Show simple item record

Advertisements against advertising. Subvertising in the Czech Republic and abroad
dc.contributor.advisorKlabíková Rábová, Tereza
dc.creatorDolečková, Veronika
dc.date.accessioned2017-06-01T13:35:44Z
dc.date.available2017-06-01T13:35:44Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78809
dc.description.abstractBakalářská práce na téma "Reklamy proti reklamě. Subvertising v České republice a v zahraničí." se věnuje fenoménu subvertisingu, jenž vznikl z potřeb umělců reagovat na obsah a množství reklamních sdělení, která nás každodenně obklopují. Text fenomén zasazuje do kulturně-historického kontextu a popisuje vývoj umělecké kritiky. Obsahuje také nové marketingové směry, které vycházejí z reklamního sabotérství. Věnuje se především vztahu umění a marketingu, jejichž hranice se v současnosti překračují. Praktická část práce na základě teoretických poznatků rozebírá jednotlivé umělce a představuje důležité projevy subvertisingu. K popisu uměleckých zásahů využívá případové studie a srovnávací analýzy. Text se nejprve věnuje čtyřem světovým skupinám, jež sdružují umělce, a které stály za vznikem subvertisingu. Další část rozvíjí kontext zahraniční tvorby a představuje šest subvertiserů, mezi kterými se objevují i méně známá jména. Druhá polovina obsahuje případové studie, jež rozebírají tvorbu v České republice, a srovnávací analýzy, které ji porovnávají s útoky zahraničních umělců. Závěr práce odpovídá na tři výzkumné otázky, které byly položeny v úvodu, a aplikuje získané poznatky na stanovené cíle.cs_CZ
dc.description.abstractThe Bachelor's thesis "Advertisements against Advertising. Subvertising in the Czech Republic and Abroad." deals with the phenomenon of subvertising, which originated from the needs of artists to react to the content and number of advertising messages surrounding us on a daily basis. The thesis sets the phenomenon into cultural-historical context and describes the development of art criticism. It also includes new marketing movements that stem from subvertising. Principally, the thesis focuses on the relationship of art and marketing, whose margins are currently being exceeded. Based on the theoretical findings, the practical part of the thesis analyses selected artists and introduces important manifestations of subvertising. For the description of the artistic interventions, it uses the method of a case study and comparative analysis. At its beginning, the thesis presents four world groups which unify artists and which brought forth subvertising. The next part deals with the context of foreign artistic production and introduces six subvertisers, including several lesser-known figures. The second half of the thesis contains case studies analysing the artistic production in the Czech Republic, and comparative analyses which compare the Czech production with the attacks of foreign artists. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSubvertisingcs_CZ
dc.subjectkulturní sabotérstvícs_CZ
dc.subjectuměnícs_CZ
dc.subjectkritika spotřební kulturycs_CZ
dc.subjectkonzumní společnostcs_CZ
dc.subjectkritika marketingucs_CZ
dc.subjectguerilla marketingcs_CZ
dc.subjectgraffitics_CZ
dc.subjectstreet artcs_CZ
dc.subjectSubvertisingen_US
dc.subjectculture jammingen_US
dc.subjectarten_US
dc.subjectcritical marketingen_US
dc.subjectconsumptionen_US
dc.subjectconsumer societyen_US
dc.subjectguerilla marketingen_US
dc.subjectgraffitien_US
dc.subjectstreet arten_US
dc.titleReklamy proti reklamě. Subvertising v České republice a v zahraničícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-06-13
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId166464
dc.title.translatedAdvertisements against advertising. Subvertising in the Czech Republic and abroaden_US
dc.contributor.refereeVranka, Marek
dc.identifier.aleph002092729
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce na téma "Reklamy proti reklamě. Subvertising v České republice a v zahraničí." se věnuje fenoménu subvertisingu, jenž vznikl z potřeb umělců reagovat na obsah a množství reklamních sdělení, která nás každodenně obklopují. Text fenomén zasazuje do kulturně-historického kontextu a popisuje vývoj umělecké kritiky. Obsahuje také nové marketingové směry, které vycházejí z reklamního sabotérství. Věnuje se především vztahu umění a marketingu, jejichž hranice se v současnosti překračují. Praktická část práce na základě teoretických poznatků rozebírá jednotlivé umělce a představuje důležité projevy subvertisingu. K popisu uměleckých zásahů využívá případové studie a srovnávací analýzy. Text se nejprve věnuje čtyřem světovým skupinám, jež sdružují umělce, a které stály za vznikem subvertisingu. Další část rozvíjí kontext zahraniční tvorby a představuje šest subvertiserů, mezi kterými se objevují i méně známá jména. Druhá polovina obsahuje případové studie, jež rozebírají tvorbu v České republice, a srovnávací analýzy, které ji porovnávají s útoky zahraničních umělců. Závěr práce odpovídá na tři výzkumné otázky, které byly položeny v úvodu, a aplikuje získané poznatky na stanovené cíle.cs_CZ
uk.abstract.enThe Bachelor's thesis "Advertisements against Advertising. Subvertising in the Czech Republic and Abroad." deals with the phenomenon of subvertising, which originated from the needs of artists to react to the content and number of advertising messages surrounding us on a daily basis. The thesis sets the phenomenon into cultural-historical context and describes the development of art criticism. It also includes new marketing movements that stem from subvertising. Principally, the thesis focuses on the relationship of art and marketing, whose margins are currently being exceeded. Based on the theoretical findings, the practical part of the thesis analyses selected artists and introduces important manifestations of subvertising. For the description of the artistic interventions, it uses the method of a case study and comparative analysis. At its beginning, the thesis presents four world groups which unify artists and which brought forth subvertising. The next part deals with the context of foreign artistic production and introduces six subvertisers, including several lesser-known figures. The second half of the thesis contains case studies analysing the artistic production in the Czech Republic, and comparative analyses which compare the Czech production with the attacks of foreign artists. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV