Show simple item record

Journalist 2.0 Alexandr Mitrofanov: "an old-school journalist" in online environment
dc.contributor.advisorHájek, Roman
dc.creatorKrupa, Adam
dc.date.accessioned2017-06-01T18:00:20Z
dc.date.available2017-06-01T18:00:20Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79966
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá tím, jak se novináři, kteří byli zvyklí psát pro tištěná média, chovají v prostředí sociální sítě Twitter. Konkrétně jsem zkoumal twitterový účet významného politického komentátora Alexandra Mitrofanova, který byl dlouhodobě spojován s tištěným deníkem Právo. Mitrofanov se na Twitteru dobře adaptoval - v současnosti na něm působí jako mikroblogger. Na Twitteru ho sleduje přes 50 tisíc uživatelů. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem Twitter využívá, jaké příspěvky na něm publikuje a jakými tématy se na něm zabývá. Příspěvky jsem zkoumal metodou kvantitativní obsahové analýzy. Provedeným výzkumem jsem zjistil, že Mitrofanov na Twitteru publikuje denně, mezi jednotlivými dny v týdnu není výrazný rozdíl. Většinu jeho příspěvků tvoří reakce na tweety jeho followerů. Retwetuje jen málokdy. Mitrofanov téměř nepoužívá hashtag. Právě tato nechuť k používání prvku, který na Twitteru pomáhá třídit témata a sledovat aktuální trendy, značí, že Mitrofanov, i přes vysokou míru adaptace do online prostředí, zůstává "novinářem staré školy".cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis studies the way the journalists, who were used to publish their work in printed media, act in the environment of social network, namely Twitter. I primarily focused on a Twitter account of an influential political columnist, Alexandr Mitrofanov, who had been a long-term contributor to Právo newspaper. Mitrofanov has adapted very well on Twitter. Recently he is mostly known as a micro blogger, he has more than fifty thousand followers. The objective of the research is to find out how and in which way Mitrofanov is active on his Twitter account, what contributions, articles, or comments he posts and in which topics he is interested. I have used the Quantitative content analysis method to assess Mr. Mitrofanov's tweets. The results of the research indicate that Mitrofanov posts tweets every day, there is almost no difference between weekdays and weekends. He mainly makes comments on his follower's tweets. Alexandr Mitrofanov rarely retweets. He hardly ever uses hashtags. Mitrofanov's aversion to use this key element of Twitter (the tool which helps to sort topics and keep track of the news) is a proof that despite of high degree of adaptation to the online environment, Alexandr Mitrofanov still remains an "old-school journalist".en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMitrofanovcs_CZ
dc.subjectTwittercs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectnovinářcs_CZ
dc.subjectbrand journalismcs_CZ
dc.subjectmikrobloggingcs_CZ
dc.subjectMitrofanoven_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectjournalisten_US
dc.subjectbrand journalismen_US
dc.subjectmicrobloggingen_US
dc.titleNovinář 2.0 Alexandr Mitrofanov: "novinář staré školy" v online prostředícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-21
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId155897
dc.title.translatedJournalist 2.0 Alexandr Mitrofanov: "an old-school journalist" in online environmenten_US
dc.contributor.refereeZápotocký, Jan
dc.identifier.aleph002093526
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá tím, jak se novináři, kteří byli zvyklí psát pro tištěná média, chovají v prostředí sociální sítě Twitter. Konkrétně jsem zkoumal twitterový účet významného politického komentátora Alexandra Mitrofanova, který byl dlouhodobě spojován s tištěným deníkem Právo. Mitrofanov se na Twitteru dobře adaptoval - v současnosti na něm působí jako mikroblogger. Na Twitteru ho sleduje přes 50 tisíc uživatelů. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem Twitter využívá, jaké příspěvky na něm publikuje a jakými tématy se na něm zabývá. Příspěvky jsem zkoumal metodou kvantitativní obsahové analýzy. Provedeným výzkumem jsem zjistil, že Mitrofanov na Twitteru publikuje denně, mezi jednotlivými dny v týdnu není výrazný rozdíl. Většinu jeho příspěvků tvoří reakce na tweety jeho followerů. Retwetuje jen málokdy. Mitrofanov téměř nepoužívá hashtag. Právě tato nechuť k používání prvku, který na Twitteru pomáhá třídit témata a sledovat aktuální trendy, značí, že Mitrofanov, i přes vysokou míru adaptace do online prostředí, zůstává "novinářem staré školy".cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis studies the way the journalists, who were used to publish their work in printed media, act in the environment of social network, namely Twitter. I primarily focused on a Twitter account of an influential political columnist, Alexandr Mitrofanov, who had been a long-term contributor to Právo newspaper. Mitrofanov has adapted very well on Twitter. Recently he is mostly known as a micro blogger, he has more than fifty thousand followers. The objective of the research is to find out how and in which way Mitrofanov is active on his Twitter account, what contributions, articles, or comments he posts and in which topics he is interested. I have used the Quantitative content analysis method to assess Mr. Mitrofanov's tweets. The results of the research indicate that Mitrofanov posts tweets every day, there is almost no difference between weekdays and weekends. He mainly makes comments on his follower's tweets. Alexandr Mitrofanov rarely retweets. He hardly ever uses hashtags. Mitrofanov's aversion to use this key element of Twitter (the tool which helps to sort topics and keep track of the news) is a proof that despite of high degree of adaptation to the online environment, Alexandr Mitrofanov still remains an "old-school journalist".en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990020935260106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV