Management v preprimárním vzdělávání
Management in preprimary education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78719Identifikátory
SIS: 173290
Katalog UK: 990020889030106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20514]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Miroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
19. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Management, manažer, manažerské funkce, personální řízení, řízení lidských zdrojů, organizace, předškolní vzdělávání, ředitel školyKlíčová slova (anglicky)
Management, manager, management functions, personnel management, human resource management, organization, preschool education, school principalPro zpracování diplomové práce jsem si zvolila téma Management vzdělávací instituce. Cílem diplomové práce je analýza manažerských činností ředitele mateřské školy se zaměřením na personální řízení. Zaměřili jsme se na otázky, v jakém poměru vykonává ředitel školy všechny manažerské činnosti, jaký časový prostor jim musí věnovat, jak kvalitně je dokáže naplňovat. Jednotlivé kapitoly vycházejí z obecného pojetí managementu, manažerských funkcí, personálních činností a řízení lidských zdrojů. Součástí praktické části je vyhodnocení výzkumného šetření. Metodou k získání dat byl využit, primárně, časový snímek všech činností ředitele mateřské školy a sekundárně, identifikační dotazník. Na základě výzkumu byl vytvořen model činností ředitele mateřské školy se základním časovým rozvržením v podobě měsíčního intervalu. V závěru nalezneme vyhodnocení využití pracovní doby ředitele mateřské školy a doporučení, které by mělo zefektivnit fungování školy.
For diploma thesis I chose the topic of management of educational institutions. The aim of the thesis is an analysis of managerial activities director nursery school focusing on personnel management. We focused on the issue of the relationship performs headmaster all managerial activities, what time frame they have to pay, how well it is able to fulfill. Individual chapters are based on the general theory of management, managerial functions, personnel, operations and human resources management. The practical part of the evaluation research. Method for obtaining data was used, primarily, time snapshot of all activities director kindergarten and secondarily, identification questionnaire. Based on the research model was created activities director kindergarten with basic timing in the form of a monthly interval. In the end we will find the time spent evaluating director of the kindergarten and recommendations, which should streamline the functioning of the school.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Zapojování pracovníků středního managementu do aktivit vedení mateřské školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠkrabalová, Šárka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 13. 9. 2016 -
Efektivní porada jako nástroj řízení sloučených zařízení ZŠ a MŠ
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKynčlová, Zlatuše (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 31. 5. 2011 -
Osobnostní, odborné a sociální kvality projektového manažera
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZobačová, Denisa (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 27. 5. 2013Diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. První z nich se věnuje osobnostním, sociálním a odborných znalostem projektového manažera a druhá mapuje výuku soft skills na vysokých školách s oborem Informační studia ...
