Show simple item record

Teaching of French pronounciation aimed at nasal vowels
dc.contributor.advisorBořek - Dohalská, Marie
dc.creatorRychtaříková, Jana
dc.date.accessioned2017-06-01T17:14:08Z
dc.date.available2017-06-01T17:14:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79757
dc.description.abstractNÁZEV: Výuka francouzské výslovnosti se zaměřením na nosové samohlásky ABSTRAKT: Práce pojednává o problematice výuky francouzské výslovnosti na českých školách. V teoretické části se zabývá výukou výslovnosti a hlavními pojmy s ní souvisejícími a také tím, jaké místo fonetika ve výuce cizího jazyka zaujímá. Dále se práce věnuje francouzskému fonetickému systému s větším důrazem na nosové samohlásky a jejich výslovnost a grafickou podobu. Teoretická část je zakončena krátkým srovnáním českého a francouzského fonetického systému a také výčtem základních metod výuky výslovnosti. Stěžejním tématem experimentální části práce jsou potom nosové samohlásky a jejich výslovnost. Na základě 95 výzkumných nahrávek přináší práce závěry o tom, do jaké míry jsou čeští studenti různých úrovní (od prvního ročníku střední školy až po první ročník bakalářského studia) schopni v textu rozpoznat, přečíst a správně vyslovit jednotlivé nosové samohlásky. KLÍČOVÁ SLOVA: Francouzština, fonetika, fonologie, výuka fonetiky, nosové samohláskycs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Teaching of French pronunciation aimed at nasal vowels SUMMARY: The thesis deals with the issues of French pronunciation teaching at Czech schools. The theoretical part is aimed at teaching of pronunciation, the key concepts of phonetics and its importance in learning of foreign language. Then the thesis deals with the base of French phonetic system, especially the nasal vowels, the comparison of Czech and French phonetics and the main methods of teaching phonetics. The nasal vowels and their pronunciation are the starting point for the practical part - research in the field of the ability of Czech students to recognize and pronounce the nasal vowels in a good way. The research is based on 95 recordings of Czech students from different classes (from high school to bachelor's programme). KEYWORDS: French language, phonetics, phonology, teaching of phonetics, nasal vowelsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectFrancouzštinacs_CZ
dc.subjectfonetikacs_CZ
dc.subjectfonologiecs_CZ
dc.subjectvýuka fonetikycs_CZ
dc.subjectnosové samohláskycs_CZ
dc.subjectFrench languageen_US
dc.subjectphoneticsen_US
dc.subjectphonologyen_US
dc.subjectteaching of phoneticsen_US
dc.subjectnasal vowelsen_US
dc.titleVýuka francouzské výslovnosti se zaměřením na nosové samohláskycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-12
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId150309
dc.title.translatedTeaching of French pronounciation aimed at nasal vowelsen_US
dc.contributor.refereeNováková, Sylva
dc.identifier.aleph002067882
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNÁZEV: Výuka francouzské výslovnosti se zaměřením na nosové samohlásky ABSTRAKT: Práce pojednává o problematice výuky francouzské výslovnosti na českých školách. V teoretické části se zabývá výukou výslovnosti a hlavními pojmy s ní souvisejícími a také tím, jaké místo fonetika ve výuce cizího jazyka zaujímá. Dále se práce věnuje francouzskému fonetickému systému s větším důrazem na nosové samohlásky a jejich výslovnost a grafickou podobu. Teoretická část je zakončena krátkým srovnáním českého a francouzského fonetického systému a také výčtem základních metod výuky výslovnosti. Stěžejním tématem experimentální části práce jsou potom nosové samohlásky a jejich výslovnost. Na základě 95 výzkumných nahrávek přináší práce závěry o tom, do jaké míry jsou čeští studenti různých úrovní (od prvního ročníku střední školy až po první ročník bakalářského studia) schopni v textu rozpoznat, přečíst a správně vyslovit jednotlivé nosové samohlásky. KLÍČOVÁ SLOVA: Francouzština, fonetika, fonologie, výuka fonetiky, nosové samohláskycs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Teaching of French pronunciation aimed at nasal vowels SUMMARY: The thesis deals with the issues of French pronunciation teaching at Czech schools. The theoretical part is aimed at teaching of pronunciation, the key concepts of phonetics and its importance in learning of foreign language. Then the thesis deals with the base of French phonetic system, especially the nasal vowels, the comparison of Czech and French phonetics and the main methods of teaching phonetics. The nasal vowels and their pronunciation are the starting point for the practical part - research in the field of the ability of Czech students to recognize and pronounce the nasal vowels in a good way. The research is based on 95 recordings of Czech students from different classes (from high school to bachelor's programme). KEYWORDS: French language, phonetics, phonology, teaching of phonetics, nasal vowelsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV