Show simple item record

Nutritional behaviour and attitudes of older school-age children towards nutrition from the point of view of gender
dc.contributor.advisorMarádová, Eva
dc.creatorČečáková, Monika
dc.date.accessioned2017-06-01T17:36:49Z
dc.date.available2017-06-01T17:36:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79868
dc.description.abstractDiplomová práce zpracovává téma vztahu žáků staršího školního věku k výživě z pohledu genderu. Teoretická část práce vymezuje genderovou problematiku ve vztahu k výživě, charakterizuje období staršího školního věku a vymezuje jednotlivé faktory působící na vývoj nutričního chování žáků. Cílem praktické části práce bylo zjistit, zda existují rozdíly v přístupu k výživě u chlapců a dívek v období staršího školního věku, popřípadě zda se vzhledem k pohlaví vyskytují nějaká specifika v nutričním chování. K tomuto účelu sloužila metoda dotazníkového šetření, které se konkrétně zaměřovalo na zájem vybrané skupiny žáků o problematiku výživy, na jejich postoje, informovanost a nutriční chování. Výsledky dotazníkového šetření přináší zjištění, že lze spatřovat určité odlišnosti v nutričním chování u chlapců a dívek. Zejména zájem o problematiku výživy se ukázal větší u dívek než u chlapců. Dívky se také snaží stravovat zdravěji než chlapci. Naopak ve stravovacích návycích nebo v postojích se objevily jen minimální rozdíly. Z výsledků šetření též vyplývá, že některé genderové stereotypy týkající se problematiky výživy jsou již překonané. Součástí praktické části práce je rovněž návrh využití získaných dat v pedagogické praxi.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the topic about the relationship of older school-age towards nutrition from the point of gender. The theoretical part defines the problems of gender in the reference to nutrition, it characterizes the period of older school-age and defines the particular factors that have an effect on the development of the nutritional behavior of pupils. The aim of the practical part is to discover whether there are any differences in the attitudes towards nutrition amongst boys and girls at the period of older school-age or whether there are any specific things at nutritional behaviour in the view of gender. For this purpose, I have chosen the interview survey that was concretely focused on the interest of chosen group of pupils about the problems of nourishment, their attitudes, foreknowledge and nourishing behaviour. The result of the survey shows that there are particular differences in nutritional behaviour among boys and girls. The interest about the topic of nutrition is bigger by the girls in the comparism of boys. The girls also try to keep on healthy food. On the contrary, there are very small differences between boys and girls at eating habits. According to the survey, it is possible to say that some gender stereotypes about the problems of nutrition are overcome. In the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectvýživacs_CZ
dc.subjectstarší školní věkcs_CZ
dc.subjectnutriční chovánícs_CZ
dc.subjectvýchova ke zdravícs_CZ
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectnutritionen_US
dc.subjectolder school ageen_US
dc.subjectnutritional behaviouren_US
dc.subjecthealth educationen_US
dc.titleNutriční chování a postoje žáků staršího školního věku k výživě z pohledu genderucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-09
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId134084
dc.title.translatedNutritional behaviour and attitudes of older school-age children towards nutrition from the point of view of genderen_US
dc.contributor.refereeKovaříková, Miroslava
dc.identifier.aleph002026248
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce zpracovává téma vztahu žáků staršího školního věku k výživě z pohledu genderu. Teoretická část práce vymezuje genderovou problematiku ve vztahu k výživě, charakterizuje období staršího školního věku a vymezuje jednotlivé faktory působící na vývoj nutričního chování žáků. Cílem praktické části práce bylo zjistit, zda existují rozdíly v přístupu k výživě u chlapců a dívek v období staršího školního věku, popřípadě zda se vzhledem k pohlaví vyskytují nějaká specifika v nutričním chování. K tomuto účelu sloužila metoda dotazníkového šetření, které se konkrétně zaměřovalo na zájem vybrané skupiny žáků o problematiku výživy, na jejich postoje, informovanost a nutriční chování. Výsledky dotazníkového šetření přináší zjištění, že lze spatřovat určité odlišnosti v nutričním chování u chlapců a dívek. Zejména zájem o problematiku výživy se ukázal větší u dívek než u chlapců. Dívky se také snaží stravovat zdravěji než chlapci. Naopak ve stravovacích návycích nebo v postojích se objevily jen minimální rozdíly. Z výsledků šetření též vyplývá, že některé genderové stereotypy týkající se problematiky výživy jsou již překonané. Součástí praktické části práce je rovněž návrh využití získaných dat v pedagogické praxi.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the topic about the relationship of older school-age towards nutrition from the point of gender. The theoretical part defines the problems of gender in the reference to nutrition, it characterizes the period of older school-age and defines the particular factors that have an effect on the development of the nutritional behavior of pupils. The aim of the practical part is to discover whether there are any differences in the attitudes towards nutrition amongst boys and girls at the period of older school-age or whether there are any specific things at nutritional behaviour in the view of gender. For this purpose, I have chosen the interview survey that was concretely focused on the interest of chosen group of pupils about the problems of nourishment, their attitudes, foreknowledge and nourishing behaviour. The result of the survey shows that there are particular differences in nutritional behaviour among boys and girls. The interest about the topic of nutrition is bigger by the girls in the comparism of boys. The girls also try to keep on healthy food. On the contrary, there are very small differences between boys and girls at eating habits. According to the survey, it is possible to say that some gender stereotypes about the problems of nutrition are overcome. In the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020262480106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV