Show simple item record

New Technologies in Education from the Phenomenological Point of View
dc.contributor.advisorHogenová, Anna
dc.creatorNovotná, Eva
dc.date.accessioned2017-06-01T20:06:24Z
dc.date.available2017-06-01T20:06:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80531
dc.description.abstractDiplomová práce popisuje propojení témat vzdělání a technologií z pohledu fenomenologie. Hypotézou této diplomové práce je myšlenka, že nové technologie mají vliv na proměnu vnímání reálného světa. Cílem práce je zhodnocení vlivu technologií na výchovně- vzdělávací proces a proměna vnímání světa u žáků, kteří nové technologie používají. Práce popisuje přístup vybraných autorů k výchově (Jan Patočka), zavádění technologií do výuky (Branislav Frk, Marc Prensky) a pohled na technologie z fenomenologického pohledu (Maurice Merleau-Ponty, Paul Virilio). Práce ukazuje, jak se proměňuje vnímání generace dnešních dětí a mládeže, které Prensky nazývá digitálními domorodci, oproti starší generaci digitálních imigrantů a jaké mohou být důsledky proměny tohoto vnímání. Práce popisuje nebezpečí, která se za užíváním technologií skrývají a jak jim lze předcházet. KLÍČOVÁ SLOVA fenomenologie, výchova, vzdělání, technologie, média, vnímánícs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis describes connection between education and technology from the phenomenological point of view. The hypothesis of this diploma thesis is the idea that new technologies influence changes in perception of the real world. There are students who use new technologies - the aim of the thesis is to evaluate the influence of technologies in educational process and changes in their perception of the world. The thesis describes the approach to education (Jan Patočka), new technologies in education (Branislav Frk, Marc Prensky), phenomenology and technologies (Maurice Merleau-Ponty, Paul Virilio) from the point of view of chosen authors. The thesis shows how perception of young generation (that Prensky called digital natives) is changed compared to the older one called digital immigrants and what consequences can this change cause. The thesis describes threats arising from the use of technologies and how to precede. KEYWORDS phenomenology, upbringing, education, technologies, media, perceptionen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfenomenologiecs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectvzdělánícs_CZ
dc.subjecttechnologiecs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectvnímánícs_CZ
dc.subjectphenomenologyen_US
dc.subjectupbringingen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjecttechnologiesen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectperceptionen_US
dc.titleNové technologie ve vzdělání z fenomenologického hlediskacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-07
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId129633
dc.title.translatedNew Technologies in Education from the Phenomenological Point of Viewen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Michaela
dc.identifier.aleph002025584
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce popisuje propojení témat vzdělání a technologií z pohledu fenomenologie. Hypotézou této diplomové práce je myšlenka, že nové technologie mají vliv na proměnu vnímání reálného světa. Cílem práce je zhodnocení vlivu technologií na výchovně- vzdělávací proces a proměna vnímání světa u žáků, kteří nové technologie používají. Práce popisuje přístup vybraných autorů k výchově (Jan Patočka), zavádění technologií do výuky (Branislav Frk, Marc Prensky) a pohled na technologie z fenomenologického pohledu (Maurice Merleau-Ponty, Paul Virilio). Práce ukazuje, jak se proměňuje vnímání generace dnešních dětí a mládeže, které Prensky nazývá digitálními domorodci, oproti starší generaci digitálních imigrantů a jaké mohou být důsledky proměny tohoto vnímání. Práce popisuje nebezpečí, která se za užíváním technologií skrývají a jak jim lze předcházet. KLÍČOVÁ SLOVA fenomenologie, výchova, vzdělání, technologie, média, vnímánícs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis describes connection between education and technology from the phenomenological point of view. The hypothesis of this diploma thesis is the idea that new technologies influence changes in perception of the real world. There are students who use new technologies - the aim of the thesis is to evaluate the influence of technologies in educational process and changes in their perception of the world. The thesis describes the approach to education (Jan Patočka), new technologies in education (Branislav Frk, Marc Prensky), phenomenology and technologies (Maurice Merleau-Ponty, Paul Virilio) from the point of view of chosen authors. The thesis shows how perception of young generation (that Prensky called digital natives) is changed compared to the older one called digital immigrants and what consequences can this change cause. The thesis describes threats arising from the use of technologies and how to precede. KEYWORDS phenomenology, upbringing, education, technologies, media, perceptionen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020255840106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV