Show simple item record

Willingness to contribute through crowdfunding in the Czech Republic
dc.contributor.advisorPolák, Petr
dc.creatorVernerová, Rebecca Salome
dc.date.accessioned2017-06-01T20:39:05Z
dc.date.available2017-06-01T20:39:05Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80681
dc.description.abstractTato bakalářská práce si klade za cíl především prozkoumat ochotu lidí přispívat prostřednictvím crowdfundingu v České republice a zjistit jaké faktory mají na ochotu přispívat vliv. Jako metodu sběru dat jsem si zvolila online dotazník a výsledky analyzuji za použití pořádkového logitu. Závislá proměnná ochotu přispívat je rozřazena do čtyř kategorií podle velikosti. Ve výsledném modelu se projevily jako signifikantní s kladným koeficientem následující proměnné: Provize (přispěvatel si zjistil výši provize platformy), Sam (přispěvatel si vyhledal projekt sám), Podnikani (přispěvatel uvedl mezi oblíbenými kategoriemi podnikání), Dobrovolnictvi (přispěvatel se věnuje charitativní dobrovolnické práci). Se záporným koeficientem jsou to proměnné: Prispel (přispěvatel již v minulosti prostřednictvím crowdfundingu přispěl), Clanek (přispěvatel se dozvěděl o projektu z článku v médiích) a Vzdelavani (má mezi oblíbenými kategoriemi vzdělávání). Výsledky dále ukázaly, že z demografických faktorů má na ochotu přispívat vliv pouze pohlaví a věk. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis Bachelor thesis aims to examine the public's willingness to crowdfund through various Czech online platforms and to find what factors influence this willingness. The method of data gathering was an online question form; the results were analyzed using ordered logit. The dependent variable "willingness to contribute" was sorted by size into four categories. In the final model, these four variables have proven to be significant with positive coefficient: Provize (the contributor researched how much of the donation is deducted by the platform), Sam (the contributor discovered the project on his own), Podnikani (the contributor's favourite categories included business), Dobrovolnictvi (the contributor volunteers for charity). With negative coefficient, these variables: Prispel (the contributor had previously donated via crowdfunding platform), Clanek (the contributor discovered the project through an article in media) and Vzdelavani (the contributor's favorite categories included education). The results have further shown that the only two demographical factors influencing willingness to contribute are sex and age. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleOchota přispívat prostřednictvím crowdfundingu v České republicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-15
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId151460
dc.title.translatedWillingness to contribute through crowdfunding in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeSchwarz, Jiří
dc.identifier.aleph002092901
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce si klade za cíl především prozkoumat ochotu lidí přispívat prostřednictvím crowdfundingu v České republice a zjistit jaké faktory mají na ochotu přispívat vliv. Jako metodu sběru dat jsem si zvolila online dotazník a výsledky analyzuji za použití pořádkového logitu. Závislá proměnná ochotu přispívat je rozřazena do čtyř kategorií podle velikosti. Ve výsledném modelu se projevily jako signifikantní s kladným koeficientem následující proměnné: Provize (přispěvatel si zjistil výši provize platformy), Sam (přispěvatel si vyhledal projekt sám), Podnikani (přispěvatel uvedl mezi oblíbenými kategoriemi podnikání), Dobrovolnictvi (přispěvatel se věnuje charitativní dobrovolnické práci). Se záporným koeficientem jsou to proměnné: Prispel (přispěvatel již v minulosti prostřednictvím crowdfundingu přispěl), Clanek (přispěvatel se dozvěděl o projektu z článku v médiích) a Vzdelavani (má mezi oblíbenými kategoriemi vzdělávání). Výsledky dále ukázaly, že z demografických faktorů má na ochotu přispívat vliv pouze pohlaví a věk. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis Bachelor thesis aims to examine the public's willingness to crowdfund through various Czech online platforms and to find what factors influence this willingness. The method of data gathering was an online question form; the results were analyzed using ordered logit. The dependent variable "willingness to contribute" was sorted by size into four categories. In the final model, these four variables have proven to be significant with positive coefficient: Provize (the contributor researched how much of the donation is deducted by the platform), Sam (the contributor discovered the project on his own), Podnikani (the contributor's favourite categories included business), Dobrovolnictvi (the contributor volunteers for charity). With negative coefficient, these variables: Prispel (the contributor had previously donated via crowdfunding platform), Clanek (the contributor discovered the project through an article in media) and Vzdelavani (the contributor's favorite categories included education). The results have further shown that the only two demographical factors influencing willingness to contribute are sex and age. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV