Show simple item record

Cooperation of Pedagogical Asisstent and Class Teacher in primary school
dc.contributor.advisorKrčmářová, Tereza
dc.creatorJechová, Adéla
dc.date.accessioned2017-06-01T16:57:24Z
dc.date.available2017-06-01T16:57:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79674
dc.description.abstractDiplomová práce, teoreticko-empirického charakteru, se věnuje otázce činnosti asistenta pedagoga v prostředí primární školy. Pracuje s názory a zkušenostmi pedagogů a asistentů pedagogů. Teoretická část se zabývá sumarizací poznatků týkajících se práce asistenta pedagoga v primární škole na základě dostupné literatury. Empirická část vychází z předpokladu, že podmínkou efektivní práce asistenta pedagoga je jeho spolupráce s třídním učitelem. Hloubkové rozhovory s učiteli a asistenty přináší poznatky o úskalí a problémech, které se mohou v práci asistenta pedagoga vyskytnout. Práce může přinést příklady dobré praxe.cs_CZ
dc.description.abstractThis theoretical and empirical thesis addresses the issue of teaching assistant activity at primary school. It works with the views and experience of teachers and teaching assistants. The theoretical part summarizes knowledge concerning the work of teaching assistant at a primary school based on available literature. The empirical part is based on the assumption that the conditions of efficient work of the teaching assistant is his cooperation with the classroom teacher. In-depth interviews with teachers and assistants bring knowledge about the pitfalls and problems that a teachindg assistant can experience. This thesis can provide examples of good practice.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectprimární školacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectPedagogical Assistanten_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleSpolupráce asistenta pedagoga s třídním učitelem v primární školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-18
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId160207
dc.title.translatedCooperation of Pedagogical Asisstent and Class Teacher in primary schoolen_US
dc.contributor.refereeMazáčová, Nataša
dc.identifier.aleph002088671
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce, teoreticko-empirického charakteru, se věnuje otázce činnosti asistenta pedagoga v prostředí primární školy. Pracuje s názory a zkušenostmi pedagogů a asistentů pedagogů. Teoretická část se zabývá sumarizací poznatků týkajících se práce asistenta pedagoga v primární škole na základě dostupné literatury. Empirická část vychází z předpokladu, že podmínkou efektivní práce asistenta pedagoga je jeho spolupráce s třídním učitelem. Hloubkové rozhovory s učiteli a asistenty přináší poznatky o úskalí a problémech, které se mohou v práci asistenta pedagoga vyskytnout. Práce může přinést příklady dobré praxe.cs_CZ
uk.abstract.enThis theoretical and empirical thesis addresses the issue of teaching assistant activity at primary school. It works with the views and experience of teachers and teaching assistants. The theoretical part summarizes knowledge concerning the work of teaching assistant at a primary school based on available literature. The empirical part is based on the assumption that the conditions of efficient work of the teaching assistant is his cooperation with the classroom teacher. In-depth interviews with teachers and assistants bring knowledge about the pitfalls and problems that a teachindg assistant can experience. This thesis can provide examples of good practice.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV