Aplikace digitálních učebních objektů pro interaktivní tabuli v předmětu matematika
Application of digital learning objects for interactive whiteboard in mathematics
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78914Identifikátory
SIS: 146882
Kolekce
- Kvalifikační práce [18052]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lapeš, Jakub
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání - Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
7. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
Interaktivní tabule, digitální učební materiál, DUM, úložiště, portálKlíčová slova (anglicky)
Interactive board, digital learning object, DLO, repository, portalTato bakalářská práce se zabývá problematikou interaktivních tabulí z technického a didaktického hlediska. V teoretické části také rozebírá technologie interaktivních tabulí. Stručně popisuje hlavní česká úložiště od historie po současnost, včetně problematiky stahování materiálů z nich. Analyzuje hlavní česká digitální úložiště z pohledu potřeb předmětu matematika. Praktická část vychází z informací v teoretické části. Jsou zde popsány nově vytvořené digitální učební objekty pro potřeby předmětu matematika, jejichž témata byla na základě zjištěné analýzy obsažena v českých úložištích v malé míře. U popisu každého objektu jsou popsány i závěry z nasazení těchto objektů v praxi, ve výuce na základní škole v průběhu školního roku 2014 / 2015.
This thesis deals with interactive boards from a technical and didactic point of view. In the theoretical section also discusses the technology of interactive boards. It briefly describes the main repository of Czech history to the present, including the issue of downloading material from them. Analyzes the major Czech digital storage for the needs of mathematics. The practical part is based on the information in the theoretical part. It also described a newly created digital learning objects for the needs of mathematics, whose themes were identified based on the analysis contained in the Czech repositories to a small extent. For a description of each object is described as the conclusions of the deployment of these objects in practice in teaching at primary school during the school 2014/2015.