Zobrazit minimální záznam

Comparison of competency models of headmasters at elementary schools in Prague 10
dc.contributor.advisorTureckiová, Michaela
dc.creatorCaklová, Karolína
dc.date.accessioned2017-06-01T17:36:26Z
dc.date.available2017-06-01T17:36:26Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79866
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá srovnáváním kompetenčních modelů ředitelů základních škol na Praze 10. Teoretická část se zabývá základními pojmy, jako jsou kompetence, klíčové kompetence a porovnává definice z různých odborných pramenů. Popsána je, jak jejich struktura, tak i životní cyklus. Dále se práce věnuje kompetenčním modelům, jak v obecné rovině, tak především modelům řídících pracovníků škol. Je vyzdvižena úloha kompetenčního modelu, a také důvody a výhody jeho zavedení. V praktické části se práce věnuje kvalitativnímu šetření, kde autorka komparuje kompetenční modely, které vytvořila pomocí stínování a dalších doplňkových metod. Kompetence byly vyhodnocovány na základě kritérií kompetenčního modelu, vytvořeného I. Lhotkovou (2012). Výstupem šetření je případová studie, ve které jsou v rámci výsledků výzkumu popsány rozdíly v kompetencích ředitelů právě na Praze 10, kde mají ředitelé pro vedení škol stejné podmínky a stejnou míru podpory od zřizovatele. Zásadní rozdíly v kompetencích ředitelů nebyly zjištěny, naopak se při výzkumu dostaly na povrch podobné problémy, jež řešily všechny respondentky.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the comparison of the competency models of headmaster of elementary schools in Prague 10. The theoretical part explains the basic terms as "competency", "key competency" and compares the definitions of different scientific sources. It describes their structure as well as the life cycle. Further on the thesis deals with the competency models in general and primarily with the models of the managers of the schools. The role of the competency model is highlighted as well as its reasons and its implementation. In the practical part the thesis deals with the qualitative investigation where the author compares the competency models that were created by shadowing and some other additional methods. The competencies were evaluated on base of the criteria of the competency model created by I. Lhotkova (2012). The output of the investigation is a case study in which the differences of the headmaster competencies in Prague 10, with similar conditions of leading the schools and with similar support from founders, are described. Big discrepancy in the competencies were not proved, on the other hand similar issues were detected.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectKompetencecs_CZ
dc.subjectmanažerské kompetencecs_CZ
dc.subjectkompetenční modelcs_CZ
dc.subjectředitel základní školycs_CZ
dc.subjectkomparacecs_CZ
dc.subjectstínovánícs_CZ
dc.subjectCompetencyen_US
dc.subjectmanagerial competenciesen_US
dc.subjectcompetency modelen_US
dc.subjectheadmaster of elementary schoolen_US
dc.subjectcomparisonen_US
dc.subjectshadowingen_US
dc.titleKomparace kompetenčních modelů ředitelů základních škol na Praze 10cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-11
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162467
dc.title.translatedComparison of competency models of headmasters at elementary schools in Prague 10en_US
dc.contributor.refereeTrojanová, Irena
dc.identifier.aleph002026951
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá srovnáváním kompetenčních modelů ředitelů základních škol na Praze 10. Teoretická část se zabývá základními pojmy, jako jsou kompetence, klíčové kompetence a porovnává definice z různých odborných pramenů. Popsána je, jak jejich struktura, tak i životní cyklus. Dále se práce věnuje kompetenčním modelům, jak v obecné rovině, tak především modelům řídících pracovníků škol. Je vyzdvižena úloha kompetenčního modelu, a také důvody a výhody jeho zavedení. V praktické části se práce věnuje kvalitativnímu šetření, kde autorka komparuje kompetenční modely, které vytvořila pomocí stínování a dalších doplňkových metod. Kompetence byly vyhodnocovány na základě kritérií kompetenčního modelu, vytvořeného I. Lhotkovou (2012). Výstupem šetření je případová studie, ve které jsou v rámci výsledků výzkumu popsány rozdíly v kompetencích ředitelů právě na Praze 10, kde mají ředitelé pro vedení škol stejné podmínky a stejnou míru podpory od zřizovatele. Zásadní rozdíly v kompetencích ředitelů nebyly zjištěny, naopak se při výzkumu dostaly na povrch podobné problémy, jež řešily všechny respondentky.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the comparison of the competency models of headmaster of elementary schools in Prague 10. The theoretical part explains the basic terms as "competency", "key competency" and compares the definitions of different scientific sources. It describes their structure as well as the life cycle. Further on the thesis deals with the competency models in general and primarily with the models of the managers of the schools. The role of the competency model is highlighted as well as its reasons and its implementation. In the practical part the thesis deals with the qualitative investigation where the author compares the competency models that were created by shadowing and some other additional methods. The competencies were evaluated on base of the criteria of the competency model created by I. Lhotkova (2012). The output of the investigation is a case study in which the differences of the headmaster competencies in Prague 10, with similar conditions of leading the schools and with similar support from founders, are described. Big discrepancy in the competencies were not proved, on the other hand similar issues were detected.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990020269510106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV