Show simple item record

Consensus and commercial terms: theoretical and comparative analysis
dc.contributor.advisorČech, Petr
dc.creatorKočer, Jan
dc.date.accessioned2017-06-01T14:42:13Z
dc.date.available2017-06-01T14:42:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/79057
dc.description.abstractResumé: Konsensus a obchodní podmínky: teoretická a komparativní analýza Předkládaná práce se na pozadí obecných úvah o procesu uzavírání smluv věnuje tématu kolize (střetu) obchodních podmínek (the battle of the forms). Vychází z modelového případu uzavírání kupní smlouvy mezi podnikateli, když každý z nich odkazuje na rozdílné (např. své vlastní) obchodní podmínky. Další omezení spočívá v užití aparátu klasického paradigmatu kontraktačního procesu, jenž počítá s posloupností oferty a akceptace. Význam klíčové složky smlouvy přikládám konsensu, který je analyzován ve vztahu k šíři, kterou musí zahrnout náležitosti smlouvy, aby tato vznikla, i ve vztahu k formulování obsahu již vzniklé smlouvy. Cíl předkládané práce je dvojí. V teoretické rovině, jež stojí v pozadí celé práce, je verifikováno, že bez ohledu na volbu základního východiska při odpovědi na otázku vzniku smlouvy (tj. zásady úplného anebo neúplného konsensu) je právní praxe i právní nauka v hledání řešení vedena zájmem na vzniku smlouvy všude tam, kde je její existence ekonomicky efektivní. Druhým cílem je analyzovat řešení, která k otázkám vzniku a obsahu smlouvy přijal český zákonodárce recentní rekodifikací soukromého práva. Z důvodu diskontinuity této úpravy v českém prostředí se obracím ke komparaci se zahraničními inspiračními zdroji a...cs_CZ
dc.description.abstractConsensus and commercial terms: theoretical and comparative analysis This final thesis deals with the topic of the battle of the forms using the theoretical apparatus of rules governing the formation of contract. The problem is modeled (and therefore limited) for the case of formation of contract for the sale of goods concluded between merchants when each of them uses his/her own commercial (standard) terms. Another limitation of the thesis is connected with the use of classical contractual paradigm which is based on the continuity of offer and acceptance in the process of contracting. The key element of contract is found in consensus, therefore it is consensus which is analyzed in connection with extensiveness of terms, about which the minds have to meet in order to form the contract, and also in connection with the content of already formed contract. The final thesis has two objectives. First, it is to verify on theoretical level that no matter what principle in the process of formation of contract is used (whether mirror-image rule or not) both law professionals and legal theory are forced to find solutions which are in accordance with the principle of economic analysis of contract. Second, it is to analyze solutions on the formation and content of contract which were adopted by Czech...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectuzavření smlouvycs_CZ
dc.subjectkonsensuscs_CZ
dc.subjectobchodní podmínkycs_CZ
dc.subjectkolize obchodních podmínekcs_CZ
dc.subjectformation of contracten_US
dc.subjectconsensusen_US
dc.subjectcommercial (standard) termsen_US
dc.subjectbattle of the formsen_US
dc.titleKonsensus a obchodní podmínky: teoretická a komparativní analýzacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-25
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId160595
dc.title.translatedConsensus and commercial terms: theoretical and comparative analysisen_US
dc.contributor.refereePelikán, Robert
dc.identifier.aleph002037911
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csResumé: Konsensus a obchodní podmínky: teoretická a komparativní analýza Předkládaná práce se na pozadí obecných úvah o procesu uzavírání smluv věnuje tématu kolize (střetu) obchodních podmínek (the battle of the forms). Vychází z modelového případu uzavírání kupní smlouvy mezi podnikateli, když každý z nich odkazuje na rozdílné (např. své vlastní) obchodní podmínky. Další omezení spočívá v užití aparátu klasického paradigmatu kontraktačního procesu, jenž počítá s posloupností oferty a akceptace. Význam klíčové složky smlouvy přikládám konsensu, který je analyzován ve vztahu k šíři, kterou musí zahrnout náležitosti smlouvy, aby tato vznikla, i ve vztahu k formulování obsahu již vzniklé smlouvy. Cíl předkládané práce je dvojí. V teoretické rovině, jež stojí v pozadí celé práce, je verifikováno, že bez ohledu na volbu základního východiska při odpovědi na otázku vzniku smlouvy (tj. zásady úplného anebo neúplného konsensu) je právní praxe i právní nauka v hledání řešení vedena zájmem na vzniku smlouvy všude tam, kde je její existence ekonomicky efektivní. Druhým cílem je analyzovat řešení, která k otázkám vzniku a obsahu smlouvy přijal český zákonodárce recentní rekodifikací soukromého práva. Z důvodu diskontinuity této úpravy v českém prostředí se obracím ke komparaci se zahraničními inspiračními zdroji a...cs_CZ
uk.abstract.enConsensus and commercial terms: theoretical and comparative analysis This final thesis deals with the topic of the battle of the forms using the theoretical apparatus of rules governing the formation of contract. The problem is modeled (and therefore limited) for the case of formation of contract for the sale of goods concluded between merchants when each of them uses his/her own commercial (standard) terms. Another limitation of the thesis is connected with the use of classical contractual paradigm which is based on the continuity of offer and acceptance in the process of contracting. The key element of contract is found in consensus, therefore it is consensus which is analyzed in connection with extensiveness of terms, about which the minds have to meet in order to form the contract, and also in connection with the content of already formed contract. The final thesis has two objectives. First, it is to verify on theoretical level that no matter what principle in the process of formation of contract is used (whether mirror-image rule or not) both law professionals and legal theory are forced to find solutions which are in accordance with the principle of economic analysis of contract. Second, it is to analyze solutions on the formation and content of contract which were adopted by Czech...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
dc.identifier.lisID990020379110106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV