Show simple item record

Linking social novel and fantasy on an example of Kirsten Boie. Didactic adaptation of the novel "Alhambra"
dc.contributor.advisorBučková, Tamara
dc.creatorKrulová, Tereza
dc.date.accessioned2017-06-01T17:26:23Z
dc.date.available2017-06-01T17:26:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79815
dc.description.abstractDiplomová práce na téma Propojení společenského románu a fantazy na příkladu tvorby Kirsten Boie. Didaktická adaptace románu "Alhambra" se zabývá využitím literatury ve výuce cizího jazyka. Teoretická část pojednává o jejím celkovém přínosu pro rozvoj klíčových dovedností k celistvému ovládnutí cizího jazyka žáka, o podmínkách a pravidlech jejího využití v hodině. Literatura použitá v hodině může představovat nový zdroj informací o cílovém jazyku a společnosti, jenž ho používá, lze ji tedy využít i k multikulturní výuce a mezi předmětovým projektům. Druhá část práce se zabývá přímo osobností Kirsten Boie a její tvorby, zejména románu "Alhambra" a jeho teoretických i praktických specifik, včetně případného přínosu pro vyučovací hodinu. Cílem této práce bylo kromě představení románu také vytvoření didaktického alternativního výukového materiálu, jenž pro žáky i samotného pedagoga představuje nový impulz a změnu v zaběhnutém způsobu výuky. Téma i stylistický styl společenského románu "Alhambra" s historickými a fantazijními prvky žákům nepřipomíná klasicky znějící články v učebnicích, tematicky je pro ně atraktivní a vzbuzuje zvědavost a motivaci k jeho přečtení. Prací s tímto alternativním materiálem si prohloubí nejen své cizojazyčné znalosti a dovednosti, ale získají tím nový náhled v oblasti...cs_CZ
dc.description.abstractThesis covering topic of Linking social novel and fantasy on an example of Kirsten Boie. Didactic adaptation of the novel "Alhambra" deals with the use of literature in foreign language teaching. The theoretical part discusses its overall contribution to the development of key skills of mastering a foreign language for a student, on the conditions and rules for its use in class. Literature used in class may represent a new source of information about the target language and society that uses it, so it can be used also for multicultural education and with cross-subject projects. The second part deals with the personality of Kirsten Boie and her art, especially the novel "Alhambra" and its theoretical and practical specifics, including a possible contribution to the lesson. In this part an alternative educational material was created, which alone represents a new impetus and a change in the method of teaching for pupils and teachers. Theme and stylistic style of social novel "Alhambra" with historical and fantasy elements doesn't resemble a classic-sounding articles in textbooks, it is thematically attractive for students and arouses curiosity and motivation to read it. Work with the alternative material will deepen not only their foreign language knowledge and skills, but it will gain a new...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfantazycs_CZ
dc.subjectliteratura pro mládežcs_CZ
dc.subjectfunkce literaturycs_CZ
dc.subjectdidaktika literaturycs_CZ
dc.subjectKirsten Boiecs_CZ
dc.subject"Alhambra"cs_CZ
dc.subjectFantasyen_US
dc.subjectLiterature for Children and Youngen_US
dc.subjectthe function of literatureen_US
dc.subjectmedology of literatureen_US
dc.subjectKirsten Boieen_US
dc.subject"Alhambra"en_US
dc.titlePropojení žánrů společenského románu a fantazy na příkladu tvorby Kirsten Boie. Didaktická adaptace románu "Alhambra"cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-03
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId150414
dc.title.translatedLinking social novel and fantasy on an example of Kirsten Boie. Didactic adaptation of the novel "Alhambra"en_US
dc.contributor.refereeŠvermová, Dagmar
dc.identifier.aleph002025109
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - German languageen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - German languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce na téma Propojení společenského románu a fantazy na příkladu tvorby Kirsten Boie. Didaktická adaptace románu "Alhambra" se zabývá využitím literatury ve výuce cizího jazyka. Teoretická část pojednává o jejím celkovém přínosu pro rozvoj klíčových dovedností k celistvému ovládnutí cizího jazyka žáka, o podmínkách a pravidlech jejího využití v hodině. Literatura použitá v hodině může představovat nový zdroj informací o cílovém jazyku a společnosti, jenž ho používá, lze ji tedy využít i k multikulturní výuce a mezi předmětovým projektům. Druhá část práce se zabývá přímo osobností Kirsten Boie a její tvorby, zejména románu "Alhambra" a jeho teoretických i praktických specifik, včetně případného přínosu pro vyučovací hodinu. Cílem této práce bylo kromě představení románu také vytvoření didaktického alternativního výukového materiálu, jenž pro žáky i samotného pedagoga představuje nový impulz a změnu v zaběhnutém způsobu výuky. Téma i stylistický styl společenského románu "Alhambra" s historickými a fantazijními prvky žákům nepřipomíná klasicky znějící články v učebnicích, tematicky je pro ně atraktivní a vzbuzuje zvědavost a motivaci k jeho přečtení. Prací s tímto alternativním materiálem si prohloubí nejen své cizojazyčné znalosti a dovednosti, ale získají tím nový náhled v oblasti...cs_CZ
uk.abstract.enThesis covering topic of Linking social novel and fantasy on an example of Kirsten Boie. Didactic adaptation of the novel "Alhambra" deals with the use of literature in foreign language teaching. The theoretical part discusses its overall contribution to the development of key skills of mastering a foreign language for a student, on the conditions and rules for its use in class. Literature used in class may represent a new source of information about the target language and society that uses it, so it can be used also for multicultural education and with cross-subject projects. The second part deals with the personality of Kirsten Boie and her art, especially the novel "Alhambra" and its theoretical and practical specifics, including a possible contribution to the lesson. In this part an alternative educational material was created, which alone represents a new impetus and a change in the method of teaching for pupils and teachers. Theme and stylistic style of social novel "Alhambra" with historical and fantasy elements doesn't resemble a classic-sounding articles in textbooks, it is thematically attractive for students and arouses curiosity and motivation to read it. Work with the alternative material will deepen not only their foreign language knowledge and skills, but it will gain a new...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV