dc.contributor.advisor | Dvořáková, Michaela | |
dc.creator | Stárková, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T17:16:28Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T17:16:28Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/79767 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce představuje koncept vzdělávání rozvíjejícího finanční gramotnost u žáků na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií zakotvený v platných kurikulárních dokumentech. Práce hledá odpovědi na otázku, zda má výuka finanční gramotnosti ve stanoveném rozsahu dostatečnou oporu v učebnicích občanské výchovy a ve specializovaných učebnicích finanční gramotnosti, zároveň zkoumá i možnosti vzdělávání učitelů, kteří se ve valné většině s tímto tématem při svém studiu nesetkali. Hloubkové rozhovory se žáky 2. stupně v období před začátkem systematického finančního vzdělávání, jejichž analýza tvoří náplň další části práce, by měly diagnostikovat úroveň porozumění a strukturu vlastních představ k vybraným ekonomickým pojmům. Porovnání zjištění o struktuře žákovských porozumění s obsahem a metodami práce dostupných didaktických materiálů by mělo pomoci identifikovat možná problematická místa, případně navrhnout odpovídající postupy, jak program finančního vzdělávání žákům lépe přizpůsobit. Klíčová slova: Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, základní škola, učebnice, dětská porozumění. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis presents the concept of developing financial literacy education for pupils of low secondary schools and corresponding years of multi-annual grammar schools enshrined in the existing curriculum documents. Thesis seeks answers to the question of whether the teaching of financial literacy within the specified range has the sufficient support in civics textbooks and textbooks specialized on financial literacy, while exploring the opportunities for educating teachers, who, in majority, have not met with this theme during their university studies. In-depth interviews with second grade pupils in the period before the start of systematic financial education, whose analysis fills the sekond part of the thesis, should diagnose the level of understanding and structure of their own ideas on selected economic terms. Comparison of findings about the structure of pupils understanding of content and methods of work available teaching materials should help identify potential bottlenecks or suggest appropriate procedures to financial education program for pupils better adapt. Keywords: Financial literacy, financial education, low secondary school, textbooks, children's understanding. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Finanční gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | finanční vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | základní škola | cs_CZ |
dc.subject | učebnice | cs_CZ |
dc.subject | dětská porozumění | cs_CZ |
dc.subject | Financial literacy | en_US |
dc.subject | financial education | en_US |
dc.subject | low secondary school | en_US |
dc.subject | textbooks | en_US |
dc.subject | children's understanding | en_US |
dc.title | Program finančního vzdělávání na 2. stupni základních škol v ČR | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-07 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 154690 | |
dc.title.translated | Financial education at low secondary schools in the Czech Republic | en_US |
dc.contributor.referee | Tichá, Milena | |
dc.identifier.aleph | 002025569 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských věd | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Foundations of Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských věd | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Foundations of Humanities | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce představuje koncept vzdělávání rozvíjejícího finanční gramotnost u žáků na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií zakotvený v platných kurikulárních dokumentech. Práce hledá odpovědi na otázku, zda má výuka finanční gramotnosti ve stanoveném rozsahu dostatečnou oporu v učebnicích občanské výchovy a ve specializovaných učebnicích finanční gramotnosti, zároveň zkoumá i možnosti vzdělávání učitelů, kteří se ve valné většině s tímto tématem při svém studiu nesetkali. Hloubkové rozhovory se žáky 2. stupně v období před začátkem systematického finančního vzdělávání, jejichž analýza tvoří náplň další části práce, by měly diagnostikovat úroveň porozumění a strukturu vlastních představ k vybraným ekonomickým pojmům. Porovnání zjištění o struktuře žákovských porozumění s obsahem a metodami práce dostupných didaktických materiálů by mělo pomoci identifikovat možná problematická místa, případně navrhnout odpovídající postupy, jak program finančního vzdělávání žákům lépe přizpůsobit. Klíčová slova: Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, základní škola, učebnice, dětská porozumění. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis presents the concept of developing financial literacy education for pupils of low secondary schools and corresponding years of multi-annual grammar schools enshrined in the existing curriculum documents. Thesis seeks answers to the question of whether the teaching of financial literacy within the specified range has the sufficient support in civics textbooks and textbooks specialized on financial literacy, while exploring the opportunities for educating teachers, who, in majority, have not met with this theme during their university studies. In-depth interviews with second grade pupils in the period before the start of systematic financial education, whose analysis fills the sekond part of the thesis, should diagnose the level of understanding and structure of their own ideas on selected economic terms. Comparison of findings about the structure of pupils understanding of content and methods of work available teaching materials should help identify potential bottlenecks or suggest appropriate procedures to financial education program for pupils better adapt. Keywords: Financial literacy, financial education, low secondary school, textbooks, children's understanding. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020255690106986 | |