dc.contributor.advisor | Hartlová, Dagmar | |
dc.creator | Sladkovská, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T19:17:55Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T19:17:55Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/80323 | |
dc.description.abstract | Práce se v úvodu zabývá politizací švédské literatury od 60. let 20. století se zaměřením na proud feministické literatury psané ženskými autorkami. Sleduje tento proud až do současnosti a velký důraz klade na dramatickou tvorbu a divadelní kulturu. V druhé části rozebírá tři dramata jedné z významných současných autorek Sary Stridsberg. Práce také stanoví obecnou definici feministického umění podle švédské teoretičky genderu Tiiny Rosenberg. | cs_CZ |
dc.description.abstract | anglicky: This paper is in its first part dealing with the politicisation of the Swedish literature from 1960's on and it is focusing on the feminist literature written by female authors. It is following this literary tendency untill these days and it is emphasising drama and the theatre culture. In its second part the paper is analysing three plays by one of the most influential contemporary authors, Sara Stridsberg. The paper is also laying down a general definition of the feminist art based on the works of a Swedish gender theorist Tiina Rosenberg. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | současné drama | cs_CZ |
dc.subject | Švédsko | cs_CZ |
dc.subject | Sara Stridsberg | cs_CZ |
dc.subject | feminismus v literární tvorbě | cs_CZ |
dc.subject | contemporary drama | en_US |
dc.subject | Sweden | en_US |
dc.subject | Sara Stridsberg | en_US |
dc.subject | literary feminism | en_US |
dc.title | Současná švédská dramatická tvorba z pera ženských autorek: Sara Stridsberg | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-06-13 | |
dc.description.department | Institute of Germanic Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 139166 | |
dc.title.translated | Contemporary Swedish drama by female authors: Sara Stridsberg | en_US |
dc.contributor.referee | Humpál, Martin | |
dc.identifier.aleph | 002097979 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Český jazyk a literatura - Švédská studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Czech Language and Literature - Swedish Studies | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav germánských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Germanic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Český jazyk a literatura - Švédská studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Czech Language and Literature - Swedish Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se v úvodu zabývá politizací švédské literatury od 60. let 20. století se zaměřením na proud feministické literatury psané ženskými autorkami. Sleduje tento proud až do současnosti a velký důraz klade na dramatickou tvorbu a divadelní kulturu. V druhé části rozebírá tři dramata jedné z významných současných autorek Sary Stridsberg. Práce také stanoví obecnou definici feministického umění podle švédské teoretičky genderu Tiiny Rosenberg. | cs_CZ |
uk.abstract.en | anglicky: This paper is in its first part dealing with the politicisation of the Swedish literature from 1960's on and it is focusing on the feminist literature written by female authors. It is following this literary tendency untill these days and it is emphasising drama and the theatre culture. In its second part the paper is analysing three plays by one of the most influential contemporary authors, Sara Stridsberg. The paper is also laying down a general definition of the feminist art based on the works of a Swedish gender theorist Tiina Rosenberg. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020979790106986 | |