Show simple item record

History in computer games: case study on "Valiant Hearts: The Great War"
dc.contributor.advisorMatějka, Ondřej
dc.creatorŠindelář, Jakub
dc.date.accessioned2020-08-25T14:48:14Z
dc.date.available2020-08-25T14:48:14Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79981
dc.description.abstractThis thesis is a case study analysis of the visualization of history in computer games. The analyzed game, Valiant Hearts: The Great War, was published by the French company Ubisoft in 2014. The game is set in The First World War and was developed in cooperation with The Centenary Parnership Proram. The main goals of the thesis are following: First, determine if the vision of history in the game reflects the current paradigms of French historiography of The First World War. Second, to identify and to interpret particularities and deformations in the way the game recreates history. The first, theoretical chapter presents the phenomenon of The First World War in the French context, the study of computer games and the methodology of the analysis. For the analysis I have created my own methodology which combines various approaches used elsewhere. Chapter 2 contains the analysis, which is further structured into the analysis of the story from the perspective of the main characters and locations (2.1), analysis of the object inventory and the in game miniencyclopedia (2.2), and the analysis of game's style and form -the graphic and audio style, along with the issue of player freedom (2.3). For greater clarity, the parts of the game are referred to through it's subchapters. The results of the analysis...en_US
dc.description.abstractPráce je případovou studií vyobrazení historie v počítačových hrách. Zkoumanou hru Valiant Hearts: The Great War vydala francouzská firma Ubisoft v roce 2014. Hra se odehrává během první světové války a byla vytvořena ve spolupráci s Mission Centenaire. Základními cíli práce jsou: 1) odpovědět na otázku, zda a případně jak obraz historie v této hře reflektuje vývoj a soudobá paradigmata ve francouzské historiografii první světové války, 2) identifikovat a následně interpretovat zvláštnosti a deformace ve vyobrazení historie, které se ve hře vyskytují. První, teoretická kapitola představuje problematiku první světové války ve francouzském prostředí, studium počítačových her a metodologii analýzy. Pro analýzu jsem vytvořil vlastní metodologii, v níž kombinuji přístupy několika dalších prací. Kapitolu 2 tvoří vlastní analýza a je členěna na analýzu příběhu (2.1) z pohledu postav a míst, rozbor inventáře předmětů a herní miniencyklopedie (2.2) a analýzu formy a stylu (2.3) - grafické a zvukové stránky společně s problematikou herní svobody. Pro přesnější referenci na jednotlivé části hry slouží odkazy na podkapitoly. Výsledky analýzy potvrzují, že hra reflektuje současnou historiografii. Hlavní závěry práce charakterizující způsob vyobrazení historie ve hře Valiant Hearts lze shrnout do čtyř bodů:...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectHistory and video gamesen_US
dc.subjectvideo gamesen_US
dc.subjectcomputer gamesen_US
dc.subjectFirst World Waren_US
dc.subjecthistoriographyen_US
dc.subjectcentenaireen_US
dc.subjectGreat Waren_US
dc.subjecthistory of Franceen_US
dc.subjectValiant Heartsen_US
dc.subjectSoldats Inconnusen_US
dc.subjectHistorie a počítačové hrycs_CZ
dc.subjectpočítačové hrycs_CZ
dc.subjectprvní světová válkacs_CZ
dc.subjecthistoriografiecs_CZ
dc.subjectcentenairecs_CZ
dc.subjectdějiny Franciecs_CZ
dc.subjectValiant Heartscs_CZ
dc.subjectSoldats Inconnuscs_CZ
dc.titleZobrazení historie v počítačových hrách: případová studie na hře "Valiant Hearts: The Great War"cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-14
dc.description.departmentKatedra evropských studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of European Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId168635
dc.title.translatedHistory in computer games: case study on "Valiant Hearts: The Great War"en_US
dc.contributor.refereeKozák, Kryštof
dc.identifier.aleph002092782
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInternational Area Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Area Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra evropských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of European Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enInternational Area Studiesen_US
uk.degree-program.csMezinárodní teritoriální studiacs_CZ
uk.degree-program.enInternational Area Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce je případovou studií vyobrazení historie v počítačových hrách. Zkoumanou hru Valiant Hearts: The Great War vydala francouzská firma Ubisoft v roce 2014. Hra se odehrává během první světové války a byla vytvořena ve spolupráci s Mission Centenaire. Základními cíli práce jsou: 1) odpovědět na otázku, zda a případně jak obraz historie v této hře reflektuje vývoj a soudobá paradigmata ve francouzské historiografii první světové války, 2) identifikovat a následně interpretovat zvláštnosti a deformace ve vyobrazení historie, které se ve hře vyskytují. První, teoretická kapitola představuje problematiku první světové války ve francouzském prostředí, studium počítačových her a metodologii analýzy. Pro analýzu jsem vytvořil vlastní metodologii, v níž kombinuji přístupy několika dalších prací. Kapitolu 2 tvoří vlastní analýza a je členěna na analýzu příběhu (2.1) z pohledu postav a míst, rozbor inventáře předmětů a herní miniencyklopedie (2.2) a analýzu formy a stylu (2.3) - grafické a zvukové stránky společně s problematikou herní svobody. Pro přesnější referenci na jednotlivé části hry slouží odkazy na podkapitoly. Výsledky analýzy potvrzují, že hra reflektuje současnou historiografii. Hlavní závěry práce charakterizující způsob vyobrazení historie ve hře Valiant Hearts lze shrnout do čtyř bodů:...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is a case study analysis of the visualization of history in computer games. The analyzed game, Valiant Hearts: The Great War, was published by the French company Ubisoft in 2014. The game is set in The First World War and was developed in cooperation with The Centenary Parnership Proram. The main goals of the thesis are following: First, determine if the vision of history in the game reflects the current paradigms of French historiography of The First World War. Second, to identify and to interpret particularities and deformations in the way the game recreates history. The first, theoretical chapter presents the phenomenon of The First World War in the French context, the study of computer games and the methodology of the analysis. For the analysis I have created my own methodology which combines various approaches used elsewhere. Chapter 2 contains the analysis, which is further structured into the analysis of the story from the perspective of the main characters and locations (2.1), analysis of the object inventory and the in game miniencyclopedia (2.2), and the analysis of game's style and form -the graphic and audio style, along with the issue of player freedom (2.3). For greater clarity, the parts of the game are referred to through it's subchapters. The results of the analysis...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra evropských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990020927820106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV