dc.contributor.advisor | Lisnerová, Romana | |
dc.creator | Vodrážková, Eva | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T17:18:53Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T17:18:53Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/79779 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na problematiku hodnocení ředitelů škol z pozice jejich zřizovatelů. Zabývá se zejména zjišťováním způsobů hodnocení, vymezováním kritérií hodnocení a celkovým přístupem zřizovatelů ke zjišťování kvality práce ředitelů škol. Hlavním cílem je vytvořit přehled zřizovateli nejčastěji používaných forem hodnocení ředitelů škol. Dílčími cíli je zjistit a porovnat různé přístupy k hodnocení ředitelů škol různými zřizovateli v regionu hlavního města Prahy. Zmapovat a porovnat co považují zřizovatelé ve kvalitě práce ředitelů jako prioritní a čemu nepřikládají přílišný význam. Zjistit, zda mají zřizovatelé stanovena kritéria pro hodnocení ředitelů a zda jsou ředitelům známa či někde zveřejněna. V jakém časovém horizontu je hodnocení ředitelů zřizovateli prováděno a jaké formy hodnocení jsou považovány za motivační. Teoretická část je zaměřena na vymezení a přiblížení základních pojmů, které s problematikou hodnocení ředitelů škol přímo souvisejí. V této části práce je věnována pozornost teoretickým poznatkům o způsobu a možnosti hodnocení, jeho typům, formám a nástrojům. Dále pak je vymezen pojem ředitel školy po stránce zákonné, jeho pravomoc, role a kompetence a také pojem zřizovatel. Praktická část se zabývá empirickým šetřením formou dotazníků pro ředitele škol a zřizovatele.... | cs_CZ |
dc.description.abstract | My diploma thesis is focused on the evaluation of headmasters by their school founders. It deals mainly with identifying the ways of evaluation, defining evaluation criteria and the overall approach to the assessment of the quality of headmasters' work. The aim is to create for a school founder an overview of the most commonly used forms of evaluation of headmasters. My work seeks to identify and compare different approaches to evaluation of headmasters by different school founders in the Prague region. My goal is to map and compare which criteria are considered to be crucial in evaluation of headmasters. Firstly, I would like to determine whether school founders have determined criteria for assessment of headmasters; secondly whether these criteria are familiar to headmasters, or whether they are possibly published. Next, I would like to present the schedule in which evaluation of headmasters is carried out and which forms of assessment are considered as motivational. The theoretical part of the work is focused on defining and describing basic concepts which are directly related to the issue regarding evaluation of headmasters. This part of the work is dedicated to theoretical pieces of knowledge concerning methods and possibilities of evaluation, its types, forms and tools. Furthermore, it... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Ředitel školy | cs_CZ |
dc.subject | zřizovatel | cs_CZ |
dc.subject | hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | kritéria hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | kompetence ředitelů škol | cs_CZ |
dc.subject | Headmaster | en_US |
dc.subject | school founder | en_US |
dc.subject | evaluation | en_US |
dc.subject | evaluation criteria | en_US |
dc.subject | competences of headmasters | en_US |
dc.title | Hodnocení ředitelů škol zřizovateli | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-04 | |
dc.description.department | Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 151716 | |
dc.title.translated | Assessment of headmasters by school founders | en_US |
dc.contributor.referee | Trojan, Václav | |
dc.identifier.aleph | 002026237 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Management of Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializations in Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Centrum školského managementu | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Management of Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specializations in Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na problematiku hodnocení ředitelů škol z pozice jejich zřizovatelů. Zabývá se zejména zjišťováním způsobů hodnocení, vymezováním kritérií hodnocení a celkovým přístupem zřizovatelů ke zjišťování kvality práce ředitelů škol. Hlavním cílem je vytvořit přehled zřizovateli nejčastěji používaných forem hodnocení ředitelů škol. Dílčími cíli je zjistit a porovnat různé přístupy k hodnocení ředitelů škol různými zřizovateli v regionu hlavního města Prahy. Zmapovat a porovnat co považují zřizovatelé ve kvalitě práce ředitelů jako prioritní a čemu nepřikládají přílišný význam. Zjistit, zda mají zřizovatelé stanovena kritéria pro hodnocení ředitelů a zda jsou ředitelům známa či někde zveřejněna. V jakém časovém horizontu je hodnocení ředitelů zřizovateli prováděno a jaké formy hodnocení jsou považovány za motivační. Teoretická část je zaměřena na vymezení a přiblížení základních pojmů, které s problematikou hodnocení ředitelů škol přímo souvisejí. V této části práce je věnována pozornost teoretickým poznatkům o způsobu a možnosti hodnocení, jeho typům, formám a nástrojům. Dále pak je vymezen pojem ředitel školy po stránce zákonné, jeho pravomoc, role a kompetence a také pojem zřizovatel. Praktická část se zabývá empirickým šetřením formou dotazníků pro ředitele škol a zřizovatele.... | cs_CZ |
uk.abstract.en | My diploma thesis is focused on the evaluation of headmasters by their school founders. It deals mainly with identifying the ways of evaluation, defining evaluation criteria and the overall approach to the assessment of the quality of headmasters' work. The aim is to create for a school founder an overview of the most commonly used forms of evaluation of headmasters. My work seeks to identify and compare different approaches to evaluation of headmasters by different school founders in the Prague region. My goal is to map and compare which criteria are considered to be crucial in evaluation of headmasters. Firstly, I would like to determine whether school founders have determined criteria for assessment of headmasters; secondly whether these criteria are familiar to headmasters, or whether they are possibly published. Next, I would like to present the schedule in which evaluation of headmasters is carried out and which forms of assessment are considered as motivational. The theoretical part of the work is focused on defining and describing basic concepts which are directly related to the issue regarding evaluation of headmasters. This part of the work is dedicated to theoretical pieces of knowledge concerning methods and possibilities of evaluation, its types, forms and tools. Furthermore, it... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020262370106986 | |