Zobrazit minimální záznam

Czech System of Compulsory Education - PISA data analysis
dc.contributor.advisorCahlík, Tomáš
dc.creatorŽďárská, Barbora
dc.date.accessioned2017-06-01T20:43:23Z
dc.date.available2017-06-01T20:43:23Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80701
dc.description.abstractTato práce je zaměřena na zkoumání dopadu školské reformy z roku 2004 na výsledky českých žáků. V práci je dále analyzován vliv různých faktorů na výsledky studentů, například pohlaví, socio- ekonomický status, národnost nebo věk. Práce shrnuje důležitost vzdělávání jako indikátor vyspělosti státu. K výzkumu jsou využita data z šetření PISA (Programme for International Student Assessment). Projekt PISA představuje nejrozšířenější mezinárodní srovnávací výzkum v oblasti vzdělávání. Teoretická pasáž popisuje metody užívané při sběru dat. Tato práce také přináší kritický pohled na testování žáků, které se stává v posledních letech poměrně kontroverzním tématem. K empirické části je využíván datový soubor z let 2003, 2006, 2009 a 2012, podle nějž je sestaven model s tzv. pooled cross section. Analýza potvrzuje genderovou a socio-ekonomickou nerovnost ve výsledcích žáků. Empirický rozbor ukazuje, že pro určení úspěšnosti školské reformy je třeba dlouhý časový horizont, který zatím není k dispozici. Práce tedy přináší průřez tématy o vzdělávacích systémech, srovnávacích měření a faktorech, jež ovlivňují výsledky studentů. Toto pojetí může sloužit jako návrh pro budoucí analýzy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is aimed at the effect of the educational reform, carried out in 2004, on the performance of Czech students. Moreover, the thesis analyses the impact of factors such as for instance sex, economic and social status, nationality, age on the results of Czech schoolchildren. The thesis deals with the importance of education as an indicator of level of development of a state. For the purposes of the research about educational system the thesis uses data from a survey PISA (Programme for International Student Assessment). The PISA is the best-known international comparative survey for the evaluation of the standard of an educational system of a country. The theoretical part of the thesis gives information about the methodology used during the data collection. The thesis also describes a critical perspective on the assessment, which is considered a controversial topic nowadays. In order to measure the impact of the reform the empirical research works with a pooled cross section containing data from 2003, 2006, 2009 and 2012. According to the thesis inquiry performances of pupils are influenced by sex as well as by social and economic status. However, due to a lack of time periods, the analysis fails to measure the effectiveness of the educational reform. The thesis is concerned with themes such as an...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectvzdělávací systémcs_CZ
dc.subjectPISAcs_CZ
dc.subjecteducational systemen_US
dc.subjectPISAen_US
dc.titleČeský systém povinného vzdělávání - analýza dat PISAcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-15
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId140044
dc.title.translatedCzech System of Compulsory Education - PISA data analysisen_US
dc.contributor.refereeVotápková, Jana
dc.identifier.aleph002092905
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce je zaměřena na zkoumání dopadu školské reformy z roku 2004 na výsledky českých žáků. V práci je dále analyzován vliv různých faktorů na výsledky studentů, například pohlaví, socio- ekonomický status, národnost nebo věk. Práce shrnuje důležitost vzdělávání jako indikátor vyspělosti státu. K výzkumu jsou využita data z šetření PISA (Programme for International Student Assessment). Projekt PISA představuje nejrozšířenější mezinárodní srovnávací výzkum v oblasti vzdělávání. Teoretická pasáž popisuje metody užívané při sběru dat. Tato práce také přináší kritický pohled na testování žáků, které se stává v posledních letech poměrně kontroverzním tématem. K empirické části je využíván datový soubor z let 2003, 2006, 2009 a 2012, podle nějž je sestaven model s tzv. pooled cross section. Analýza potvrzuje genderovou a socio-ekonomickou nerovnost ve výsledcích žáků. Empirický rozbor ukazuje, že pro určení úspěšnosti školské reformy je třeba dlouhý časový horizont, který zatím není k dispozici. Práce tedy přináší průřez tématy o vzdělávacích systémech, srovnávacích měření a faktorech, jež ovlivňují výsledky studentů. Toto pojetí může sloužit jako návrh pro budoucí analýzy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is aimed at the effect of the educational reform, carried out in 2004, on the performance of Czech students. Moreover, the thesis analyses the impact of factors such as for instance sex, economic and social status, nationality, age on the results of Czech schoolchildren. The thesis deals with the importance of education as an indicator of level of development of a state. For the purposes of the research about educational system the thesis uses data from a survey PISA (Programme for International Student Assessment). The PISA is the best-known international comparative survey for the evaluation of the standard of an educational system of a country. The theoretical part of the thesis gives information about the methodology used during the data collection. The thesis also describes a critical perspective on the assessment, which is considered a controversial topic nowadays. In order to measure the impact of the reform the empirical research works with a pooled cross section containing data from 2003, 2006, 2009 and 2012. According to the thesis inquiry performances of pupils are influenced by sex as well as by social and economic status. However, due to a lack of time periods, the analysis fails to measure the effectiveness of the educational reform. The thesis is concerned with themes such as an...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020929050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV