Obojživelníci - význam pro člověka a jejich využití v pedagogické praxi
Amphibians - the Meaning for Men and their Use in School Education
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80044Identifiers
Study Information System: 119292
Collections
- Kvalifikační práce [19087]
Author
Advisor
Referee
Andreska, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Biology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - History Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 9. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
obojživelníci, význam pro člověka, využití v pedagogiceKeywords (English)
amphibians, importance for men, utilization in educationPráce obsahuje literární rešerši o obojživelnících, jejich vztahu a významu pro člověka (morfologie, fyziologie, biologie, etologie, bioindikace, příčiny ohrožení a ochrana obojživelníků, mýty, toxikologie aj.). Obojživelníci jsou vyhodnoceni jako modelová skupina s ohledem na využitelnost v pedagogické praxi (biologie, ekologie, etologie, ochrana přírody, literatura aj.). Vybrány jsou příkladové exotické druhy nejvhodnější pro chov ve školách, uvede návody na chov a náměty na pozorování jejich životních projevů.
This work contains a research on the class amphibia and evaluate the relationship between man and amphibians (morphology, physiology, biology, etology, bioindiation, threat and conservation of amphibians, myths, toxikology etc.). Amphibians are analyzed as a model group with respect of using them in educational praxis (model group of animals in education of biology, zoology, ecology, etology, nature protection, literature etc.). Exotic species are choosed as examples, which are best for care in schools. Here are made also manuals for breeding of selected less demanding species in aquarium or aqua-terrarium conditions and for observing their life histories.