Zobrazit minimální záznam

Changes in Media with the Arrival of a New Owner. Case Study-MF DNES
dc.contributor.advisorOsvaldová, Barbora
dc.creatorHeřmanská, Lucie
dc.date.accessioned2017-06-01T13:39:39Z
dc.date.available2017-06-01T13:39:39Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78830
dc.description.abstractBakalářská práce na téma Změny v médiích s příchodem nového majitele. Příklad: MF DNES se zabývá fungováním vlastnictví periodického tisku v České republice. Konkrétně si klade za cíl představit současnou situaci v této oblasti na deníku Mladá fronta Dnes, který po dlouholeté přítomnosti zahraničního majitele německé společnosti Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft přešel do vlastnictví českého podnikatele a současného místopředsedy vlády a ministra financí Andreje Babiše. Po jeho vstupu do zmíněného nejčtenějšího českého seriózního deníku se začaly ve veřejném diskurzu objevovat pochybnosti, zda mohou být média, vlastněná politicky i podnikatelsky významnou osobou, nezávislá. Tato práce proto sleduje jednak změny, které nastaly v periodiku Mladá fronta Dnes v důsledku příchodu nového majitele a jednak také to, zda ve sledovaném období docházelo skrze články deníku k vylepšování mediálního obrazu jeho osoby a zájmů. Předložené výsledky zjištěné prostřednictvím metody kombinace kvantitativní a kvalitativní analýzy ukazují, že sice došlo k značnému nárůstů příspěvků souvisejících s novým majitelem, jejich vyznění bylo ale spíše negativní.cs_CZ
dc.description.abstractA bachelor's thesis on Changes in Media with the Arrival of a New Owner. Case Study: MF DNES deals with the functioning of periodicals' ownership in the Czech Republic. In particular, it aims to present the current situation in the area with the example of daily newspaper Mladá fronta Dnes, which after many years of operating under a foreign owner, German company Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft passed into the ownership of Czech businessman and current Deputy Prime Minister and Finance Minister Andrej Babiš. After his entry into the said most popular Czech broadsheet newspaper, doubts began to appear in public discourse on whether media owned by a both politically and entrepreneurially significant person can be independent. This paper therefore monitors changes that have occurred in the Mladá fronta Dnes periodical with the arrival of the new owner, and also whether the media image of Mr. Babiš's person and his interests has been improved upon through the articles of the newspaper. The results presented here were obtained with the use of a combination of qualitative and quantitative methods of analysis, and they show that there has been a substantial increase in contributions regarding the new owner, though their impact was rather negative.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectAndrej Babišcs_CZ
dc.subjectMladá fronta Dnescs_CZ
dc.subjectMAFRAcs_CZ
dc.subjectkoncentrace vlastnictví médiícs_CZ
dc.subjectakvizicecs_CZ
dc.subjectmediální produktcs_CZ
dc.subjectnezávislost médiícs_CZ
dc.subjectzměny v médiíchcs_CZ
dc.subjectpolitikacs_CZ
dc.subjectpodnikánícs_CZ
dc.subjectAndrej Babišen_US
dc.subjectMladá fronta Dnesen_US
dc.subjectMAFRAen_US
dc.subjectconcentration of media ownershipen_US
dc.subjectacquisitionen_US
dc.subjectmedia producten_US
dc.subjectindependence of the mediaen_US
dc.subjectchanges in mediaen_US
dc.subjectpoliticsen_US
dc.subjectbusinessen_US
dc.titleZměny v médiích s příchodem nového majitele. Příklad: MF DNEScs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-16
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId149950
dc.title.translatedChanges in Media with the Arrival of a New Owner. Case Study-MF DNESen_US
dc.contributor.refereeChudoba, David
dc.identifier.aleph002093110
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce na téma Změny v médiích s příchodem nového majitele. Příklad: MF DNES se zabývá fungováním vlastnictví periodického tisku v České republice. Konkrétně si klade za cíl představit současnou situaci v této oblasti na deníku Mladá fronta Dnes, který po dlouholeté přítomnosti zahraničního majitele německé společnosti Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft přešel do vlastnictví českého podnikatele a současného místopředsedy vlády a ministra financí Andreje Babiše. Po jeho vstupu do zmíněného nejčtenějšího českého seriózního deníku se začaly ve veřejném diskurzu objevovat pochybnosti, zda mohou být média, vlastněná politicky i podnikatelsky významnou osobou, nezávislá. Tato práce proto sleduje jednak změny, které nastaly v periodiku Mladá fronta Dnes v důsledku příchodu nového majitele a jednak také to, zda ve sledovaném období docházelo skrze články deníku k vylepšování mediálního obrazu jeho osoby a zájmů. Předložené výsledky zjištěné prostřednictvím metody kombinace kvantitativní a kvalitativní analýzy ukazují, že sice došlo k značnému nárůstů příspěvků souvisejících s novým majitelem, jejich vyznění bylo ale spíše negativní.cs_CZ
uk.abstract.enA bachelor's thesis on Changes in Media with the Arrival of a New Owner. Case Study: MF DNES deals with the functioning of periodicals' ownership in the Czech Republic. In particular, it aims to present the current situation in the area with the example of daily newspaper Mladá fronta Dnes, which after many years of operating under a foreign owner, German company Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft passed into the ownership of Czech businessman and current Deputy Prime Minister and Finance Minister Andrej Babiš. After his entry into the said most popular Czech broadsheet newspaper, doubts began to appear in public discourse on whether media owned by a both politically and entrepreneurially significant person can be independent. This paper therefore monitors changes that have occurred in the Mladá fronta Dnes periodical with the arrival of the new owner, and also whether the media image of Mr. Babiš's person and his interests has been improved upon through the articles of the newspaper. The results presented here were obtained with the use of a combination of qualitative and quantitative methods of analysis, and they show that there has been a substantial increase in contributions regarding the new owner, though their impact was rather negative.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020931100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV