Zobrazit minimální záznam

Historical literature in the first and second classes of grammar school
dc.contributor.advisorHník, Ondřej
dc.creatorŠpoková, Markéta
dc.date.accessioned2017-06-01T17:21:43Z
dc.date.available2017-06-01T17:21:43Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79794
dc.description.abstractPráce si klade za cíl ověřit efektivitu literární výuky na gymnáziu založené na jedné knize. Sekundárním cílem je zatraktivnění historické literatury žákům primy a sekundy víceletého gymnázia. Diplomová práce je postavena na pěti pracovních listech, v nichž je každý z nich koncipován pro jiný literární cíl. Všech pět listů vychází z historické publikace pro mládež s názvem Můj Golem spisovatele Marka Tomana. Osou vyučovacích lekcí je třífázový model učení, který v sobě zahrnuje různě kombinované metody práce s dětmi. Práce dokazuje, že použití jedné publikace v delším časovém období s různým přístupem k výuce a volba vhodných cílů výuky v kombinaci s atraktivními metodami jsou jednou z možností, s nimiž lze k výuce literární výchovy přistupovat. Také otevřela brány přijetí méně atraktivního žánru historické literatury dětským čtenářem.cs_CZ
dc.description.abstractMain goal of this thesis is to test efectivity of teaching grammar school literature based on one book only. Secundary goal is to make teaching of historical literature for grammar's school first and second year students more attractive. This thesis is based on five worksheets, every one of them is designed for different literary aim. All of them are based on book "Můj Golem" wrote by Marek Toman. Lectures are governed by three-phase model of teaching which combines different methods for work with pupils. This thesis proofs that, use of one book in long-term tuition with different attitude, combined with appropriate goals and attractive methods, is one way to teach literature. Also this thestis helps making rather unpopular subject of historical literature more attractive to students.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectkritické myšlenícs_CZ
dc.subjecthistorická literaturacs_CZ
dc.subjectmetoda E. U. Rcs_CZ
dc.subjectMůj Golemcs_CZ
dc.subjectprimacs_CZ
dc.subjectsekundacs_CZ
dc.subjectcritical thinkingen_US
dc.subjecthistorici literatureen_US
dc.subjectthree-phase model of teachingen_US
dc.subjectMůj Golemen_US
dc.subjectfirst class of grammar schoolen_US
dc.subjectsecond class of grammar schoolen_US
dc.titlePráce s historickou literaturou v primě a sekundě víceletého gymnáziacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-04
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId119004
dc.title.translatedHistorical literature in the first and second classes of grammar schoolen_US
dc.contributor.refereeKlumparová, Štěpánka
dc.identifier.aleph002025405
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Musicen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce si klade za cíl ověřit efektivitu literární výuky na gymnáziu založené na jedné knize. Sekundárním cílem je zatraktivnění historické literatury žákům primy a sekundy víceletého gymnázia. Diplomová práce je postavena na pěti pracovních listech, v nichž je každý z nich koncipován pro jiný literární cíl. Všech pět listů vychází z historické publikace pro mládež s názvem Můj Golem spisovatele Marka Tomana. Osou vyučovacích lekcí je třífázový model učení, který v sobě zahrnuje různě kombinované metody práce s dětmi. Práce dokazuje, že použití jedné publikace v delším časovém období s různým přístupem k výuce a volba vhodných cílů výuky v kombinaci s atraktivními metodami jsou jednou z možností, s nimiž lze k výuce literární výchovy přistupovat. Také otevřela brány přijetí méně atraktivního žánru historické literatury dětským čtenářem.cs_CZ
uk.abstract.enMain goal of this thesis is to test efectivity of teaching grammar school literature based on one book only. Secundary goal is to make teaching of historical literature for grammar's school first and second year students more attractive. This thesis is based on five worksheets, every one of them is designed for different literary aim. All of them are based on book "Můj Golem" wrote by Marek Toman. Lectures are governed by three-phase model of teaching which combines different methods for work with pupils. This thesis proofs that, use of one book in long-term tuition with different attitude, combined with appropriate goals and attractive methods, is one way to teach literature. Also this thestis helps making rather unpopular subject of historical literature more attractive to students.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990020254050106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV