dc.contributor.advisor | Ženíšek, Jakub | |
dc.creator | Plášilová, Alena | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T14:22:44Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T14:22:44Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/78955 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce je srovnání knihy 451 stupňů Fahrenheita autora Raye Bradburyho a její filmové adaptace režírované Françoisem Truffautem. Práce vychází z předpokladu, že filmové adaptace obvykle zkracují dějovou linii, což může vyústit v poskytnutí neúplné či nejednoznačné motivace postav i k jejich neúplné psychologii obecně. Další dále zkoumanou premisou je ta, že film často tíhne ke zdůrazňování romantických prvků na úkor sociální kritiky nebo společenské satiry. Tato práce sestává ze čtyř částí. První část poskytuje teoretické informace o románech a filmových adaptacích. Druhá část představuje autora knihy, režiséra a také zmiňuje spoluautora scénáře, Jean-Louis Richarda. Třetí část obsahuje stručnou synopsi titulu 451 stupňů Fahrenheita, ale zejména se zaměřuje na samotné srovnání obou médií. Poslední částí práce je závěr. KLÍČOVÁ SLOVA Adaptace, film, novela, srovnání, dějová linie Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this bachelor thesis is comparison of the book Fahrenheit 451 by Ray Bradbury and its film adaptation directed by François Truffaut. The thesis works on the assumption that film adaptations tend to trim the plotline down, which might result in providing incomplete or ambiguous character motivation and character psychology in general. Another assumption that is further scrutinised is the premise that the film is frequently inclined to emphasise romantic appeal at the expense of social critique, satire, etc. This thesis is composed of four parts. The first part provides some theoretical information concerning novels and film adaptations. The second part introduces the author of the book, the director and it also mentions the co-author of the script, Jean-Louis Richard. The third part consists of a brief synopsis of Fahrenheit 451 but it mainly concentrates on the comparison of the two media. The last part of the thesis is a conclusion. KEY WORDS Adaptation, film, novel, comparison, plotline Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Adaptace | cs_CZ |
dc.subject | film | cs_CZ |
dc.subject | novela | cs_CZ |
dc.subject | srovnání | cs_CZ |
dc.subject | dějová linie | cs_CZ |
dc.subject | Adaptation | en_US |
dc.subject | film | en_US |
dc.subject | novel | en_US |
dc.subject | comparison | en_US |
dc.subject | plotline | en_US |
dc.title | Comparison of the film and book Fahrenheit 451 by Ray Bradbury | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-09 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 132199 | |
dc.title.translated | Srovnání filmové a knižní podoby titulu 451 stupňů Fahrenheita od Raye Bradburyho | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Topolovská, Tereza | |
dc.identifier.aleph | 002026069 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English Language Oriented at Education - French Language oriented at education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English Language Oriented at Education - French Language oriented at education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této bakalářské práce je srovnání knihy 451 stupňů Fahrenheita autora Raye Bradburyho a její filmové adaptace režírované Françoisem Truffautem. Práce vychází z předpokladu, že filmové adaptace obvykle zkracují dějovou linii, což může vyústit v poskytnutí neúplné či nejednoznačné motivace postav i k jejich neúplné psychologii obecně. Další dále zkoumanou premisou je ta, že film často tíhne ke zdůrazňování romantických prvků na úkor sociální kritiky nebo společenské satiry. Tato práce sestává ze čtyř částí. První část poskytuje teoretické informace o románech a filmových adaptacích. Druhá část představuje autora knihy, režiséra a také zmiňuje spoluautora scénáře, Jean-Louis Richarda. Třetí část obsahuje stručnou synopsi titulu 451 stupňů Fahrenheita, ale zejména se zaměřuje na samotné srovnání obou médií. Poslední částí práce je závěr. KLÍČOVÁ SLOVA Adaptace, film, novela, srovnání, dějová linie Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this bachelor thesis is comparison of the book Fahrenheit 451 by Ray Bradbury and its film adaptation directed by François Truffaut. The thesis works on the assumption that film adaptations tend to trim the plotline down, which might result in providing incomplete or ambiguous character motivation and character psychology in general. Another assumption that is further scrutinised is the premise that the film is frequently inclined to emphasise romantic appeal at the expense of social critique, satire, etc. This thesis is composed of four parts. The first part provides some theoretical information concerning novels and film adaptations. The second part introduces the author of the book, the director and it also mentions the co-author of the script, Jean-Louis Richard. The third part consists of a brief synopsis of Fahrenheit 451 but it mainly concentrates on the comparison of the two media. The last part of the thesis is a conclusion. KEY WORDS Adaptation, film, novel, comparison, plotline Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020260690106986 | |