Show simple item record

Career system of teachers in the Slovak Republic
dc.contributor.advisorTrojan, Václav
dc.creatorLiška, Roman
dc.date.accessioned2017-06-01T18:47:31Z
dc.date.available2017-06-01T18:47:31Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80177
dc.description.abstractCílem této rigorózní práce je posoudit přínos slovenského kariérového systému pedagogických pracovníků z pohledu ředitelů škol. Kariérový systém je nejprve teoreticky vymezen na základě rešerše odborné literatury a relevantních zdrojů. V práci jsou vymezeny předpoklady vzniku kariérového systému, systém je dále popsán, evaluován a komparován s připravovaným systémem českým. V praktické části je zjišťováno, jak se v nových podmínkách po zavedení systému pohybují ředitelé škol, jak se systém projevil v jednotlivých činnostech ředitelů a jak na systém reagují učitelé. K řešení problému byl použit kvalitativní přístup vícečetné případové studie, v níž případem jsou míněni ředitelé deseti škol různých typů. Pro sběr dat byly využity polostrukturované rozhovory s řediteli škol, pozorování jejich interakcí a analýza dokumentů. Výsledkem šetření bylo vytvoření deseti idiografických zpráv odrážejících praktické zkušenosti ředitelů s kariérovým systémem. Provedeným šetřením byla zjištěna převažující nespokojenost ředitelů škol s koncepcí a implementací kariérového systému vyplývající z administrativní náročnosti systému, jeho formalizmu, nedostatku zdrojů v systému a absence metodické podpory ředitelům. Na základě provedeného šetření je možné z dílčího pohledu školských manažerů identifikovat problémová místa...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to assess the contribution of the career system of Slovak teachers from the perspective of school principals. The theoretical part deals with the definition of the career system based on a literature research. Firstly, preconditions of the career system are defined. Secondly, the career system is described in detail, followed by its evaluation and comparison with the upcoming Czech career system. The practical part describes the used qualitative methods and approaches and includes findings from the field research. A multiple conn-Dove study was used to solve the research problem, in which the case is represented by ten principals from various schools. Semi-structured interviews with school principals, observing their interactions and document analysis were used for data collection. The result of the research was to create ten idiographic reports reflecting school principals' practical experience with the career system. Findings show significant dissatisfaction among school principals with the conception and implementation of the career system due to the administrative complexity of the system, its formalism, the lack of resources in the system and the lack of provided methodological support to school principals. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkariérový systémcs_CZ
dc.subjectředitelcs_CZ
dc.subjectatestacecs_CZ
dc.subjectkariérové stupněcs_CZ
dc.subjectkariérové pozicecs_CZ
dc.subjectkreditcs_CZ
dc.subjectcareer systemen_US
dc.subjectcertificationen_US
dc.subjectcareer stageen_US
dc.subjectcareer positionsen_US
dc.subjectcreditsen_US
dc.titleKariérový systém pedagogických pracovníků na Slovenskucs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-02-02
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId167231
dc.title.translatedCareer system of teachers in the Slovak Republicen_US
dc.identifier.aleph002082287
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCílem této rigorózní práce je posoudit přínos slovenského kariérového systému pedagogických pracovníků z pohledu ředitelů škol. Kariérový systém je nejprve teoreticky vymezen na základě rešerše odborné literatury a relevantních zdrojů. V práci jsou vymezeny předpoklady vzniku kariérového systému, systém je dále popsán, evaluován a komparován s připravovaným systémem českým. V praktické části je zjišťováno, jak se v nových podmínkách po zavedení systému pohybují ředitelé škol, jak se systém projevil v jednotlivých činnostech ředitelů a jak na systém reagují učitelé. K řešení problému byl použit kvalitativní přístup vícečetné případové studie, v níž případem jsou míněni ředitelé deseti škol různých typů. Pro sběr dat byly využity polostrukturované rozhovory s řediteli škol, pozorování jejich interakcí a analýza dokumentů. Výsledkem šetření bylo vytvoření deseti idiografických zpráv odrážejících praktické zkušenosti ředitelů s kariérovým systémem. Provedeným šetřením byla zjištěna převažující nespokojenost ředitelů škol s koncepcí a implementací kariérového systému vyplývající z administrativní náročnosti systému, jeho formalizmu, nedostatku zdrojů v systému a absence metodické podpory ředitelům. Na základě provedeného šetření je možné z dílčího pohledu školských manažerů identifikovat problémová místa...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to assess the contribution of the career system of Slovak teachers from the perspective of school principals. The theoretical part deals with the definition of the career system based on a literature research. Firstly, preconditions of the career system are defined. Secondly, the career system is described in detail, followed by its evaluation and comparison with the upcoming Czech career system. The practical part describes the used qualitative methods and approaches and includes findings from the field research. A multiple conn-Dove study was used to solve the research problem, in which the case is represented by ten principals from various schools. Semi-structured interviews with school principals, observing their interactions and document analysis were used for data collection. The result of the research was to create ten idiographic reports reflecting school principals' practical experience with the career system. Findings show significant dissatisfaction among school principals with the conception and implementation of the career system due to the administrative complexity of the system, its formalism, the lack of resources in the system and the lack of provided methodological support to school principals. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV