Dovednosti žáků v chemii v období kurikulární reformy
Skills of Chemistry Pupils during the Period of Curricular Reform
rigorózní práce (UZNÁNO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/79460Identifikátory
SIS: 167784
Kolekce
- Kvalifikační práce [20102]
Autor
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství chemie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
16. 10. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uznáno
Klíčová slova (česky)
Chemie, dovednosti, výuka, testyKlíčová slova (anglicky)
Chemistry, skills, education, testsUniverzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Charles University in Prague, Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Doktorský studijní program: Vzdělávání v chemii Ph.D. study program: Education in Chemistry Autoreferát disertační práce Summary of the Ph.D. Thesis Mgr. Anna Bayerová Dovednosti žáků v chemii v období kurikulární reformy Skills of Chemistry Pupils during the Period of Curricular Reform Školitel/Supervisor: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. Školitel-konzultant/Supervisor-consultant: prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc. Praha 2015 ABSTRAKT Disertační práce se zabývá problematikou osvojování dovedností žáků základní školy a niž- ších ročníků osmiletého gymnázia. Nejprve byl navržen systém doporučených obecných (univerzálních) a specifických (speciál- ních) dovedností žáků, které by si měli osvojit v předmětu chemie na úrovni základního vzdě- lávání. Tento systém byl ověřován a následně upravován podle výsledků dotazníkového šetření mezi celkem 121 pedagogy vyučujícími chemii na všech stupních škol (základní škola, čtyřleté gymnázium, osmileté gymnázium, univerzity). Následně také žáci (7., 8. a 9. ročník základní školy a 1., 2. a 4. ročník osmiletého gymnázia) vyjadřovali své názory na význam vybraných speciálních chemických...
Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Charles University in Prague, Faculty of Science Department of Teaching and Didactics of Chemistry Doktorský studijní program: Vzdělávání v chemii Ph.D. study program: Education in Chemistry Autoreferát disertační práce Summary of the Ph.D. Thesis Mgr. Anna Bayerová Dovednosti žáků v chemii v období kurikulární reformy Skills of Chemistry Pupils during the Period of Curricular Reform Školitel/Supervisor: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr. Školitel-konzultant/Supervisor-consultant: prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc. Praha 2015 SUMMARY The dissertation deals with the issue of skills of lower secondary school pupils. First, the system of recommended general (universal) and specific (special) skills of the pupils was suggested that the pupils should acquire in the course of Chemistry at the level of lower secondary school education. This system was tested and subsequently adjusted according to survey results of a questionnaire survey among a total of 121 teachers of Chemistry at all school levels (upper level of elementary school, eight years grammar school, four years grammar school, university). Consequently pupils (7th , 8th and 9th grades of elementary school and the 1st , 2nd and 4th year of the eight years grammar school)...