Show simple item record

Perception of female nudity in the second half of the 19th century in the context of French art
dc.contributor.advisorPůtová, Barbora
dc.creatorBažantová, Jitka
dc.date.accessioned2017-06-01T20:20:11Z
dc.date.available2017-06-01T20:20:11Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80594
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce je analýza vnímání nahého ženského těla ve francouzské společnosti 2. poloviny 19. století. Ohniskem práce je snaha o objevení, vyzdvižení a interpretaci tématu ženské nahoty v dílech umělců tohoto období, jež vyvolávala silné reakce a ovlivňovala tehdejší kulturu. První část práce je věnována pozici ženy ve společnosti 2. poloviny 19. století na pozadí historických, sociálních a kulturních souvislostí a její proměny v kontextu první vlny ženského hnutí. Pozornost je zaměřena na některé významné představitelky raného feminismu a na cíle a změny, kterých se tyto osobnosti snažily dosáhnout. Druhá část diplomové práce popisuje a analyzuje vybraná umělecká díla s tématikou ženské nahoty. V prvé řadě se zabývá tvorbou akademických malířů, jež byli nositeli tradičních uměleckých ideálů a akademických pravidel pro zobrazovaní nahého ženského těla. Jejich umělecká produkce je v současnosti poněkud podceňována, v dějinách umění však hraje důležitou roli. Přínos jejich děl pro studium vnímání nahého ženského těla zde proto není opomenut. Zájem práce se následně obrací na impresionismus, význačný umělecký směr 2. poloviny 19. století. Ve středu pozornosti stojí impresionističtí malíři Édouard Manet, Auguste Renoir, Paul Cézanne, Edgar Degas a jejich díla. Předmětem analýzy je místo...cs_CZ
dc.description.abstractThe subject of this thesis is to analyze the perception of a naked female body in French society of the 2nd half of the 19th century. The work focuses on discovering, highlighting and interpreting the theme of female nudity in artistic works of this period, which provoked strong reactions and influenced contemporary culture. The first part is consecrated to the position of women in the 2nd half of the 19th century society on historical, social and cultural backgrounds and its changes in the ambience of the first wave of the women's movement. The attention is brought to some significant representatives of early feminism and to the goals and innovations these personalities were aiming to achieve. The second part of the thesis describes and analyzes selected works of art on the theme of female nudity. First, it deals with the works of academic painters who were the bearers of traditional artistic ideals and academic rules for displaying naked female body. Their artistic production is nowadays somewhat underestimated. In art history, however, it plays an important role. Therefore, the value of their work for the study of the perception of a naked female body is not omitted. The interest then turns to the Impressionism, the outstanding 2nd half of the 19th century art movement. In the center of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectženacs_CZ
dc.subjectnahotacs_CZ
dc.subjectfrancouzské uměnícs_CZ
dc.subject2. polovina 19. stoletícs_CZ
dc.subjectpočátky ženského hnutícs_CZ
dc.subjectakademické uměnícs_CZ
dc.subjectimpresionismuscs_CZ
dc.subjectwomanen_US
dc.subjectnudityen_US
dc.subjectFrench arten_US
dc.subjectthe 2nd half of the 19th centuryen_US
dc.subjectbeginnings of the women's movementen_US
dc.subjectacademic arten_US
dc.subjectimpressionismen_US
dc.titleVnímání ženské nahoty v 2. polovině 19. století v kontextu francouzského uměnícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-08
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId108419
dc.title.translatedPerception of female nudity in the second half of the 19th century in the context of French arten_US
dc.contributor.refereeSoukup, Václav
dc.identifier.aleph002030693
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKulturologie - Překladatelství a tlumočnictví - francouzštinacs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studies - MA in Translation and Interpreting: Frenchen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologie - Překladatelství a tlumočnictví - francouzštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studies - MA in Translation and Interpreting: Frenchen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem diplomové práce je analýza vnímání nahého ženského těla ve francouzské společnosti 2. poloviny 19. století. Ohniskem práce je snaha o objevení, vyzdvižení a interpretaci tématu ženské nahoty v dílech umělců tohoto období, jež vyvolávala silné reakce a ovlivňovala tehdejší kulturu. První část práce je věnována pozici ženy ve společnosti 2. poloviny 19. století na pozadí historických, sociálních a kulturních souvislostí a její proměny v kontextu první vlny ženského hnutí. Pozornost je zaměřena na některé významné představitelky raného feminismu a na cíle a změny, kterých se tyto osobnosti snažily dosáhnout. Druhá část diplomové práce popisuje a analyzuje vybraná umělecká díla s tématikou ženské nahoty. V prvé řadě se zabývá tvorbou akademických malířů, jež byli nositeli tradičních uměleckých ideálů a akademických pravidel pro zobrazovaní nahého ženského těla. Jejich umělecká produkce je v současnosti poněkud podceňována, v dějinách umění však hraje důležitou roli. Přínos jejich děl pro studium vnímání nahého ženského těla zde proto není opomenut. Zájem práce se následně obrací na impresionismus, význačný umělecký směr 2. poloviny 19. století. Ve středu pozornosti stojí impresionističtí malíři Édouard Manet, Auguste Renoir, Paul Cézanne, Edgar Degas a jejich díla. Předmětem analýzy je místo...cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of this thesis is to analyze the perception of a naked female body in French society of the 2nd half of the 19th century. The work focuses on discovering, highlighting and interpreting the theme of female nudity in artistic works of this period, which provoked strong reactions and influenced contemporary culture. The first part is consecrated to the position of women in the 2nd half of the 19th century society on historical, social and cultural backgrounds and its changes in the ambience of the first wave of the women's movement. The attention is brought to some significant representatives of early feminism and to the goals and innovations these personalities were aiming to achieve. The second part of the thesis describes and analyzes selected works of art on the theme of female nudity. First, it deals with the works of academic painters who were the bearers of traditional artistic ideals and academic rules for displaying naked female body. Their artistic production is nowadays somewhat underestimated. In art history, however, it plays an important role. Therefore, the value of their work for the study of the perception of a naked female body is not omitted. The interest then turns to the Impressionism, the outstanding 2nd half of the 19th century art movement. In the center of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020306930106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV