Hranice a vztah k jejímu okolí
Boundary and relationship to its surroundings
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79806Identifikátory
SIS: 131036
Kolekce
- Kvalifikační práce [19258]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Sedlák, Michal
Oponent práce
Fulková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
7. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Hranice, horizont, linie, tajemství, umění, výtvarná výchova, školaKlíčová slova (anglicky)
borderline, horizon, line, mystery, art, art education, schoolLinhart, T: Hranice a vztah k jejímu okolí. [Diplomová práce] Praha 2015 Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 71 s. (Přílohy na CD: 2 obrazové přílohy). Diplomovou práci charakterizuje teoretická úvahová studie na pozadí vlastní výtvarné práce. Text interpretuje hranici jako obzor, který se vyjevuje a mizí. Představuje vlastní výtvarné uchopení tématu v souvislostech s vybranými tendencemi ve výtvarném umění. Autor se snaží vymezit hranice umění a výtvarné výchovy jako podklad vlastních pedagogických východisek. Uvádí, které teoretické rámce se podílejí na formování jeho profesního vymezení. V didaktické části si všímá vybraných situací z realizovaného vyučování a reflektuje je ve světle dalších pedagogických zkušeností autora. Výsledkem a přínosem práce jsou popis a interpretace vybraných situací z praxe začínajícího učitele a učební celek prověřený praxí určený pro studenty gymnázií.
Linhart, T: The borderline and the relationship to its surroundings. [Diploma thesis] Praha 2015 Charles University, Faculty of Education, Department of Art Education, 71 p. (Attachments on CD: 2 illustration attachments). The diploma thesis features a theoretical study on the background of the author's own artwork. The text interprets the borderline as a horizon that would emerge and vanish. It presents the author's own artistic grasp of the theme in context of selected trends in fine arts. Author seeks to define the boundary of fine arts and art education to establish a foundation to his own pedagogic determination. He shows what theoretical frameworks take part on shaping his own professional direction. The didactic part looks at select situations from the author's teaching practice that already took place and reflects them in context of author's other pedagogic experience. The accomplishment and utility of the work lie in a description and interpretation of select situations from practice of a fledgling teacher and an educational complex, field tested, intended for gymnasium students.