dc.contributor.advisor | Valenta, Jan | |
dc.creator | Konečný, Martin | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T16:33:46Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T16:33:46Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/79548 | |
dc.description.abstract | Název práce: Mezioborové vztahy fyziky a chemie v přírodovědném vzdělávání Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá tématem mezioborových vztahů fyziky a chemie v přírodovědném vzdělávání. V rámci jejího řešení byly na základě literární rešerše vybrány témata a přístupy vhodné k integraci fyziky a chemie. V diplomové práci jsou vytvořeny výukové materiály včetně pracovních listů ke třem tématům (Vývoj vesmíru a vznik prvků, Luminiscence aneb světélkování, Vlastnosti organických látek) vhodným k integraci fyziky a chemie. Materiál s tématem Vývoj vesmíru a vznik prvků je z větší části tvořen studijním textem pro učitele a kratším studijním textem pro žáky. Materiál s tématem Luminiscence aneb světélkování je založen na samostatném bádání žáků s vyrobenou UV lampičkou, doplněný o teoretické poznatky z vytvořené powerpointové prezentace. Materiál s tématem Struktura a vlastnosti látek, jehož součástí jsou tři části Parafín, Svíčka a Vlastnosti vybraných organických látek, je určen pro praktickou aktivitu a samostatné bádání žáků. Výukové materiály byly ověřeny učiteli na společných setkáních a seminářích. Diplomová práce se též věnuje evaluaci těchto výukových materiálů expertní skupinou středoškolských učitelů a jejich posouzením na základě předem vymezených kritérií. Metodou šetření byl dotazník a diskuze s... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title: Interdisciplinary relations of physics and chemistry in science education Abstract: This master's degree thesis deals with the topic of interdisciplinary relations of chemistry and physics in science education. According to the review, to conveniently integrate physics and chemistry the appropriate topics and approaches were selected. The thesis includes teaching materials and worksheets to the three topics (Evolution of the Universe and the Origin of Elements, Luminescence and Composition and Properties of Matter) that are suitable for integration of physics and chemistry. The teaching material "Evolution of the Universe and the Origin of the Elements" includes a study text for teachers and a shorter study text for pupils. The teaching material "Luminescence" is based on an independent research done by pupils with their own crafted UV-lamp, completed with the facts included in a powerpoint presentation. The teaching material "Composition and Properties of Matter" consists of three parts (The paraffin, The Candle and The Properties of Selected Organic Substances) and is designed for an independent research done by pupils. Listed study materials were checked by teachers during meetings and seminars. The thesis also includes an evaluation of listed study materials by an expert group of high school... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | mezipředmětové vztahy | cs_CZ |
dc.subject | interdisciplinární přístup | cs_CZ |
dc.subject | výuka fyziky | cs_CZ |
dc.subject | výuka chemie | cs_CZ |
dc.subject | mezioborová témata | cs_CZ |
dc.subject | luminiscence | cs_CZ |
dc.subject | vesmír | cs_CZ |
dc.subject | vznik prvků | cs_CZ |
dc.subject | svíčka | cs_CZ |
dc.subject | parafín | cs_CZ |
dc.subject | discipline cross-links | en_US |
dc.subject | interdisciplinary approach | en_US |
dc.subject | physics education | en_US |
dc.subject | chemistry education | en_US |
dc.subject | interdisciplinary relations | en_US |
dc.subject | luminescence | en_US |
dc.subject | evolution of the universe | en_US |
dc.subject | origin of the elements | en_US |
dc.subject | candle | en_US |
dc.subject | paraffin | en_US |
dc.title | Mezioborové vztahy fyziky a chemie v přírodovědném vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-06-15 | |
dc.description.department | Department of Physics Education | en_US |
dc.description.department | Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 171668 | |
dc.title.translated | Interdisciplinary relations of physics and chemistry in science education | en_US |
dc.contributor.referee | Rusek, Martin | |
dc.identifier.aleph | 002092974 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství chemie pro střední školy - Učitelství fyziky | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Chemistry for Secondary Schools - Training Teachers of Physics | en_US |
thesis.degree.program | Chemie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Chemistry | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství chemie pro střední školy - Učitelství fyziky | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Chemistry for Secondary Schools - Training Teachers of Physics | en_US |
uk.degree-program.cs | Chemie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Chemistry | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Název práce: Mezioborové vztahy fyziky a chemie v přírodovědném vzdělávání Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá tématem mezioborových vztahů fyziky a chemie v přírodovědném vzdělávání. V rámci jejího řešení byly na základě literární rešerše vybrány témata a přístupy vhodné k integraci fyziky a chemie. V diplomové práci jsou vytvořeny výukové materiály včetně pracovních listů ke třem tématům (Vývoj vesmíru a vznik prvků, Luminiscence aneb světélkování, Vlastnosti organických látek) vhodným k integraci fyziky a chemie. Materiál s tématem Vývoj vesmíru a vznik prvků je z větší části tvořen studijním textem pro učitele a kratším studijním textem pro žáky. Materiál s tématem Luminiscence aneb světélkování je založen na samostatném bádání žáků s vyrobenou UV lampičkou, doplněný o teoretické poznatky z vytvořené powerpointové prezentace. Materiál s tématem Struktura a vlastnosti látek, jehož součástí jsou tři části Parafín, Svíčka a Vlastnosti vybraných organických látek, je určen pro praktickou aktivitu a samostatné bádání žáků. Výukové materiály byly ověřeny učiteli na společných setkáních a seminářích. Diplomová práce se též věnuje evaluaci těchto výukových materiálů expertní skupinou středoškolských učitelů a jejich posouzením na základě předem vymezených kritérií. Metodou šetření byl dotazník a diskuze s... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Interdisciplinary relations of physics and chemistry in science education Abstract: This master's degree thesis deals with the topic of interdisciplinary relations of chemistry and physics in science education. According to the review, to conveniently integrate physics and chemistry the appropriate topics and approaches were selected. The thesis includes teaching materials and worksheets to the three topics (Evolution of the Universe and the Origin of Elements, Luminescence and Composition and Properties of Matter) that are suitable for integration of physics and chemistry. The teaching material "Evolution of the Universe and the Origin of the Elements" includes a study text for teachers and a shorter study text for pupils. The teaching material "Luminescence" is based on an independent research done by pupils with their own crafted UV-lamp, completed with the facts included in a powerpoint presentation. The teaching material "Composition and Properties of Matter" consists of three parts (The paraffin, The Candle and The Properties of Selected Organic Substances) and is designed for an independent research done by pupils. Listed study materials were checked by teachers during meetings and seminars. The thesis also includes an evaluation of listed study materials by an expert group of high school... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyziky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020929740106986 | |