Show simple item record

Homophobia among student groups from the teacher's perspective
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorGolebiowská, Irena
dc.date.accessioned2017-06-01T15:32:39Z
dc.date.available2017-06-01T15:32:39Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79268
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje problematice homofobie v žákovských kolektivech z pohledu vyučujících. Hlavním cílem mé práce bylo zmapovat, jakým způsobem vyučující základních škol a víceletých gymnázií smýšlejí o problematice homofobie ve školním prostředí. Teoretická část práce je rozdělena do tří celků. V první části se zabývám především konceptem sexuality, v rámci něhož jsou popsány jednotlivé složky sexuality, základní informace o homosexualitě a zvláštní pozornost je věnována sociokulturnímu konceptu sexuality, který je dán do souvislosti s problematikou homofobie. Druhá kapitola pojednává o období dospívání z hlediska kognitivního, afektivního a sociálního vývoje. Poslední část práce se věnuje tématu sexuality a homofobie v rámci školního prostředí s akcentem na riziko homofobního obtěžování a šikany. V empirické části práce se zabývám výzkumem, který byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími základních škol a víceletých gymnázií. Ve výzkumu jsem se zaměřila především na zkušenosti vyučujících s konkrétními projevy homofobie v žákovských kolektivech a na jejich představy a postoje k oblastem souvisejících s problematikou homofobie ve školním prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on how school teachers perceive the issue of homophobia among student groups. The aim of this work was to explore the thoughts and impressions of homophobia in school environment from the perspective of elementary school and grammar school teachers. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter describes the concept of sexuality and defines its particular components and basic information about homosexuality. I especially focused on the sociological-cultural concept of sexuality and its relation to homophobia. Second chapter discusses the changes in cognitive, affective and social development during adolescence. Last chapter focuses on the subject of sexuality and homophobia in school environment and addresses the issue of homophobic harassment and bullying. In the empirical part I described my research and analyzed semi-structured interviews with elementary and grammar school teachers. I mainly focused on exploring their experience with specific manifestations of homophobia in school environment, and on their attitudes towards that issue. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSexualitacs_CZ
dc.subjecthomosexualitacs_CZ
dc.subjecthomofobiecs_CZ
dc.subjecthomofobní šikanacs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectdospívánícs_CZ
dc.subjectškolní třídacs_CZ
dc.subjectSexualityen_US
dc.subjecthomosexualityen_US
dc.subjecthomophobiaen_US
dc.subjecthomophobic bullyingen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectschool environmenten_US
dc.titleProblematika homofobie v žákovských kolektivech pohledem vyučujícíchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-13
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162602
dc.title.translatedHomophobia among student groups from the teacher's perspectiveen_US
dc.contributor.refereeMachovcová, Kateřina
dc.identifier.aleph002103566
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje problematice homofobie v žákovských kolektivech z pohledu vyučujících. Hlavním cílem mé práce bylo zmapovat, jakým způsobem vyučující základních škol a víceletých gymnázií smýšlejí o problematice homofobie ve školním prostředí. Teoretická část práce je rozdělena do tří celků. V první části se zabývám především konceptem sexuality, v rámci něhož jsou popsány jednotlivé složky sexuality, základní informace o homosexualitě a zvláštní pozornost je věnována sociokulturnímu konceptu sexuality, který je dán do souvislosti s problematikou homofobie. Druhá kapitola pojednává o období dospívání z hlediska kognitivního, afektivního a sociálního vývoje. Poslední část práce se věnuje tématu sexuality a homofobie v rámci školního prostředí s akcentem na riziko homofobního obtěžování a šikany. V empirické části práce se zabývám výzkumem, který byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími základních škol a víceletých gymnázií. Ve výzkumu jsem se zaměřila především na zkušenosti vyučujících s konkrétními projevy homofobie v žákovských kolektivech a na jejich představy a postoje k oblastem souvisejících s problematikou homofobie ve školním prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on how school teachers perceive the issue of homophobia among student groups. The aim of this work was to explore the thoughts and impressions of homophobia in school environment from the perspective of elementary school and grammar school teachers. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter describes the concept of sexuality and defines its particular components and basic information about homosexuality. I especially focused on the sociological-cultural concept of sexuality and its relation to homophobia. Second chapter discusses the changes in cognitive, affective and social development during adolescence. Last chapter focuses on the subject of sexuality and homophobia in school environment and addresses the issue of homophobic harassment and bullying. In the empirical part I described my research and analyzed semi-structured interviews with elementary and grammar school teachers. I mainly focused on exploring their experience with specific manifestations of homophobia in school environment, and on their attitudes towards that issue. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV