Show simple item record

Relationship between owner of the media and editorial office-ethical issues of media moguls-politicians Silvio Berlusconi and Andrej Babiš
dc.contributor.advisorMoravec, Václav
dc.creatorDušek, Jakub
dc.date.accessioned2017-06-01T20:36:33Z
dc.date.available2017-06-01T20:36:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80669
dc.description.abstractPřekládaná bakalářská práce zkoumá vliv mediálních magnátů v politice na jimi vlastněná média. Teoretická část se nejprve zabývá normativní teorií médií, následně definuje v práci použité žurnalistické pojmy a dále se věnuje střetu zájmů v a jeho vymezení v české a italské legislativě. Tato část ale především obsahuje profily dvou mediálních magnátů v politice - Andreje Babiše a Silvia Berlusconiho, ve kterých reflektuje kariéru obou mužů, jejich vztah k politice a k médiím. Praktická část se pomocí případových studií italských a českých deníků zabývá vlivem mediálních magnátů v politice na jimi vlastněná média ve dvou aspektech 1) potlačování negativních sdělení o vlastníkovi v porovnání s konkurencí 2) média využívaná jako nástroj politického boje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis analyzes the influence of tycoons on media they own. The theoretical phase explains the normative media theory as well as basic journalistic concepts used in this thesis such as well as conflict of interest and the legislation that deals with it. But this part of thesis mainly contains of two profiles of media moguls, which are also in top level politics - Andrej Babiš and Silvio Berlusconi. The analyzis contains of two comparative case studies to prove, that the influence is being practiced in two aspects: 1) writting less about topics, that would politically harm the owner 2) owner is attacking political opponent by his media. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectKlíčová slova Andrej Babišcs_CZ
dc.subjectSilvio Berlusconics_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectvliv vlastníkacs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectMladá fronta Dnescs_CZ
dc.subjectLidové novinycs_CZ
dc.subjectIl Giornalecs_CZ
dc.subjectCorriere della Seracs_CZ
dc.subjectKeywords Andrej Babišen_US
dc.subjectSilvio Berlusconien_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectowner's infulenceen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.subjectMladá fronta Dnesen_US
dc.subjectLidové novinyen_US
dc.subjectIl Giornaleen_US
dc.subjectCorriere della Seraen_US
dc.titleVliv vlastníka média na redakci - etické problémy na příkladech mediálních podnikatelů-politiků Andreje Babiše a Silvia Berlusconihocs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-16
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId152452
dc.title.translatedRelationship between owner of the media and editorial office-ethical issues of media moguls-politicians Silvio Berlusconi and Andrej Babišen_US
dc.contributor.refereeOsvaldová, Barbora
dc.identifier.aleph002093051
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPřekládaná bakalářská práce zkoumá vliv mediálních magnátů v politice na jimi vlastněná média. Teoretická část se nejprve zabývá normativní teorií médií, následně definuje v práci použité žurnalistické pojmy a dále se věnuje střetu zájmů v a jeho vymezení v české a italské legislativě. Tato část ale především obsahuje profily dvou mediálních magnátů v politice - Andreje Babiše a Silvia Berlusconiho, ve kterých reflektuje kariéru obou mužů, jejich vztah k politice a k médiím. Praktická část se pomocí případových studií italských a českých deníků zabývá vlivem mediálních magnátů v politice na jimi vlastněná média ve dvou aspektech 1) potlačování negativních sdělení o vlastníkovi v porovnání s konkurencí 2) média využívaná jako nástroj politického boje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis analyzes the influence of tycoons on media they own. The theoretical phase explains the normative media theory as well as basic journalistic concepts used in this thesis such as well as conflict of interest and the legislation that deals with it. But this part of thesis mainly contains of two profiles of media moguls, which are also in top level politics - Andrej Babiš and Silvio Berlusconi. The analyzis contains of two comparative case studies to prove, that the influence is being practiced in two aspects: 1) writting less about topics, that would politically harm the owner 2) owner is attacking political opponent by his media. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV