dc.contributor.advisor | Holcová, Katarína | |
dc.creator | Minaříková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T19:28:22Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T19:28:22Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/80375 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá modifikací profesionálních mikroskopovacích metod pro potřeby školní výuky. Je zde laboratorně zpracován vzorek miocenního stáří s mikrofosiliemi z mořského prostředí karpatské předhlubně. Byla vytvořena příručka pro učitele, kde je poskytnut detailní návod od vyhledání vhodné lokality, přes odběr vzorku, po jeho zpracování a následné pozorování. Jednotlivé nalezené skupiny mikrofosilií jsou stručně charakterizovány. Postup je vhodně upraven pro uskutečnění laboratorního cvičení s prvky badatelsky orientované výuky ve školním prostředí. Zároveň je toto téma začleněno do Rámcových vzdělávacích programů a do vybraného vzorku učebnic. Klíčová slova: laboratorní práce, mikrofosilie, miocén, baden, karpatská předhlubeň, příručka pro učitele, badatelsky orientovaná výuka | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with modifications of professional microscopic methods for classroom use. There is a laboratory prepared sample Miocene age with marine microfossils of the Carpathian Foredeep. It was created manual for teachers, where is provided detailed instructions from finding a suitable locality, through sample collection, after their processing, and consequent observations. Each founded microfossil group is briefly characterised. The proces is properly modificate for realization of laboratories with elements of inquiry- based instruction at schools. At least this topic is incorporated in Framework Education Programmes and selected sample of textbooks. Key words: laboratories, microfossils, Miocene, badenian, Carpathian Foredeep, manual for teachers, inquiry-based instruction | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | mikrofosilie | cs_CZ |
dc.subject | mořský ekosystém | cs_CZ |
dc.subject | projektové vyučování | cs_CZ |
dc.title | Mořský mikrosvět: komplexní projekt ve výuce geologie a biologie pro gymnázia | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-06-08 | |
dc.description.department | Institute of Geology and Paleontology | en_US |
dc.description.department | Ústav geologie a paleontologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.identifier.repId | 159407 | |
dc.title.translated | Marine microorganisms: the complex project in the learning for geology and biology at grammar schools | en_US |
dc.contributor.referee | Matějka, Dobroslav | |
dc.identifier.aleph | 002094919 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Geologie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Geology Oriented at Education - Biology Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.program | Geologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Ústav geologie a paleontologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Institute of Geology and Paleontology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Geologie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Geology Oriented at Education - Biology Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Geologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá modifikací profesionálních mikroskopovacích metod pro potřeby školní výuky. Je zde laboratorně zpracován vzorek miocenního stáří s mikrofosiliemi z mořského prostředí karpatské předhlubně. Byla vytvořena příručka pro učitele, kde je poskytnut detailní návod od vyhledání vhodné lokality, přes odběr vzorku, po jeho zpracování a následné pozorování. Jednotlivé nalezené skupiny mikrofosilií jsou stručně charakterizovány. Postup je vhodně upraven pro uskutečnění laboratorního cvičení s prvky badatelsky orientované výuky ve školním prostředí. Zároveň je toto téma začleněno do Rámcových vzdělávacích programů a do vybraného vzorku učebnic. Klíčová slova: laboratorní práce, mikrofosilie, miocén, baden, karpatská předhlubeň, příručka pro učitele, badatelsky orientovaná výuka | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with modifications of professional microscopic methods for classroom use. There is a laboratory prepared sample Miocene age with marine microfossils of the Carpathian Foredeep. It was created manual for teachers, where is provided detailed instructions from finding a suitable locality, through sample collection, after their processing, and consequent observations. Each founded microfossil group is briefly characterised. The proces is properly modificate for realization of laboratories with elements of inquiry- based instruction at schools. At least this topic is incorporated in Framework Education Programmes and selected sample of textbooks. Key words: laboratories, microfossils, Miocene, badenian, Carpathian Foredeep, manual for teachers, inquiry-based instruction | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Ústav geologie a paleontologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020949190106986 | |