dc.contributor.advisor | Smetáčková, Irena | |
dc.creator | Nováková, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T16:47:23Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T16:47:23Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/79621 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je prozkoumat, jak děti školního věku reagují na slovní úlohy v matematice, které se vymykají tradiční představě o rozložení genderových rolí v domácnosti. Tato bakalářská práce porovnává, v jakých slovních úlohách (s genderově tradičním či netradičním obsahem) děti více skórují, jestli si s genderově netradičními slovními úlohami lépe poradili žáci/kyně ve 2. nebo v 6. ročníku. Rovněž zjišťuje, zda existují nějaké významné rozdíly mezi dívkami a chlapci. Výzkum probíhal smíšenou metodologií. V práci jsem využívala sekvenční postup dat. Jako první proběhla pilotáž dotazníků, poté dotazníkové šetření, které mi rozšířilo náhled na daný zkoumaný jev v terénu. Po kvantitativní části sběru dat následovalo kvalitativní šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The goal of my thesis is to find out how school children react to word problems in mathematics that defy traditional distinction of gender roles in a typical household. This Bachelor Thesis compares in which word problems (with traditional or nontraditional gender content) children score higher and whether boys/girls in 2nd or 6th grade are more successful in solving them. It also differentiates if there are any noticeable differences between girls and boys. The research was carried out by mixed methodology and I used sequential progression of data. Firstly, I handed out the forms, then came the investigation of previously mentioned forms which granted me a better insight on the research of this particular phenomenon in the field. After the quantitative collecting of data came the qualitative investigation using half-structured interviews. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Školní věk | cs_CZ |
dc.subject | kognice | cs_CZ |
dc.subject | netradiční obsah | cs_CZ |
dc.subject | gender | cs_CZ |
dc.subject | slovní úlohy | cs_CZ |
dc.subject | School age | en_US |
dc.subject | cognition | en_US |
dc.subject | nontraditional content | en_US |
dc.subject | gender | en_US |
dc.subject | Word problems | en_US |
dc.title | Dětské zpracování slovních úloh v matematice s genderově tradičním a netradičním obsahem | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-10 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 147392 | |
dc.title.translated | How children solve word problems in mathematics containing traditional and non-traditional gender content | en_US |
dc.contributor.referee | Páchová, Anna | |
dc.identifier.aleph | 002026511 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této práce je prozkoumat, jak děti školního věku reagují na slovní úlohy v matematice, které se vymykají tradiční představě o rozložení genderových rolí v domácnosti. Tato bakalářská práce porovnává, v jakých slovních úlohách (s genderově tradičním či netradičním obsahem) děti více skórují, jestli si s genderově netradičními slovními úlohami lépe poradili žáci/kyně ve 2. nebo v 6. ročníku. Rovněž zjišťuje, zda existují nějaké významné rozdíly mezi dívkami a chlapci. Výzkum probíhal smíšenou metodologií. V práci jsem využívala sekvenční postup dat. Jako první proběhla pilotáž dotazníků, poté dotazníkové šetření, které mi rozšířilo náhled na daný zkoumaný jev v terénu. Po kvantitativní části sběru dat následovalo kvalitativní šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The goal of my thesis is to find out how school children react to word problems in mathematics that defy traditional distinction of gender roles in a typical household. This Bachelor Thesis compares in which word problems (with traditional or nontraditional gender content) children score higher and whether boys/girls in 2nd or 6th grade are more successful in solving them. It also differentiates if there are any noticeable differences between girls and boys. The research was carried out by mixed methodology and I used sequential progression of data. Firstly, I handed out the forms, then came the investigation of previously mentioned forms which granted me a better insight on the research of this particular phenomenon in the field. After the quantitative collecting of data came the qualitative investigation using half-structured interviews. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020265110106986 | |