Obojživelníci - význam pro člověka a jejich využití v pedagogické praxi
Amphibians - the Meaning for Men and their Use in School Education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80044Identifikátory
SIS: 119292
Kolekce
- Kvalifikační práce [19087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Andreska, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
14. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
obojživelníci, význam pro člověka, využití v pedagogiceKlíčová slova (anglicky)
amphibians, importance for men, utilization in educationPráce obsahuje literární rešerši o obojživelnících, jejich vztahu a významu pro člověka (morfologie, fyziologie, biologie, etologie, bioindikace, příčiny ohrožení a ochrana obojživelníků, mýty, toxikologie aj.). Obojživelníci jsou vyhodnoceni jako modelová skupina s ohledem na využitelnost v pedagogické praxi (biologie, ekologie, etologie, ochrana přírody, literatura aj.). Vybrány jsou příkladové exotické druhy nejvhodnější pro chov ve školách, uvede návody na chov a náměty na pozorování jejich životních projevů.
This work contains a research on the class amphibia and evaluate the relationship between man and amphibians (morphology, physiology, biology, etology, bioindiation, threat and conservation of amphibians, myths, toxikology etc.). Amphibians are analyzed as a model group with respect of using them in educational praxis (model group of animals in education of biology, zoology, ecology, etology, nature protection, literature etc.). Exotic species are choosed as examples, which are best for care in schools. Here are made also manuals for breeding of selected less demanding species in aquarium or aqua-terrarium conditions and for observing their life histories.