Komunikační dovednosti mládežnického trenéra volejbalu a jejich rozvoj metodou VTI
Communication skills of youth volleyball coach and their development by VIG
dissertation thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/80024Identifiers
Study Information System: 102849
Collections
- Kvalifikační práce [21700]
Author
Advisor
Referee
Gillernová, Ilona
Šafář, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Theory of Psychology
Department
Department of Psychology
Date of defense
2. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
Videotrénink interakcí, intervence, dovednosti trenéra, interakceKeywords (English)
Video Interaction Training, intervention, coach's skills, interactionPředkládaná mnohopřípadová studie z oblasti psychologie sportu se zaměřuje na úkoly a dovednosti sportovního trenéra. Trenérovy dobré komunikační dovednosti přispívají k výkonu a osobnímu rozvoji svěřenců, stejně tak k vytváření dobrého kontaktu se svěřenci a nastavení příznivého tréninkového a motivačního klimatu. Cílem této mnohopřípadové studie je využít metodu Videotrénink interakcí za účelem rozvoje komunikačních dovedností trenérů a následně ohodnotit efekt této intervence. Příspěvek napomáhá k rozšíření počtu aplikačních oblastí metody Videotrénink interakcí a ukazuje směr, jakým je možno pracovat na vzdělávání a rozvoji sportovních trenérů. Klíčová slova: Videotrénink interakcí, intervence, dovednosti trenéra, interakce
This multiple case study relates to the field of sport psychology describing coach's tasks and skills. Good communication skills contribute to performance enhancement, personal growth, and good interpersonal relationship and also to positive training and motivational climate. The aim of this multiple case study is to use the Video Interaction Training method for working with coaches in order to develop their communication skills and consequently evaluate utility of this method. This study helps to increase the number of Video Interaction Training application areas and shows the direction how it is possible to educate coaches and improve their skills. Key words: Video Interaction Training, intervention, coach's skills, interaction