Zobrazit minimální záznam

Possibility to develop preschool children by moving activities
dc.contributor.advisorDvořáková, Hana
dc.creatorChadimová, Helena
dc.date.accessioned2017-06-01T17:23:56Z
dc.date.available2017-06-01T17:23:56Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79804
dc.description.abstractAnotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby rozvoje dítěte v předškolním věku. Cílem práce je prokázání pozitivního vlivu řízených pohybových aktivit a větší efektivity na proces učení se dovednostem, znalostem a rozvoji schopností, dětí ve věku od dvou do čtyř let, a to v rámci všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Využita byla metoda experimentu spočívajícího v realizaci čtrnáctidenního působení na experimentální skupinu dětí s cílem působit na jejich celkový rozvoj pomocí pohybových aktivit. Šetření bylo založené na absolvování výchovně vzdělávacího programu využívajícího pohybové i nepohybové aktivity, na vstupním a výstupním měření úrovně týchž dílčích schopností, dovedností a znalostí dvou skupin dětí po osmi členech a srovnání získaných výsledků. Zjištěno přitom bylo, že pohybové aktivity lze u předškolních dětí využít v rámci výchovně vzdělávacího procesu coby jednu z jeho složek, a to jako se srovnatelným efektem jako při využití aktivit nepohybového charakteru. Klíčová slova Pohyb, ontogenetický vývoj, rozvoj dítěte, předškolní věk, hracs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with possibilities and ways of child's development in their preschool age. The aim of this thesis is to prove a positive effect of controlled kinetic activities on the development of children's abilities, skills and knowledge at the age from two to four, namely in the frame of all five educational spheres RVP PV. There was used the method of an experiment consisting in a realization of a fourteen-day-search based on a schooling program using both kinetic and non- kinetic activities, on an input and output measuring the level of the same partial abilities, skills and knowledge for two eight-member-groups of children and also comparing acquired results. It was found out that kinetic activities of preschool children can be used within the educational process as one of its elements with comparable effect to using non-kinetic activities. Keywords Movement, ontogenetic evolution, child's development, preschool age, playen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPředškolní dětics_CZ
dc.subjectpohybové činnostics_CZ
dc.subjectrozvoj dítětecs_CZ
dc.subjectRVP PVcs_CZ
dc.subjectPreschool childrenen_US
dc.subjectmovement activitiesen_US
dc.subjectchild's developmenten_US
dc.subjectkindergarten's programmen_US
dc.titleMožnosti rozvoje dítěte raného věku pomocí pohybucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-11
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId149033
dc.title.translatedPossibility to develop preschool children by moving activitiesen_US
dc.contributor.refereePřibyl, Ivan
dc.identifier.aleph002026945
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAnotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby rozvoje dítěte v předškolním věku. Cílem práce je prokázání pozitivního vlivu řízených pohybových aktivit a větší efektivity na proces učení se dovednostem, znalostem a rozvoji schopností, dětí ve věku od dvou do čtyř let, a to v rámci všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Využita byla metoda experimentu spočívajícího v realizaci čtrnáctidenního působení na experimentální skupinu dětí s cílem působit na jejich celkový rozvoj pomocí pohybových aktivit. Šetření bylo založené na absolvování výchovně vzdělávacího programu využívajícího pohybové i nepohybové aktivity, na vstupním a výstupním měření úrovně týchž dílčích schopností, dovedností a znalostí dvou skupin dětí po osmi členech a srovnání získaných výsledků. Zjištěno přitom bylo, že pohybové aktivity lze u předškolních dětí využít v rámci výchovně vzdělávacího procesu coby jednu z jeho složek, a to jako se srovnatelným efektem jako při využití aktivit nepohybového charakteru. Klíčová slova Pohyb, ontogenetický vývoj, rozvoj dítěte, předškolní věk, hracs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with possibilities and ways of child's development in their preschool age. The aim of this thesis is to prove a positive effect of controlled kinetic activities on the development of children's abilities, skills and knowledge at the age from two to four, namely in the frame of all five educational spheres RVP PV. There was used the method of an experiment consisting in a realization of a fourteen-day-search based on a schooling program using both kinetic and non- kinetic activities, on an input and output measuring the level of the same partial abilities, skills and knowledge for two eight-member-groups of children and also comparing acquired results. It was found out that kinetic activities of preschool children can be used within the educational process as one of its elements with comparable effect to using non-kinetic activities. Keywords Movement, ontogenetic evolution, child's development, preschool age, playen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990020269450106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV