Zobrazit minimální záznam

Amerikanizace: Americká televizní kultura a její dopad na české vysílání
dc.contributor.advisorFarrell, Mark Robert
dc.creatorŠindlauerová, Marta
dc.date.accessioned2017-06-01T14:18:08Z
dc.date.available2017-06-01T14:18:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78932
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá jevem zvaným "amerikanizace", což může být chápáno jako proces, kdy kultura či životní styl Spojených států amerických proniká do kultur jiných států včetně České republiky. Konkrétně se pak tato práce zaměřuje na jeden z nejvlivnějších a nejvíce ovlivněných druhů kultury, a to televizní vysílání, které Spojené státy americké obohatily o několik nových typů programů a inovací. První část zasazuje amerikanizaci do historického kontextu České republiky a také přibližuje dva v současnosti nejvlivnější prvky americké televize: Nielsenovy ratingy a reality show. Druhá část pak nabízí několik analytických úvah týkajících amerikanizace a zkoumá, jak a do jaké míry ovlivnilo americké televizní vysílání to české.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with a phenomenon of 'Americanization', which can be explained as a process when the culture and lifestyle of the United States of America penetrate the culture of other countries. Specifically, the thesis focuses on one of the most influential and the most influenced kind of culture - the television broadcast, which has been enriched by the United States with several new types of programs and innovations. The first part puts Americanization into historical context of the Czech Republic and also describes two of the most influential elements of American TV: Nielsen ratings and reality show. Further, the second part includes several analytical contemplations on Americanization and examines how and to which extent the American broadcast has affected the Czech one.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSpojené státy americkécs_CZ
dc.subjectamerikanizacecs_CZ
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectNielsencs_CZ
dc.subjectreality showcs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectThe United States of Americaen_US
dc.subjectAmericanizationen_US
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjectthe Czech Republicen_US
dc.subjectNielsenen_US
dc.subjectreality showen_US
dc.subjectcultureen_US
dc.titleAmericanization: American Television Culture and Its Impact on the Czech broadcasten_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-09
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId144982
dc.title.translatedAmerikanizace: Americká televizní kultura a její dopad na české vysílánícs_CZ
dc.contributor.refereeMorgan, Craig Alan
dc.identifier.aleph002026060
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - Russian Language Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - Russian Language Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá jevem zvaným "amerikanizace", což může být chápáno jako proces, kdy kultura či životní styl Spojených států amerických proniká do kultur jiných států včetně České republiky. Konkrétně se pak tato práce zaměřuje na jeden z nejvlivnějších a nejvíce ovlivněných druhů kultury, a to televizní vysílání, které Spojené státy americké obohatily o několik nových typů programů a inovací. První část zasazuje amerikanizaci do historického kontextu České republiky a také přibližuje dva v současnosti nejvlivnější prvky americké televize: Nielsenovy ratingy a reality show. Druhá část pak nabízí několik analytických úvah týkajících amerikanizace a zkoumá, jak a do jaké míry ovlivnilo americké televizní vysílání to české.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with a phenomenon of 'Americanization', which can be explained as a process when the culture and lifestyle of the United States of America penetrate the culture of other countries. Specifically, the thesis focuses on one of the most influential and the most influenced kind of culture - the television broadcast, which has been enriched by the United States with several new types of programs and innovations. The first part puts Americanization into historical context of the Czech Republic and also describes two of the most influential elements of American TV: Nielsen ratings and reality show. Further, the second part includes several analytical contemplations on Americanization and examines how and to which extent the American broadcast has affected the Czech one.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990020260600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV