Show simple item record

Web application for learning English vocabulary
dc.contributor.advisorProcházka, Josef
dc.creatorTrča, Matouš
dc.date.accessioned2017-06-01T20:22:35Z
dc.date.available2017-06-01T20:22:35Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80604
dc.description.abstractNÁZEV: Webová aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby AUTOR: Matouš Trča KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je vytvoření funkčního prototypu webové aplikace, jež bude sloužit k procvičování slovní zásoby anglického jazyka. Algoritmus aplikace bude založen na technice Spaced Repetition, tedy na efektivním rozložení opakování jednotlivých karet tázajících se na správnou odpověď (tzv. flashcards) v čase. Aplikace umožní uživatelům registraci, vytvoření vlastní kolekce karet a bude je volitelně upozorňovat o denních dávkách e-mailem. Vytváření vlastní kolekce bude částečně automatizováno - uživatel zadá slova, která si chce zapamatovat a systém vygeneruje karty pomocí volně dostupných slovníkových API. V první, teoretické části se práce zaměřuje na obecné aspekty učení, paměti a zapomínání. Dále také srovnává stávající aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby a jejich algoritmy. Praktická část se zabývá samotným vývojem aplikace od návrhu po její implementaci a výsledným uživatelským testováním. KLÍČOVÁ SLOVA: učení, webová aplikace, anglická slovní zásoba, spaced repetition, flashcardscs_CZ
dc.description.abstractTITLE: A web application for learning English vocabulary AUTHOR: Matouš Trča DEPARTMENT: IT & Technical Education Department SUPERVISOR: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRACT: The aim of this bachelor thesis is to create an operational prototype of a web application, which would help students to practice English vocabulary. The algorithm of the application will be based on Spaced Repetition technique, which incorporates increasing intervals of time between subsequent reviews of previously learned flashcards. The application will allow users to register, to create a new collection of flashcards, and it will optionally notify them by e-mail about their daily batch. The creation of flashcards will by semi-automated - users input the word, which they want to remember, and the system will generate flashcards using freely available dictionary APIs. The first, theoretical part focuses on general aspects of learning, memory and forgetting. It also compares the existing applications for learning vocabulary and their algorithms. The practical part of this bachelor thesis is concerned with the development of the application, from the design to the implementation and final user testing. KEYWORDS: learning, web application, English vocabulary, spaced repetition, flashcardsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectučenícs_CZ
dc.subjectwebová aplikacecs_CZ
dc.subjectanglická slovní zásobacs_CZ
dc.subjectspaced repetitioncs_CZ
dc.subjectflashcardscs_CZ
dc.subjectlearningen_US
dc.subjectweb applicationen_US
dc.subjectEnglish vocabularyen_US
dc.subjectspaced repetitionen_US
dc.subjectflashcardsen_US
dc.titleWebová aplikace pro procvičování anglické slovní zásobycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-07
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId159127
dc.title.translatedWeb application for learning English vocabularyen_US
dc.contributor.refereeJeřábek, Tomáš
dc.identifier.aleph002025588
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Informační technologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - Information Technology Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Informační technologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - Information Technology Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV: Webová aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby AUTOR: Matouš Trča KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRAKT: Cílem bakalářské práce je vytvoření funkčního prototypu webové aplikace, jež bude sloužit k procvičování slovní zásoby anglického jazyka. Algoritmus aplikace bude založen na technice Spaced Repetition, tedy na efektivním rozložení opakování jednotlivých karet tázajících se na správnou odpověď (tzv. flashcards) v čase. Aplikace umožní uživatelům registraci, vytvoření vlastní kolekce karet a bude je volitelně upozorňovat o denních dávkách e-mailem. Vytváření vlastní kolekce bude částečně automatizováno - uživatel zadá slova, která si chce zapamatovat a systém vygeneruje karty pomocí volně dostupných slovníkových API. V první, teoretické části se práce zaměřuje na obecné aspekty učení, paměti a zapomínání. Dále také srovnává stávající aplikace pro procvičování anglické slovní zásoby a jejich algoritmy. Praktická část se zabývá samotným vývojem aplikace od návrhu po její implementaci a výsledným uživatelským testováním. KLÍČOVÁ SLOVA: učení, webová aplikace, anglická slovní zásoba, spaced repetition, flashcardscs_CZ
uk.abstract.enTITLE: A web application for learning English vocabulary AUTHOR: Matouš Trča DEPARTMENT: IT & Technical Education Department SUPERVISOR: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRACT: The aim of this bachelor thesis is to create an operational prototype of a web application, which would help students to practice English vocabulary. The algorithm of the application will be based on Spaced Repetition technique, which incorporates increasing intervals of time between subsequent reviews of previously learned flashcards. The application will allow users to register, to create a new collection of flashcards, and it will optionally notify them by e-mail about their daily batch. The creation of flashcards will by semi-automated - users input the word, which they want to remember, and the system will generate flashcards using freely available dictionary APIs. The first, theoretical part focuses on general aspects of learning, memory and forgetting. It also compares the existing applications for learning vocabulary and their algorithms. The practical part of this bachelor thesis is concerned with the development of the application, from the design to the implementation and final user testing. KEYWORDS: learning, web application, English vocabulary, spaced repetition, flashcardsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990020255880106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV