Odměny a tresty ve výchovných ústavech a v rodině dětí s nařízenou ústavní výchovou
Rewards and Punishments in Upbringing Institutions and in Families with Approved Institutional Upbringing
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7942Identifiers
Study Information System: 29447
Collections
- Kvalifikační práce [8907]
Author
Advisor
Referee
Vařeková, Jitka
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Adapted Physical and Occupational Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Název: Odměny a tresty v Dětském domově se školou v Jihlavě System of incentives and penalties at the reform school in Jihlava Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjistit, zda v hodnocení chování dětí dětských domovů se školou převládá metoda odměňování, jestli odměny zde využívané jsou pro děti opravdu odměnou, zda systémy hodnocení chování jsou dětmi přijímány kladně. Také mě zajímá problematika posuzování výchovného působení rodičů dětí dětských domovů se školou, opět z pohledu dětí. Zaměřím se na výchovná opatření, která byla v rodině nejčastěji používána, ale především na pohled vychovávaných na toto působení a na jejich srovnání s výchovnou aktivitou v ústavu. Metoda: Výzkum jsem prováděl formou dotazni'ku, který jsem předložil celkem 106 respondentům. Co se týká vzorku respondentů, jak již bylo uvedeno, jejich počet byl 106, z toho 77 chlapců a 29 dí- vek. Průměrný věk byl15 let 6 měsíců; průměrná doba umístění mimo rodinu 2 roky 5 měsíců. Nejmladšímu respondentovi bylo 12let, nejstaršímu 16let 5 měsíců. Nejkratší doba umístění mimo rodinu byla 2 měsíce, nejdelší 13let. 76 respondentů bylo žáky základní školy a 30 respondentů bylo žáky zvláštní školy. Výsledky: Z vyhodnocení dat je patrné že systémy hodnocení chování jsou dětmi příznivě přijímány. Přiblížili jsme si jednotlivé formy...