Show simple item record

Mapping professional path of chemistry-teacher training graduates at the Faculty of Education
dc.contributor.advisorČapek Adamec, Martin
dc.creatorMesnerová, Iveta
dc.date.accessioned2017-06-01T17:31:59Z
dc.date.available2017-06-01T17:31:59Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79843
dc.description.abstractNázev práce: Zmapování profesního osudu absolventů učitelství chemie na Pedagogické fakultě UK v Praze Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá zmapováním profesní dráhy absolventů Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, kteří zde vystudovali jako jeden ze svých oborů chemii. Teoretická část práce je věnována tématům jako učitelská profese, pedagogický výzkum, metody výzkumu a v krátkosti také studii "Absolventi Univerzity Karlovy". Praktickou část tvoří samotný výzkum. Pomocí vytvořeného dotazníku bylo osloveno 78 absolventů fakulty s prosbou o jeho vyplnění. Na základě získaných údajů bylo provedeno vyhodnocení. Po porovnání s jinými výzkumy (ale velmi podobnými) bylo zjištěno, že výsledky těchto výzkumů jsou téměř srovnatelné. Cílem této práce bylo vyhledat a kontaktovat co možná nejvíce absolventů fakulty a dozvědět se něco více o jejich profesní dráze. Například, zda pro ně bylo těžké najít po ukončení studia odpovídající zaměstnání ve školství, zda vůbec vykonávají učitelskou profesi nebo jak - po zkušenostech z praxe - pohlížejí na povolání učitele. Klíčová slova: učitelská profese, uplatnění absolventů, profesní dráha, učitelé chemie, Pedagogická fakulta UK v Praze, pedagogický výzkum, dotazník, interview, případová studiecs_CZ
dc.description.abstractThe thesis topic: Mapping professional path of chemistry-teacher training graduates at the Faculty of Education Abstract: This thesis is analysing current carreers of former chemistry students (absolvents) at the Charles University of Prague, Faculty of Education. The theoretical part is focused on topics such as pedagogic proffesion, pedagogic research, research methods and briefly also to study "Absolvents of the Charles University". The practical part constitutes the research itself. There were 78 graduates of the faculty asked for completion of a questionnaire that was created. The evaluation was performed on the basis of gathered data. After comparing with other, but very similar researches, it was found that research results are almost similar and generally corresponds with current trends. The aim of this study was to look up and get in touch with as many as possible faculty graduates and learn more about their careers. For example, if it was hard to find the corresponding employment in education sphere after their graduation, whether they even teach or how - after practical experience - do they contemplate the teaching profession. Keywords: teaching profession, the usage of graduates, career, chemistry teachers, Charles University in Prague: Faculty of Education, pedagogic research, questionnaire,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectučitelská profesecs_CZ
dc.subjectuplatnění absolventůcs_CZ
dc.subjectprofesní dráhacs_CZ
dc.subjectučitelé chemiecs_CZ
dc.subjectPedagogická fakulta UK v Prazecs_CZ
dc.subjectpedagogický výzkumcs_CZ
dc.subjectdotazníkcs_CZ
dc.subjectinterviewcs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjectteaching professionen_US
dc.subjectthe usage of graduatesen_US
dc.subjectcareeren_US
dc.subjectchemistry teachersen_US
dc.subjectCharles University in Prague: Faculty of Educationen_US
dc.subjectpedagogic researchen_US
dc.subjectquestionnaireen_US
dc.subjectinterviewen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.titleZmapování profesního osudu absolventů učitelství chemie na Pedagogické fakultě UK v Prazecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-08
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId148221
dc.title.translatedMapping professional path of chemistry-teacher training graduates at the Faculty of Educationen_US
dc.contributor.refereeDuschinská, Karolina
dc.identifier.aleph002025840
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Mathematicsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce: Zmapování profesního osudu absolventů učitelství chemie na Pedagogické fakultě UK v Praze Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá zmapováním profesní dráhy absolventů Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, kteří zde vystudovali jako jeden ze svých oborů chemii. Teoretická část práce je věnována tématům jako učitelská profese, pedagogický výzkum, metody výzkumu a v krátkosti také studii "Absolventi Univerzity Karlovy". Praktickou část tvoří samotný výzkum. Pomocí vytvořeného dotazníku bylo osloveno 78 absolventů fakulty s prosbou o jeho vyplnění. Na základě získaných údajů bylo provedeno vyhodnocení. Po porovnání s jinými výzkumy (ale velmi podobnými) bylo zjištěno, že výsledky těchto výzkumů jsou téměř srovnatelné. Cílem této práce bylo vyhledat a kontaktovat co možná nejvíce absolventů fakulty a dozvědět se něco více o jejich profesní dráze. Například, zda pro ně bylo těžké najít po ukončení studia odpovídající zaměstnání ve školství, zda vůbec vykonávají učitelskou profesi nebo jak - po zkušenostech z praxe - pohlížejí na povolání učitele. Klíčová slova: učitelská profese, uplatnění absolventů, profesní dráha, učitelé chemie, Pedagogická fakulta UK v Praze, pedagogický výzkum, dotazník, interview, případová studiecs_CZ
uk.abstract.enThe thesis topic: Mapping professional path of chemistry-teacher training graduates at the Faculty of Education Abstract: This thesis is analysing current carreers of former chemistry students (absolvents) at the Charles University of Prague, Faculty of Education. The theoretical part is focused on topics such as pedagogic proffesion, pedagogic research, research methods and briefly also to study "Absolvents of the Charles University". The practical part constitutes the research itself. There were 78 graduates of the faculty asked for completion of a questionnaire that was created. The evaluation was performed on the basis of gathered data. After comparing with other, but very similar researches, it was found that research results are almost similar and generally corresponds with current trends. The aim of this study was to look up and get in touch with as many as possible faculty graduates and learn more about their careers. For example, if it was hard to find the corresponding employment in education sphere after their graduation, whether they even teach or how - after practical experience - do they contemplate the teaching profession. Keywords: teaching profession, the usage of graduates, career, chemistry teachers, Charles University in Prague: Faculty of Education, pedagogic research, questionnaire,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV