Zobrazit minimální záznam

Hundred table in mathematics teaching in primary school
dc.contributor.advisorSlezáková, Jana
dc.creatorLoulová, Jana
dc.date.accessioned2017-06-01T16:24:38Z
dc.date.available2017-06-01T16:24:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79503
dc.description.abstractProstředí Stovková tabulka je jedno z matematických prostředí vytvořených autory učebnic matematiky nakladatelství FRAUS s Hejného metodou a v této práci je více prozkoumáno. Teoretická část pojednává o současném vyučování matematice a o teorii poznávacího procesu žáků. Dále definuje pojem tabulka a práci s ní sleduje v učebnicích matematiky FRAUS s Hejného metodou. Stěžejní jsou zde úlohy z prostředí Stovkové tabulky, které jsou podle typů blíže charakterizovány. Zmíněné jsou i cíle úloh z tohoto prostředí. Taktéž je v teoretické části popsáno, jak se stovková tabulka objevuje v různých učebnicích, materiálech a jiných matematických situacích. V experimentální části jsou popsány tři experimenty, ve kterých jsem při realizaci hledala vhodný způsob zavedení Stovkové tabulky do výuky. Pro experimenty jsem vytvořila několik nových úloh a sledovala jsem, jakými postupy žáci úlohy řeší. KLÍČOVÁ SLOVA prostředí Stovková tabulka, motivace, poznávací proces žáků, tabulka, způsoby řešení úloh, učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ, cesty po stovkové tabulce, součet středově souměrných útvarů, obdélníky na stovkové tabulcecs_CZ
dc.description.abstractThe Hundred Table environment is one of the mathematical environments created by the authors of mathematics textbooks published by FRAUS using the Hejný Method, and this paper investigates it further. The theoretical section looks at the current teaching of mathematics and theories of pupils' cognitive process. It further defines the term 'table' and looks at work with it within FRAUS mathematics textbooks using the Hejný Method. Key here are tasks using the Hundred Table environment, which are further described according to type. The objectives of tasks using this environment are also stated. The theoretical section also gives a description of how Hundred Tables appear in various textbooks, materials and other mathematical situations. The experimental section describes three experiments which I undertook to find an appropriate method for implementing Hundred Tables within teaching. I created a number of new tasks for these experiments and investigated what methods pupils used to solve these tasks. KEY WORDS Hundred Table environment, motivation, pupils' cognitive process, table, task solving methods, mathematics textbooks for Primary School, ways of Hundred Tables, sum of centrally symmetric figures, rectangles in Hundred Tablesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectexperimentcs_CZ
dc.subjectgradované úlohycs_CZ
dc.subjectmatematické strukturální prostředícs_CZ
dc.subjectstovková tabulkacs_CZ
dc.subjectexperimenten_US
dc.subjectgraduaded problemsen_US
dc.subjectmathematical structural environmenten_US
dc.subjecthundred tableen_US
dc.titleStovková tabulka ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-19
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId161660
dc.title.translatedHundred table in mathematics teaching in primary schoolen_US
dc.contributor.refereeHavlíčková, Radka
dc.identifier.aleph002088955
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csProstředí Stovková tabulka je jedno z matematických prostředí vytvořených autory učebnic matematiky nakladatelství FRAUS s Hejného metodou a v této práci je více prozkoumáno. Teoretická část pojednává o současném vyučování matematice a o teorii poznávacího procesu žáků. Dále definuje pojem tabulka a práci s ní sleduje v učebnicích matematiky FRAUS s Hejného metodou. Stěžejní jsou zde úlohy z prostředí Stovkové tabulky, které jsou podle typů blíže charakterizovány. Zmíněné jsou i cíle úloh z tohoto prostředí. Taktéž je v teoretické části popsáno, jak se stovková tabulka objevuje v různých učebnicích, materiálech a jiných matematických situacích. V experimentální části jsou popsány tři experimenty, ve kterých jsem při realizaci hledala vhodný způsob zavedení Stovkové tabulky do výuky. Pro experimenty jsem vytvořila několik nových úloh a sledovala jsem, jakými postupy žáci úlohy řeší. KLÍČOVÁ SLOVA prostředí Stovková tabulka, motivace, poznávací proces žáků, tabulka, způsoby řešení úloh, učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ, cesty po stovkové tabulce, součet středově souměrných útvarů, obdélníky na stovkové tabulcecs_CZ
uk.abstract.enThe Hundred Table environment is one of the mathematical environments created by the authors of mathematics textbooks published by FRAUS using the Hejný Method, and this paper investigates it further. The theoretical section looks at the current teaching of mathematics and theories of pupils' cognitive process. It further defines the term 'table' and looks at work with it within FRAUS mathematics textbooks using the Hejný Method. Key here are tasks using the Hundred Table environment, which are further described according to type. The objectives of tasks using this environment are also stated. The theoretical section also gives a description of how Hundred Tables appear in various textbooks, materials and other mathematical situations. The experimental section describes three experiments which I undertook to find an appropriate method for implementing Hundred Tables within teaching. I created a number of new tasks for these experiments and investigated what methods pupils used to solve these tasks. KEY WORDS Hundred Table environment, motivation, pupils' cognitive process, table, task solving methods, mathematics textbooks for Primary School, ways of Hundred Tables, sum of centrally symmetric figures, rectangles in Hundred Tablesen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020889550106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV