Show simple item record

Novice and expert teacher's perspective on classroom teaching and management
dc.contributor.advisorMudrák, Jiří
dc.creatorRůžičková, Veronika
dc.date.accessioned2017-06-01T14:07:20Z
dc.date.available2017-06-01T14:07:20Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78878
dc.description.abstractTato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat rozdíly ve způsobu, jakým vnímají začínající a zkušení učitelé různé aspekty práce se třídou, jako je příprava na hodinu, motivace žáků, zvládání nekázně ve třídě a jaké používají metody výuky. Dále tato práce analyzuje způsob, jakým vnímají své začátky kariéry začínající učitelé v porovnání se zkušenými vyučujícími. Také se zaměřuje na mapování rozdílů ve vnímání profesního vývoje těchto dvou skupin vyučujících. V teoretické části práce jsou předloženy různé koncepty a teorie zabývající se definicí začínajícího a zkušeného učitele a periodizací vývoje učitelů. Prostor v ní je také věnován postihnutí rozdílů mezi začínajícími a zkušenými vyučujícími v jednotlivých aspektech práce se třídou. Ve výzkumné části je za pomocí rozhovorů s učiteli zjišťován způsob vnímání práce se třídou, profesních začátků a profesního vývoje u těchto dvou skupin vyučujících. Zjištěné poznatky o způsobu vnímání začínajících a zkušených učitelů jsou dále porovnávány s poznatky uvedenými v teoretické části této práce.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis is to analyse the differences between the novice and expert teacher's perspective on classroom teaching and management, such as lesson planning, students' motivation, dealing with indiscipline or teaching methods. Furthermore, the thesis analyses the way of how the novice teachers perceive their career starts and professional development in comparison to expert teachers. The theoretical part elaborates on various concepts and theories which are concerned with the definition of novice and expert teachers, as well as with the teachers' advancement. The theoretical part also captures contrasts in the various aspects of class work between the two mentioned groups. The empirical part is focused on the investigation of novice and expert teachers' way of perspective of classroom teaching and management, career starts and professional development. The results of the research are connected and compared with the knowledge as stated on the theoretical part of this thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectzačínající učitelcs_CZ
dc.subjectzkušený učitelcs_CZ
dc.subjectpráce se třídoucs_CZ
dc.subjectzačátek profesní kariérycs_CZ
dc.subjectprofesní vývojcs_CZ
dc.subjectnovice teacheren_US
dc.subjectexpert teacheren_US
dc.subjectclassroom teaching and managementen_US
dc.subjectcareer starten_US
dc.subjectprofessional developmenten_US
dc.titlePohled začínajících a zkušených učitelů na práci se třídoucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-11
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId145715
dc.title.translatedNovice and expert teacher's perspective on classroom teaching and managementen_US
dc.contributor.refereeTitmanová, Michaela
dc.identifier.aleph002026876
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat rozdíly ve způsobu, jakým vnímají začínající a zkušení učitelé různé aspekty práce se třídou, jako je příprava na hodinu, motivace žáků, zvládání nekázně ve třídě a jaké používají metody výuky. Dále tato práce analyzuje způsob, jakým vnímají své začátky kariéry začínající učitelé v porovnání se zkušenými vyučujícími. Také se zaměřuje na mapování rozdílů ve vnímání profesního vývoje těchto dvou skupin vyučujících. V teoretické části práce jsou předloženy různé koncepty a teorie zabývající se definicí začínajícího a zkušeného učitele a periodizací vývoje učitelů. Prostor v ní je také věnován postihnutí rozdílů mezi začínajícími a zkušenými vyučujícími v jednotlivých aspektech práce se třídou. Ve výzkumné části je za pomocí rozhovorů s učiteli zjišťován způsob vnímání práce se třídou, profesních začátků a profesního vývoje u těchto dvou skupin vyučujících. Zjištěné poznatky o způsobu vnímání začínajících a zkušených učitelů jsou dále porovnávány s poznatky uvedenými v teoretické části této práce.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor thesis is to analyse the differences between the novice and expert teacher's perspective on classroom teaching and management, such as lesson planning, students' motivation, dealing with indiscipline or teaching methods. Furthermore, the thesis analyses the way of how the novice teachers perceive their career starts and professional development in comparison to expert teachers. The theoretical part elaborates on various concepts and theories which are concerned with the definition of novice and expert teachers, as well as with the teachers' advancement. The theoretical part also captures contrasts in the various aspects of class work between the two mentioned groups. The empirical part is focused on the investigation of novice and expert teachers' way of perspective of classroom teaching and management, career starts and professional development. The results of the research are connected and compared with the knowledge as stated on the theoretical part of this thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020268760106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV