Show simple item record

Present state of listening activities in elementary school music lessons, and didactic suggestions for the integration of these activities in school teaching
dc.contributor.advisorStříteská, Leona
dc.creatorPoláčková, Marie
dc.date.accessioned2017-06-01T16:20:46Z
dc.date.available2017-06-01T16:20:46Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79490
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá využitím poslechových činností v současné české škole. Jejím hlavním cílem je posílit motivaci dětí k poslechu klasické hudby v současné praxi prostřednictvím jimi preferovaných skladeb. Práce obsahuje dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část analyzuje dostupné zdroje, které se vztahují k poslechu jako materiál pro učitele a učebnice s doložkou MŠMT jako jeden z nástrojů pro poslech. Zkoumá postavení poslechu hudby v současném českém kurikulu a představuje poznatky k poslechu z oblasti muzikoterapie. Praktická část analyzuje stav zapojení poslechu v současné škole a jeho podmínky. Dále zjišťuje spontánní preference žáků v oblasti poslechu klasické hudby. V návaznosti navrhuje, jak využít spontánních preferencí k zefektivnění výuky a podpoře budování vztahu dětí k vážné hudbě. Praktická část využívá výzkumné metody dotazování a experimentování. Výzkum přinesl pozitivní výsledky. Ukázal, že učitelé poslech do hodin hudební výchovy zařazují v průměru alespoň jednou měsíčně a ukázal okolnosti tohoto zařazování. Odhalil tři nejvíce dětmi preferované skladby a dvě skladby zcela nepreferované. Při použití těchto skladeb ve výuce se během experimentu ukázal, jak preferované skladby motivují děti k jejich poslechu.cs_CZ
dc.description.abstractThe present state of listening activities in elementary school music lessons, and didactic suggestions for the integration of these activities in school teaching The thesis looks into the employment of listening activities at contemporary Czech schools. Its primary aim is to boost the motivation of school children to listen to classical music by means of choosing their preferred pieces in music lessons. The thesis consists of two parts, the theoretical part and the practical part. The theoretical part analyses available sources connected with listening activities, such as materials for teachers, and textbooks certified by the Ministry of Education, Youth and Sports as one of possible tools. It looks into the place of listening activities in the contemporary Czech curriculum, and presents also information about listening from the music therapy point of view. The practical part analyses the present situation in the employment of listening activities at our schools. It detects spontaneous preferences of pupils in listening to classical music, and suggests how to use these spontaneous preferences to enhance the quality of music education at school, and build and encourage positive attitude of school children to classical music. The practical part is based on the interview and experiment methods. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvnímání hudbycs_CZ
dc.subjectposlech hudbycs_CZ
dc.subjecthudba pro dětics_CZ
dc.subjecthudební výchovacs_CZ
dc.subjectkurikulumcs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectmuzikoterapiecs_CZ
dc.subjectmusic preception. listening to musicen_US
dc.subjectmusic for childrenen_US
dc.subjectmusic educationen_US
dc.subjectcurriculumen_US
dc.subjectpupilen_US
dc.subjecttextbooksen_US
dc.subjectmotivation . music therapyen_US
dc.titleSoučasný stav poslechových činností v hodinách Hv na 1. stupni ZŠ a didaktické návrhy na zapojení těchto činností ve výucecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-19
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162415
dc.title.translatedPresent state of listening activities in elementary school music lessons, and didactic suggestions for the integration of these activities in school teachingen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Hana
dc.identifier.aleph002088951
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá využitím poslechových činností v současné české škole. Jejím hlavním cílem je posílit motivaci dětí k poslechu klasické hudby v současné praxi prostřednictvím jimi preferovaných skladeb. Práce obsahuje dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část analyzuje dostupné zdroje, které se vztahují k poslechu jako materiál pro učitele a učebnice s doložkou MŠMT jako jeden z nástrojů pro poslech. Zkoumá postavení poslechu hudby v současném českém kurikulu a představuje poznatky k poslechu z oblasti muzikoterapie. Praktická část analyzuje stav zapojení poslechu v současné škole a jeho podmínky. Dále zjišťuje spontánní preference žáků v oblasti poslechu klasické hudby. V návaznosti navrhuje, jak využít spontánních preferencí k zefektivnění výuky a podpoře budování vztahu dětí k vážné hudbě. Praktická část využívá výzkumné metody dotazování a experimentování. Výzkum přinesl pozitivní výsledky. Ukázal, že učitelé poslech do hodin hudební výchovy zařazují v průměru alespoň jednou měsíčně a ukázal okolnosti tohoto zařazování. Odhalil tři nejvíce dětmi preferované skladby a dvě skladby zcela nepreferované. Při použití těchto skladeb ve výuce se během experimentu ukázal, jak preferované skladby motivují děti k jejich poslechu.cs_CZ
uk.abstract.enThe present state of listening activities in elementary school music lessons, and didactic suggestions for the integration of these activities in school teaching The thesis looks into the employment of listening activities at contemporary Czech schools. Its primary aim is to boost the motivation of school children to listen to classical music by means of choosing their preferred pieces in music lessons. The thesis consists of two parts, the theoretical part and the practical part. The theoretical part analyses available sources connected with listening activities, such as materials for teachers, and textbooks certified by the Ministry of Education, Youth and Sports as one of possible tools. It looks into the place of listening activities in the contemporary Czech curriculum, and presents also information about listening from the music therapy point of view. The practical part analyses the present situation in the employment of listening activities at our schools. It detects spontaneous preferences of pupils in listening to classical music, and suggests how to use these spontaneous preferences to enhance the quality of music education at school, and build and encourage positive attitude of school children to classical music. The practical part is based on the interview and experiment methods. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV