Show simple item record

Reception of Slovak Czech film in the Press in the period 1948 - 1969 (with special attention to the image of the Germans)
dc.contributor.advisorKlimeš, Ivan
dc.creatorRacik, Marek
dc.date.accessioned2017-06-01T15:54:29Z
dc.date.available2017-06-01T15:54:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79371
dc.description.abstractV magisterské práci se věnuji recepci slovenského hraného filmu v českých periodikách od roku 1948, kdy na Slovensku začíná pravidelná výroba hraných filmů, do roku 1969, kdy se v důsledku společenských změn po okupaci Československa vojsky Varšavské smlouvy celé období historicky uzavírá. V českém prostředí se totiž často udržovala představa, že československý film je vlastně film český. Práce sleduje, jak byl tento přístup k československému filmu vnímán českou filmovou kritikou. Cílem práce je odhalit a objasnit, kdy a jakým způsobem začala česká filmová publicistika vnímat rozdíly v československé kinematografii a zároveň začala poukazovat na samostatnou identitu kinematografie slovenské stejně tak jako slovenského hraného filmu v českém tisku. Práce dále zkoumá, jakým způsobem byl hodnocen slovenský hraný film českou filmovou kritikou v českých odborných filmových periodikách, filmových časopisech a denním tisku. První část práce je věnována česko-slovenským vztahům v rámci nově vznikajícího slovenského hraného filmu. Druhá část rozebírá komplikovaný přístup české filmové kritiky v článcích o slovenském hraném filmu pod výrazným vlivem mocenského aparátu mezi roky 1948 - 1960. Třetí část se věnuje reflexi tématu SNP a nástupem tzv. slovenské nové vlny, která se odehrála ve dvou etapách mezi roky 1960 -...cs_CZ
dc.description.abstractMy thesis focuses on the reception of Slovak fiction film in the Czech press from 1948, the year when Slovakia started to produce their own fiction films regularly, until 1969, when the social changes after the occupation of Czechoslovakia by the Warsaw Pact troops ended the whole period. There was a notion in the Czech society that Czechoslovak film is a Czech film and the thesis focuses on this notion as it was understood by the Czech film critics. My goal is to find and explain, when and how the Czech film journalism started to recognize the differences inside the Czechoslovak film and pointed out the unique identity of the Slovak film in the Czech press. Furthermore, I examine how the Slovak film was rated by Czech film critics in the Czech film scholar press, film magazines and newspapers. The first part of the thesis examines the Czech-Slovak relations in the light of newly established Slovak fiction film. The second part focuses on the complex approach of the Czech film critical journals towards Slovak film, influenced by the state power between the years 1948 - 1960. The third part reflects the appearance of the topics concerning SNP and the so called Slovak New Wave, which lasted during two separate periods between the years 1960 - 1969. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectslovenská kinematografiecs_CZ
dc.subjectslovenský hraný filmcs_CZ
dc.subjectčeská kinematografiecs_CZ
dc.subjectčeský hraný filmcs_CZ
dc.subjectčeskoslovenská kinematografiecs_CZ
dc.subjectčeskoslovenský hraný filmcs_CZ
dc.subjectčesko-slovenské vztahycs_CZ
dc.subjectčeská periodikacs_CZ
dc.subjectčeská publicistikacs_CZ
dc.subjectčeská kritikacs_CZ
dc.subjectčeský tiskcs_CZ
dc.subjectSlovak filmen_US
dc.subjectSlovak fiction filmen_US
dc.subjectCzech filmen_US
dc.subjectCzech fiction filmen_US
dc.subjectCzechoslovak filmen_US
dc.subjectCzechoslovak fiction filmen_US
dc.subjectCzech pressen_US
dc.subjectCzech film criticismen_US
dc.subjectCzech journalen_US
dc.titleRecepce slovenského filmu v českém tisku v období 1948 - 1969 (se zvláštním zřetelem ke zobrazení Němců)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-12
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId147080
dc.title.translatedReception of Slovak Czech film in the Press in the period 1948 - 1969 (with special attention to the image of the Germans)en_US
dc.contributor.refereePřádná, Stanislava
dc.identifier.aleph002107458
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csV magisterské práci se věnuji recepci slovenského hraného filmu v českých periodikách od roku 1948, kdy na Slovensku začíná pravidelná výroba hraných filmů, do roku 1969, kdy se v důsledku společenských změn po okupaci Československa vojsky Varšavské smlouvy celé období historicky uzavírá. V českém prostředí se totiž často udržovala představa, že československý film je vlastně film český. Práce sleduje, jak byl tento přístup k československému filmu vnímán českou filmovou kritikou. Cílem práce je odhalit a objasnit, kdy a jakým způsobem začala česká filmová publicistika vnímat rozdíly v československé kinematografii a zároveň začala poukazovat na samostatnou identitu kinematografie slovenské stejně tak jako slovenského hraného filmu v českém tisku. Práce dále zkoumá, jakým způsobem byl hodnocen slovenský hraný film českou filmovou kritikou v českých odborných filmových periodikách, filmových časopisech a denním tisku. První část práce je věnována česko-slovenským vztahům v rámci nově vznikajícího slovenského hraného filmu. Druhá část rozebírá komplikovaný přístup české filmové kritiky v článcích o slovenském hraném filmu pod výrazným vlivem mocenského aparátu mezi roky 1948 - 1960. Třetí část se věnuje reflexi tématu SNP a nástupem tzv. slovenské nové vlny, která se odehrála ve dvou etapách mezi roky 1960 -...cs_CZ
uk.abstract.enMy thesis focuses on the reception of Slovak fiction film in the Czech press from 1948, the year when Slovakia started to produce their own fiction films regularly, until 1969, when the social changes after the occupation of Czechoslovakia by the Warsaw Pact troops ended the whole period. There was a notion in the Czech society that Czechoslovak film is a Czech film and the thesis focuses on this notion as it was understood by the Czech film critics. My goal is to find and explain, when and how the Czech film journalism started to recognize the differences inside the Czechoslovak film and pointed out the unique identity of the Slovak film in the Czech press. Furthermore, I examine how the Slovak film was rated by Czech film critics in the Czech film scholar press, film magazines and newspapers. The first part of the thesis examines the Czech-Slovak relations in the light of newly established Slovak fiction film. The second part focuses on the complex approach of the Czech film critical journals towards Slovak film, influenced by the state power between the years 1948 - 1960. The third part reflects the appearance of the topics concerning SNP and the so called Slovak New Wave, which lasted during two separate periods between the years 1960 - 1969. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV