Show simple item record

Methods of Drama in Education as a Means to Promote Personal and Social Development of Preschool Children
dc.contributor.advisorFerklová, Alžběta
dc.creatorViktorinová, Kamila
dc.date.accessioned2017-06-01T18:20:57Z
dc.date.available2017-06-01T18:20:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/80057
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá vývojem dítěte předškolního věku a některými specifiky tohoto období. Zkoumá možnosti osobnostního a sociálního rozvoje prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy. Konkrétně v osobnostní rovině se zaměřuje na schopnosti vcítění a v rovině sociální cílí na dovednost kooperace mezi předškolními dětmi. Cílem práce je zhodnocení využitelnosti vybraných technik a metod dramatické výchovy (dále jen DV) a jejich aplikace v pedagogické činnosti. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část nahlíží na problematiku vývoje předškolních dětí. Snaží se tuto kategorii charakterizovat a nastínit dětský způsob myšlení a prožívání. Vzpomíná nejen významu rodiny, ale zvláště pak na samotný proces socializace mimo rodinné prostředí. Ukazuje na důležitost role mateřských škol v životě českých předškolních dětí, přinášející jim možnosti společných her a uspokojující jejich potřebu navazování prvních sociálních kontaktů. Hra je tedy chápána jako podstatná a nezastupitelná potřeba předškolních dětí. Závěr teoretické části je věnován možným metodám a technikám DV. Praktická část je cílena na sociální a osobnostní rozvoj dítěte předškolního věku prostřednictvím metod a technik DV. Vytvořený program je zaměřený na to, zda je možné těmito metodami a...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the development of preschool children and on some of the special characteristics of this period. It examines the possibilities of personal and social development through the methods and techniques of drama in education. More specifically, it focuses on empathetic skills in the personal area, and cooperative skills in the social area. The aim of this thesis is to evaluate the usability of chosen drama methods and techniques in teaching preschoolers. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part discusses the development of preschool children. It describes the developmental period in question, and outlines children's way of thinking and experiencing. The role of the family in socializing is mentioned, but the main focus is put on socializing outside of the family. It points out the important role kindergartens play in the lives of Czech preschoolers; offering them a variety of collective play, and meeting their need to establish first social contacts. Play is understood as an important and unsubstitutable need of preschool children. The final part presents possible drama methods and techniques. The practical part focuses on social and personal development of preschoolers through drama methods and techniques. The programme in it wants to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpředškolní dítěcs_CZ
dc.subjectsociální a osobnostní rozvojcs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectmetody a techniky dramatické výchovycs_CZ
dc.subjectkooperacecs_CZ
dc.subjectvcítěnícs_CZ
dc.subjectpreschool childrenen_US
dc.subjectsocial and personal developmenten_US
dc.subjectplayen_US
dc.subjectdrama methods and techniquesen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectempathyen_US
dc.titleMetody a techniky dramatické výchovy jako prostředky osobnostního a sociálního vývoje předškolních dětícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-12
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId175328
dc.title.translatedMethods of Drama in Education as a Means to Promote Personal and Social Development of Preschool Childrenen_US
dc.contributor.refereeSvobodová, Radmila
dc.identifier.aleph002105580
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá vývojem dítěte předškolního věku a některými specifiky tohoto období. Zkoumá možnosti osobnostního a sociálního rozvoje prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy. Konkrétně v osobnostní rovině se zaměřuje na schopnosti vcítění a v rovině sociální cílí na dovednost kooperace mezi předškolními dětmi. Cílem práce je zhodnocení využitelnosti vybraných technik a metod dramatické výchovy (dále jen DV) a jejich aplikace v pedagogické činnosti. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část nahlíží na problematiku vývoje předškolních dětí. Snaží se tuto kategorii charakterizovat a nastínit dětský způsob myšlení a prožívání. Vzpomíná nejen významu rodiny, ale zvláště pak na samotný proces socializace mimo rodinné prostředí. Ukazuje na důležitost role mateřských škol v životě českých předškolních dětí, přinášející jim možnosti společných her a uspokojující jejich potřebu navazování prvních sociálních kontaktů. Hra je tedy chápána jako podstatná a nezastupitelná potřeba předškolních dětí. Závěr teoretické části je věnován možným metodám a technikám DV. Praktická část je cílena na sociální a osobnostní rozvoj dítěte předškolního věku prostřednictvím metod a technik DV. Vytvořený program je zaměřený na to, zda je možné těmito metodami a...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the development of preschool children and on some of the special characteristics of this period. It examines the possibilities of personal and social development through the methods and techniques of drama in education. More specifically, it focuses on empathetic skills in the personal area, and cooperative skills in the social area. The aim of this thesis is to evaluate the usability of chosen drama methods and techniques in teaching preschoolers. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part discusses the development of preschool children. It describes the developmental period in question, and outlines children's way of thinking and experiencing. The role of the family in socializing is mentioned, but the main focus is put on socializing outside of the family. It points out the important role kindergartens play in the lives of Czech preschoolers; offering them a variety of collective play, and meeting their need to establish first social contacts. Play is understood as an important and unsubstitutable need of preschool children. The final part presents possible drama methods and techniques. The practical part focuses on social and personal development of preschoolers through drama methods and techniques. The programme in it wants to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV