Show simple item record

Czech educational system in the international context
dc.contributor.advisorCahlík, Tomáš
dc.creatorKučera, Milan
dc.date.accessioned2017-06-01T20:38:42Z
dc.date.available2017-06-01T20:38:42Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80679
dc.description.abstractTato bakalářská práce analyzuje vliv vybraných proměnných na výsledky z PISA šetření. Práce popisuje krátkou existenci PISA šetření, shrnuje výsledky z PISA šetření se zaměřením na agregovatelné proměnné a také se zabývá kritikou PISA šetření. Práce poskytuje zasazení českého systému povinného vzdělávání do mezinárodního kontextu výsledků a zjištění PISA šetření. Ekonometrickou analýzou na základě panelových dat 44 států účastnících se PISA šetření z let 2006, 2009 a 2012 byla potvrzena mezinárodní autokorelace výsledků PISA šetření, významně pozitivní vliv ekonomického, sociálního a kulturního zázemí a negativní vliv nerovnosti v distribuci bohatství ve společnosti. Pro tento účel byl použit prostorový autoregresní model využívající metodu odhadu maximální věrohodnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis analyses the impact of chosen variables on results from PISA. The thesis describes the short existence of PISA, summarizes the results from PISA with aiming on aggregatable variables and also deals with critique of PISA. The thesis provides the insertion of the czech system of compulsory education in the international context of results and findings of PISA. Econometrics analysis based on panel data of 44 countries participating in PISA from years 2006, 2009 a 2012 were confirmed international autocorrelation in results of PISA, significantly positive impact of economic, social and cultural background and negative impact of the inequality in the distribution of wealth in society. For this purpose was used spatial autoregressive model using maximum likelihood estimation method. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPISAcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectekonometriecs_CZ
dc.subjectSARcs_CZ
dc.subjectČRcs_CZ
dc.subjectPISAen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjecteconometricsen_US
dc.subjectSARen_US
dc.subjectČRen_US
dc.titleČeský systém povinného vzdělávání v mezinárodním kontextucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-14
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId164478
dc.title.translatedCzech educational system in the international contexten_US
dc.contributor.refereeBřízová, Pavla
dc.identifier.aleph002092789
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce analyzuje vliv vybraných proměnných na výsledky z PISA šetření. Práce popisuje krátkou existenci PISA šetření, shrnuje výsledky z PISA šetření se zaměřením na agregovatelné proměnné a také se zabývá kritikou PISA šetření. Práce poskytuje zasazení českého systému povinného vzdělávání do mezinárodního kontextu výsledků a zjištění PISA šetření. Ekonometrickou analýzou na základě panelových dat 44 států účastnících se PISA šetření z let 2006, 2009 a 2012 byla potvrzena mezinárodní autokorelace výsledků PISA šetření, významně pozitivní vliv ekonomického, sociálního a kulturního zázemí a negativní vliv nerovnosti v distribuci bohatství ve společnosti. Pro tento účel byl použit prostorový autoregresní model využívající metodu odhadu maximální věrohodnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis analyses the impact of chosen variables on results from PISA. The thesis describes the short existence of PISA, summarizes the results from PISA with aiming on aggregatable variables and also deals with critique of PISA. The thesis provides the insertion of the czech system of compulsory education in the international context of results and findings of PISA. Econometrics analysis based on panel data of 44 countries participating in PISA from years 2006, 2009 a 2012 were confirmed international autocorrelation in results of PISA, significantly positive impact of economic, social and cultural background and negative impact of the inequality in the distribution of wealth in society. For this purpose was used spatial autoregressive model using maximum likelihood estimation method. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV