Show simple item record

Efekt asymetrické dominance: Trojatributní fantom alternativa ve hře
dc.contributor.advisorMatoušek, Jindřich
dc.creatorŽofák, Petr
dc.date.accessioned2017-06-01T18:35:45Z
dc.date.available2017-06-01T18:35:45Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80120
dc.description.abstractV této práci zkoumám efekt asymetrické dominance u hypotetického spotřebitelského výběru. Hlavním cílem této práce je zjistit zda asymetricky dominovaná nedostupná alternativa (fantom návnada) může způsobit změnu preferencí ve prospěch zvolené cílové možnosti, která nad ní dominuje v případě, kdy předměty volby jsou definované třemi číselnými atributy. Doposud se výzkum spotřebitelského výběru zabýval jen efektem asymetrické dominance způsobeným fantom návnadou v případech využívající dvojatributní předměty výběru. Vedlejší cíl této studie je zjistit zda stejná, ale dostupná trojatributní návnada vyvolá podobný efekt asymetrické dominance jako nedostupná návnada. Také zkoumám rozdíly v podílech vybraných předmětů výběru mezi dvěma případy, oba využívající dva předměty výběru definované v jednom případě dvěma a ve druhém třemi atributy, kde třetí odlišovací atribut slouží k navození představy číselně vyjádřené spotřebitelské zpětné vazby na předměty výběru. Pro tyto účely jsem na bezplatných internetových stránkách sloužících pro tvorbu průzkumů navrhl experiment ve formě online dotazníku, který byl vyplněn účastníky prostřednictvím internetu. Zjistil jsem významný efekt asymetrické dominance vyvolaný přítomností fantom návnady. Žádné změny preferencí nebyly pozorovány v případě dostupné návnady. Statistická...cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis I investigate asymmetric dominance effect in hypothetical consumer choice. The main goal of this study is to determine if asymmetrically dominated unavailable alternative (phantom decoy) can cause preference shifts toward the target option which dominates it in scenario employing choice items defined on three numerical attributes. To date, previous research of consumer choice only studied asymmetric dominance effect induced by phantom decoy in scenarios utilizing two-attribute choice items. Secondary aim of this study is to determine if the same but available three-attribute decoy causes similar asymmetric dominance effect as the phantom decoy. I also examine differences in choice shares of choice items between two scenarios, both employing two choice items defined on two and three attributes, respectively, where the third distinguishing attribute serves to evoke perception of numerically expressed customer feedback on the choice items. For these purposes, I designed an experiment in a form of online questionnaire on free survey websites, which was filled by participants via the internet. I found significant asymmetric dominance effect caused by a presence of the phantom decoy. In case of the available decoy, no preference shifts were observed. Statistical analysis revealed no significant...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectefekt asymetrické dominancecs_CZ
dc.subjectpreferencecs_CZ
dc.subjectefekt přitažlivostics_CZ
dc.subjectfantom návnadacs_CZ
dc.subjectnedostupná alternativacs_CZ
dc.subjectspotřebitelský výběrcs_CZ
dc.subjectasymmetric dominance effecten_US
dc.subjectpreferencesen_US
dc.subjectattraction effecten_US
dc.subjectphantom decoyen_US
dc.subjectunavailable alternativeen_US
dc.subjectconsumer choiceen_US
dc.titleThe asymmetric dominance effect: Three-attribute phantom alternative at playen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-06
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId165232
dc.title.translatedEfekt asymetrické dominance: Trojatributní fantom alternativa ve hřecs_CZ
dc.contributor.refereeKlinger, Tomáš
dc.identifier.aleph002102025
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV této práci zkoumám efekt asymetrické dominance u hypotetického spotřebitelského výběru. Hlavním cílem této práce je zjistit zda asymetricky dominovaná nedostupná alternativa (fantom návnada) může způsobit změnu preferencí ve prospěch zvolené cílové možnosti, která nad ní dominuje v případě, kdy předměty volby jsou definované třemi číselnými atributy. Doposud se výzkum spotřebitelského výběru zabýval jen efektem asymetrické dominance způsobeným fantom návnadou v případech využívající dvojatributní předměty výběru. Vedlejší cíl této studie je zjistit zda stejná, ale dostupná trojatributní návnada vyvolá podobný efekt asymetrické dominance jako nedostupná návnada. Také zkoumám rozdíly v podílech vybraných předmětů výběru mezi dvěma případy, oba využívající dva předměty výběru definované v jednom případě dvěma a ve druhém třemi atributy, kde třetí odlišovací atribut slouží k navození představy číselně vyjádřené spotřebitelské zpětné vazby na předměty výběru. Pro tyto účely jsem na bezplatných internetových stránkách sloužících pro tvorbu průzkumů navrhl experiment ve formě online dotazníku, který byl vyplněn účastníky prostřednictvím internetu. Zjistil jsem významný efekt asymetrické dominance vyvolaný přítomností fantom návnady. Žádné změny preferencí nebyly pozorovány v případě dostupné návnady. Statistická...cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis I investigate asymmetric dominance effect in hypothetical consumer choice. The main goal of this study is to determine if asymmetrically dominated unavailable alternative (phantom decoy) can cause preference shifts toward the target option which dominates it in scenario employing choice items defined on three numerical attributes. To date, previous research of consumer choice only studied asymmetric dominance effect induced by phantom decoy in scenarios utilizing two-attribute choice items. Secondary aim of this study is to determine if the same but available three-attribute decoy causes similar asymmetric dominance effect as the phantom decoy. I also examine differences in choice shares of choice items between two scenarios, both employing two choice items defined on two and three attributes, respectively, where the third distinguishing attribute serves to evoke perception of numerically expressed customer feedback on the choice items. For these purposes, I designed an experiment in a form of online questionnaire on free survey websites, which was filled by participants via the internet. I found significant asymmetric dominance effect caused by a presence of the phantom decoy. In case of the available decoy, no preference shifts were observed. Statistical analysis revealed no significant...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990021020250106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV