Propojení žánrů společenského románu a fantazy na příkladu tvorby Kirsten Boie. Didaktická adaptace románu "Alhambra"
Linking social novel and fantasy on an example of Kirsten Boie. Didactic adaptation of the novel "Alhambra"
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79815Identifikátory
SIS: 150414
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švermová, Dagmar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
3. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
fantazy, literatura pro mládež, funkce literatury, didaktika literatury, Kirsten Boie, "Alhambra"Klíčová slova (anglicky)
Fantasy, Literature for Children and Young, the function of literature, medology of literature, Kirsten Boie, "Alhambra"Diplomová práce na téma Propojení společenského románu a fantazy na příkladu tvorby Kirsten Boie. Didaktická adaptace románu "Alhambra" se zabývá využitím literatury ve výuce cizího jazyka. Teoretická část pojednává o jejím celkovém přínosu pro rozvoj klíčových dovedností k celistvému ovládnutí cizího jazyka žáka, o podmínkách a pravidlech jejího využití v hodině. Literatura použitá v hodině může představovat nový zdroj informací o cílovém jazyku a společnosti, jenž ho používá, lze ji tedy využít i k multikulturní výuce a mezi předmětovým projektům. Druhá část práce se zabývá přímo osobností Kirsten Boie a její tvorby, zejména románu "Alhambra" a jeho teoretických i praktických specifik, včetně případného přínosu pro vyučovací hodinu. Cílem této práce bylo kromě představení románu také vytvoření didaktického alternativního výukového materiálu, jenž pro žáky i samotného pedagoga představuje nový impulz a změnu v zaběhnutém způsobu výuky. Téma i stylistický styl společenského románu "Alhambra" s historickými a fantazijními prvky žákům nepřipomíná klasicky znějící články v učebnicích, tematicky je pro ně atraktivní a vzbuzuje zvědavost a motivaci k jeho přečtení. Prací s tímto alternativním materiálem si prohloubí nejen své cizojazyčné znalosti a dovednosti, ale získají tím nový náhled v oblasti...
Thesis covering topic of Linking social novel and fantasy on an example of Kirsten Boie. Didactic adaptation of the novel "Alhambra" deals with the use of literature in foreign language teaching. The theoretical part discusses its overall contribution to the development of key skills of mastering a foreign language for a student, on the conditions and rules for its use in class. Literature used in class may represent a new source of information about the target language and society that uses it, so it can be used also for multicultural education and with cross-subject projects. The second part deals with the personality of Kirsten Boie and her art, especially the novel "Alhambra" and its theoretical and practical specifics, including a possible contribution to the lesson. In this part an alternative educational material was created, which alone represents a new impetus and a change in the method of teaching for pupils and teachers. Theme and stylistic style of social novel "Alhambra" with historical and fantasy elements doesn't resemble a classic-sounding articles in textbooks, it is thematically attractive for students and arouses curiosity and motivation to read it. Work with the alternative material will deepen not only their foreign language knowledge and skills, but it will gain a new...