dc.contributor.advisor | Klimeš, Ivan | |
dc.creator | Racik, Marek | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T15:54:29Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T15:54:29Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/79371 | |
dc.description.abstract | V magisterské práci se věnuji recepci slovenského hraného filmu v českých periodikách od roku 1948, kdy na Slovensku začíná pravidelná výroba hraných filmů, do roku 1969, kdy se v důsledku společenských změn po okupaci Československa vojsky Varšavské smlouvy celé období historicky uzavírá. V českém prostředí se totiž často udržovala představa, že československý film je vlastně film český. Práce sleduje, jak byl tento přístup k československému filmu vnímán českou filmovou kritikou. Cílem práce je odhalit a objasnit, kdy a jakým způsobem začala česká filmová publicistika vnímat rozdíly v československé kinematografii a zároveň začala poukazovat na samostatnou identitu kinematografie slovenské stejně tak jako slovenského hraného filmu v českém tisku. Práce dále zkoumá, jakým způsobem byl hodnocen slovenský hraný film českou filmovou kritikou v českých odborných filmových periodikách, filmových časopisech a denním tisku. První část práce je věnována česko-slovenským vztahům v rámci nově vznikajícího slovenského hraného filmu. Druhá část rozebírá komplikovaný přístup české filmové kritiky v článcích o slovenském hraném filmu pod výrazným vlivem mocenského aparátu mezi roky 1948 - 1960. Třetí část se věnuje reflexi tématu SNP a nástupem tzv. slovenské nové vlny, která se odehrála ve dvou etapách mezi roky 1960 -... | cs_CZ |
dc.description.abstract | My thesis focuses on the reception of Slovak fiction film in the Czech press from 1948, the year when Slovakia started to produce their own fiction films regularly, until 1969, when the social changes after the occupation of Czechoslovakia by the Warsaw Pact troops ended the whole period. There was a notion in the Czech society that Czechoslovak film is a Czech film and the thesis focuses on this notion as it was understood by the Czech film critics. My goal is to find and explain, when and how the Czech film journalism started to recognize the differences inside the Czechoslovak film and pointed out the unique identity of the Slovak film in the Czech press. Furthermore, I examine how the Slovak film was rated by Czech film critics in the Czech film scholar press, film magazines and newspapers. The first part of the thesis examines the Czech-Slovak relations in the light of newly established Slovak fiction film. The second part focuses on the complex approach of the Czech film critical journals towards Slovak film, influenced by the state power between the years 1948 - 1960. The third part reflects the appearance of the topics concerning SNP and the so called Slovak New Wave, which lasted during two separate periods between the years 1960 - 1969. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | slovenská kinematografie | cs_CZ |
dc.subject | slovenský hraný film | cs_CZ |
dc.subject | česká kinematografie | cs_CZ |
dc.subject | český hraný film | cs_CZ |
dc.subject | československá kinematografie | cs_CZ |
dc.subject | československý hraný film | cs_CZ |
dc.subject | česko-slovenské vztahy | cs_CZ |
dc.subject | česká periodika | cs_CZ |
dc.subject | česká publicistika | cs_CZ |
dc.subject | česká kritika | cs_CZ |
dc.subject | český tisk | cs_CZ |
dc.subject | Slovak film | en_US |
dc.subject | Slovak fiction film | en_US |
dc.subject | Czech film | en_US |
dc.subject | Czech fiction film | en_US |
dc.subject | Czechoslovak film | en_US |
dc.subject | Czechoslovak fiction film | en_US |
dc.subject | Czech press | en_US |
dc.subject | Czech film criticism | en_US |
dc.subject | Czech journal | en_US |
dc.title | Recepce slovenského filmu v českém tisku v období 1948 - 1969 (se zvláštním zřetelem ke zobrazení Němců) | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2016 | |
dcterms.dateAccepted | 2016-09-12 | |
dc.description.department | Film Studies Department | en_US |
dc.description.department | Katedra filmových studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 147080 | |
dc.title.translated | Reception of Slovak Czech film in the Press in the period 1948 - 1969 (with special attention to the image of the Germans) | en_US |
dc.contributor.referee | Přádná, Stanislava | |
dc.identifier.aleph | 002107458 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Filmová studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Cinema Studies | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra filmových studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Film Studies Department | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Filmová studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Cinema Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | V magisterské práci se věnuji recepci slovenského hraného filmu v českých periodikách od roku 1948, kdy na Slovensku začíná pravidelná výroba hraných filmů, do roku 1969, kdy se v důsledku společenských změn po okupaci Československa vojsky Varšavské smlouvy celé období historicky uzavírá. V českém prostředí se totiž často udržovala představa, že československý film je vlastně film český. Práce sleduje, jak byl tento přístup k československému filmu vnímán českou filmovou kritikou. Cílem práce je odhalit a objasnit, kdy a jakým způsobem začala česká filmová publicistika vnímat rozdíly v československé kinematografii a zároveň začala poukazovat na samostatnou identitu kinematografie slovenské stejně tak jako slovenského hraného filmu v českém tisku. Práce dále zkoumá, jakým způsobem byl hodnocen slovenský hraný film českou filmovou kritikou v českých odborných filmových periodikách, filmových časopisech a denním tisku. První část práce je věnována česko-slovenským vztahům v rámci nově vznikajícího slovenského hraného filmu. Druhá část rozebírá komplikovaný přístup české filmové kritiky v článcích o slovenském hraném filmu pod výrazným vlivem mocenského aparátu mezi roky 1948 - 1960. Třetí část se věnuje reflexi tématu SNP a nástupem tzv. slovenské nové vlny, která se odehrála ve dvou etapách mezi roky 1960 -... | cs_CZ |
uk.abstract.en | My thesis focuses on the reception of Slovak fiction film in the Czech press from 1948, the year when Slovakia started to produce their own fiction films regularly, until 1969, when the social changes after the occupation of Czechoslovakia by the Warsaw Pact troops ended the whole period. There was a notion in the Czech society that Czechoslovak film is a Czech film and the thesis focuses on this notion as it was understood by the Czech film critics. My goal is to find and explain, when and how the Czech film journalism started to recognize the differences inside the Czechoslovak film and pointed out the unique identity of the Slovak film in the Czech press. Furthermore, I examine how the Slovak film was rated by Czech film critics in the Czech film scholar press, film magazines and newspapers. The first part of the thesis examines the Czech-Slovak relations in the light of newly established Slovak fiction film. The second part focuses on the complex approach of the Czech film critical journals towards Slovak film, influenced by the state power between the years 1948 - 1960. The third part reflects the appearance of the topics concerning SNP and the so called Slovak New Wave, which lasted during two separate periods between the years 1960 - 1969. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studií | cs_CZ |