Show simple item record

Geolocation services in Czech Republic
dc.contributor.advisorZbiejczuk, Adam
dc.creatorNováková, Petra
dc.date.accessioned2017-06-01T20:23:40Z
dc.date.available2017-06-01T20:23:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80609
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou využívání geolokačních služeb v České republice. Je rozdělena na dvě části. Teoretická část popisuje LBS aplikace a jejich používání v online marketingu. Praktická část analyzuje výsledky provedeného dotazníkového šetření zaměřeného na zkušenosti uživatelů s aplikací Foursquare a Swarm a na jejich názor na změnu, kterou aplikace Foursquare prošla v roce 2014. Součástí této práce je také analýza čtyř institucí využívajících na Foursquare aktivní venues k marketingovým účelům. Cílem této práce je zjistit, jaká je aktuální situace s využíváním geolokačních sociálních sítí, především Foursquare a Swarm, v České republice z pohledu jak běžných uživatelů, tak správců daných venues. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with exploitation of geolocation services in the Czech Republic. It is divided in two parts. The theoretical part focuses on location-based services apps and their application in the field of online marketing. The practice part includes a survey focused on the user experience of Foursquare apps and with the similar apps Swarm and also on their opinion on the upgrade of these services that was implemented in 2014. The other part of the thesis is the analysis of four companies which operate active venues on Foursquare used for marketing presentation. The aim of this bachelor thesis is to analyze the current state of the utilization of the geolocation applications especially Foursquare and Swarm in the Czech Republic both from the users` perspective and the perspective of the venues administrators. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectonline marketingcs_CZ
dc.subjectLBS aplikacecs_CZ
dc.subjectlocation-based aplikacecs_CZ
dc.subjectgeolokacecs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectchytré mobilní telefonycs_CZ
dc.subjectFoursquarecs_CZ
dc.subjectSwarmcs_CZ
dc.subjectonline marketingen_US
dc.subjectLBS applicationsen_US
dc.subjectlocation-based applicationsen_US
dc.subjectgeolocationen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectsmartphonesen_US
dc.subjectFoursquareen_US
dc.subjectSwarmen_US
dc.titleVyužívání geolokačních služeb v ČRcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-01
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId140541
dc.title.translatedGeolocation services in Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeFiala, Jakub
dc.identifier.aleph002071898
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou využívání geolokačních služeb v České republice. Je rozdělena na dvě části. Teoretická část popisuje LBS aplikace a jejich používání v online marketingu. Praktická část analyzuje výsledky provedeného dotazníkového šetření zaměřeného na zkušenosti uživatelů s aplikací Foursquare a Swarm a na jejich názor na změnu, kterou aplikace Foursquare prošla v roce 2014. Součástí této práce je také analýza čtyř institucí využívajících na Foursquare aktivní venues k marketingovým účelům. Cílem této práce je zjistit, jaká je aktuální situace s využíváním geolokačních sociálních sítí, především Foursquare a Swarm, v České republice z pohledu jak běžných uživatelů, tak správců daných venues. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with exploitation of geolocation services in the Czech Republic. It is divided in two parts. The theoretical part focuses on location-based services apps and their application in the field of online marketing. The practice part includes a survey focused on the user experience of Foursquare apps and with the similar apps Swarm and also on their opinion on the upgrade of these services that was implemented in 2014. The other part of the thesis is the analysis of four companies which operate active venues on Foursquare used for marketing presentation. The aim of this bachelor thesis is to analyze the current state of the utilization of the geolocation applications especially Foursquare and Swarm in the Czech Republic both from the users` perspective and the perspective of the venues administrators. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV