Srovnání mediální prezentace Tatranu Omlux Střešovice a 1. SC WOOW Vítkovice
The comparison of media presentation of Tatran Omlux Střešovice and media presentation of 1. SC WOOW Vítkovice
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79999Identifiers
Study Information System: 152392
Collections
- Kvalifikační práce [16288]
Author
Advisor
Referee
Trunečka, Ondřej
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Journalism
Department
Department of Journalism
Date of defense
16. 6. 2016
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Florbal, sportovní žurnalistika, mediální obraz, Vítkovice, Tatran StřešoviceKeywords (English)
Floorball, sport journalism, media image, Vítkovice, Tartan StřešoviceTato bakalářská práce se zabývá problematikou mediální prezentace dvou českých florbalových týmů, Tatranu Omlux Střešovice a 1. SC WOOW Vítkovice, ve vybraných českých celostátních médiích. Tato mužstva byla vybrána, protože se jedná o dva historicky nejúspěšnější kluby v České republice. Mediální obraz obou týmů bude analyzován v denících Mladá fronta DNES, Právo a Sport. Zastoupeny budou také zpravodajské portály idnes.cz a sport.cz. Pro analýzu jsou vybrány sezony 2011/2012 a 2012/2013. Na mediálním obraze těchto dvou týmů bude také možno demonstrovat základní rysy mediálního obrazu florbalu obecně v českých médiích. Jedná se o jeden z nejrychleji se rozvíjejících sportů u nás a bude zajímavé sledovat, jakou pozornost mu věnují česká média.
My bachelor thesis is focused on media presentation of two Czech floorball teams, Tartan Omlux Střešovice and 1. SC WOOW Vítkovice, in specific national media. These two teams were chosen, because they are the most successful in Czech history. Media image of these two clubs will be analyzed in newspapers Mladá fronta DNES, Právo and Sport and also in news servers idnes.cz and sport.cz. For analysis have been chosen seasons 2011/2012 and 2012/2013. On media image of these two teams we can also demonstrate basic features of media image of floorball in general. This young sport is more and more popular every year in our country and is important to analyze its position in Czech media.