Zobrazit minimální záznam

Student's conception of regularity
dc.contributor.advisorNovotná, Jarmila
dc.creatorŠmíd, Radek
dc.date.accessioned2017-06-01T17:29:57Z
dc.date.available2017-06-01T17:29:57Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79833
dc.description.abstractTato práce je náhledem do pojetí pravidelnosti v matematice. Jsou rozebrány možné pří- stupy k pojmu pravidelnost v rámci matematiky, představeny vlastnosti a vztahy pravidel- ných geometrických útvarů a na základě analýzy učebnic je zkoumáno pojetí pravidelnosti ze strany žáků. Tato analýza učebnic z hlediska pravidelnosti je také součástí práce. Cílem práce je zjistit, mezi kterými typy objektů jsou žáci schopni vnímat souvislost na základě pravidelnosti těchto objektů a zda neupřednostňují při výběru objektů, které nepatří do skupiny, jiná kritéria. Zjišťování probíhalo formou dotazníku zadaného ve dvou třídách jako test s možností odpovídat na každou otázku vícekrát. Při analýze získaných dat byla sledována zejména četnost a způsob vyjádření výběru na základě pravidelnosti, dále nejčastější ostatní kritéria výběru a vztahy mezi používanými kritérii. Klíčová slova: pravidelnost, pojetí pravidelnosti, geometrie, dotazníkové šetřenícs_CZ
dc.description.abstractThis paper is a view into the conception of regularity in mathematics. Possible approaches to the concept of regularity in mathematics are dicussed. There is a presentation of the characteristics and relations of regular geometric figures. The conception of regularity on the part of students is explored based on the analysis of the math textbooks. This analysis of textbooks in terms of regularity is also part of the work. The aim is to identify the types of objects which pupils are able to perceive as relationed by regularity of these objects and whether they rather use other criteria when selecting objects that do not belong to the group. Mostly the frequency and manner of expression of selection on the basis of regularity was monitored when analyzing acquired data, as well as the other most common selection criteria and the relations between the criteria used. Keywords: regularity, conception of regularity, geometry, questionnaireen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpravidelnostcs_CZ
dc.subjectpojetí pravidelnostics_CZ
dc.subjectgeometriecs_CZ
dc.subjectdotazníkové šetřenícs_CZ
dc.subjectregularityen_US
dc.subjectconception of regularityen_US
dc.subjectgeometryen_US
dc.subjectquestionnaireen_US
dc.titleŽákovské pojetí pravidelnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-04
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId150697
dc.title.translatedStudent's conception of regularityen_US
dc.contributor.refereePilous, Derek
dc.identifier.aleph002025411
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce je náhledem do pojetí pravidelnosti v matematice. Jsou rozebrány možné pří- stupy k pojmu pravidelnost v rámci matematiky, představeny vlastnosti a vztahy pravidel- ných geometrických útvarů a na základě analýzy učebnic je zkoumáno pojetí pravidelnosti ze strany žáků. Tato analýza učebnic z hlediska pravidelnosti je také součástí práce. Cílem práce je zjistit, mezi kterými typy objektů jsou žáci schopni vnímat souvislost na základě pravidelnosti těchto objektů a zda neupřednostňují při výběru objektů, které nepatří do skupiny, jiná kritéria. Zjišťování probíhalo formou dotazníku zadaného ve dvou třídách jako test s možností odpovídat na každou otázku vícekrát. Při analýze získaných dat byla sledována zejména četnost a způsob vyjádření výběru na základě pravidelnosti, dále nejčastější ostatní kritéria výběru a vztahy mezi používanými kritérii. Klíčová slova: pravidelnost, pojetí pravidelnosti, geometrie, dotazníkové šetřenícs_CZ
uk.abstract.enThis paper is a view into the conception of regularity in mathematics. Possible approaches to the concept of regularity in mathematics are dicussed. There is a presentation of the characteristics and relations of regular geometric figures. The conception of regularity on the part of students is explored based on the analysis of the math textbooks. This analysis of textbooks in terms of regularity is also part of the work. The aim is to identify the types of objects which pupils are able to perceive as relationed by regularity of these objects and whether they rather use other criteria when selecting objects that do not belong to the group. Mostly the frequency and manner of expression of selection on the basis of regularity was monitored when analyzing acquired data, as well as the other most common selection criteria and the relations between the criteria used. Keywords: regularity, conception of regularity, geometry, questionnaireen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020254110106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV