Show simple item record

Cena lokace: Soukromé versus komerční ubytování ve vybraných evropských městech
dc.contributor.advisorKocourek, David
dc.creatorHoufková, Barbora
dc.date.accessioned2017-06-01T20:46:55Z
dc.date.available2017-06-01T20:46:55Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80718
dc.description.abstractTato práce zkoumá vztah mezi polohou a cenou krátkodobého ubytování v kontextu evropských metropolitních měst. Za pomoci ekonometrické metody nejmenších čtverců s log-level formou odhadujeme vliv hlavních determinantů na cenu ubytování. Porovnáváme hotely a apartmány ve vybraných městech. Zjišťujeme, že existuje negativní vztah mezi vzdáleností z centra města a cenou ubytování. Náš model určuje přesnou rychlost snižování cen se vzrůstající vzdáleností od centra města. Dále, shledáme vzdálenost od stanice metra a přítomnost Wi-Fi v pokojích jako nesignifikantní faktory pro náš výběr. Nakonec, zjišťujeme, že vnímání stanice metra je neměnné s různou vzdáleností od centra města. V závěru poskytujeme návrhy pro budoucí výzkum založené na naší analýze. Klíčová slova krátkodobé ubytování, ekonomika turismu, metoda hedonické ceny, metoda nejmenších čtverců, poloha, evropská města E-mail autora houfkova.bara@gmail.com E-mail vedoucího práce kocourek.david@email.czcs_CZ
dc.description.abstractThis thesis investigates the relationship between the location and the price of short-term accommodation in context of European metropolitan cities. We em- ploy the econometric OLS regression with log-level functional form to estimate the influence of main determinants on the price of the accommodation. We compare hotels and apartments in determined cities. We find out that there is a negative relationship between the distance from the city centre and the price of the accommodation. Our model determines the exact rate of drop in prices due to increasing proximity from the city centre. Furthermore, we find distance from the metro station and presence of Wi-Fi in the rooms as insignificant fac- tors for our sample. Finally, we explore that people's perception of the metro station is stable with changing proximity from the city centre. In conclusion, we provide suggestions for further research based on our analyses. Keywords short-term accommodation, tourism economics, hedonic pricing model, OLS regression, location, European cities Author's e-mail houfkova.bara@gmail.com Supervisor's e-mail kocourek.david@email.czen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectkrátkodobé ubytovánícs_CZ
dc.subjectekonomika turismucs_CZ
dc.subjectmetoda hedonické cenycs_CZ
dc.subjectmetoda nejmen�ích čtvercůcs_CZ
dc.subjectpolohacs_CZ
dc.subjectevropská městacs_CZ
dc.subjectshort-term accommodationen_US
dc.subjecttourism economicsen_US
dc.subjecthedonic pricing modelen_US
dc.subjectOLS regressionen_US
dc.subjectlocationen_US
dc.subjectEuropean citiesen_US
dc.titlePrice of Location: The Private versus Commercial Accommodation in Selected European Citiesen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-14
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId166902
dc.title.translatedCena lokace: Soukromé versus komerční ubytování ve vybraných evropských městechcs_CZ
dc.contributor.refereeMatoušek, Jindřich
dc.identifier.aleph002092793
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá vztah mezi polohou a cenou krátkodobého ubytování v kontextu evropských metropolitních měst. Za pomoci ekonometrické metody nejmenších čtverců s log-level formou odhadujeme vliv hlavních determinantů na cenu ubytování. Porovnáváme hotely a apartmány ve vybraných městech. Zjišťujeme, že existuje negativní vztah mezi vzdáleností z centra města a cenou ubytování. Náš model určuje přesnou rychlost snižování cen se vzrůstající vzdáleností od centra města. Dále, shledáme vzdálenost od stanice metra a přítomnost Wi-Fi v pokojích jako nesignifikantní faktory pro náš výběr. Nakonec, zjišťujeme, že vnímání stanice metra je neměnné s různou vzdáleností od centra města. V závěru poskytujeme návrhy pro budoucí výzkum založené na naší analýze. Klíčová slova krátkodobé ubytování, ekonomika turismu, metoda hedonické ceny, metoda nejmenších čtverců, poloha, evropská města E-mail autora houfkova.bara@gmail.com E-mail vedoucího práce kocourek.david@email.czcs_CZ
uk.abstract.enThis thesis investigates the relationship between the location and the price of short-term accommodation in context of European metropolitan cities. We em- ploy the econometric OLS regression with log-level functional form to estimate the influence of main determinants on the price of the accommodation. We compare hotels and apartments in determined cities. We find out that there is a negative relationship between the distance from the city centre and the price of the accommodation. Our model determines the exact rate of drop in prices due to increasing proximity from the city centre. Furthermore, we find distance from the metro station and presence of Wi-Fi in the rooms as insignificant fac- tors for our sample. Finally, we explore that people's perception of the metro station is stable with changing proximity from the city centre. In conclusion, we provide suggestions for further research based on our analyses. Keywords short-term accommodation, tourism economics, hedonic pricing model, OLS regression, location, European cities Author's e-mail houfkova.bara@gmail.com Supervisor's e-mail kocourek.david@email.czen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020927930106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV