Zobrazit minimální záznam

Knowledge of selected students of the Charles University of posttraumatic stress disorder
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorBrodská, Martina
dc.date.accessioned2017-06-01T13:14:11Z
dc.date.available2017-06-01T13:14:11Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78699
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na posttraumatickou stresovou poruchu a související psychosomatiku, která zkoumá somatickou odpověď a odlišnosti reakcí těla na působící stresové faktory či traumatickou událost. Podrobněji je na začátku teoretické části popsán mechanismus zpracování a objektivní změny na mozku po nezpracovaném traumatickém zážitku. Následující kapitoly pojednávají o možnostech zpracování posttraumatické stresové poruchy, přijetí traumatizujícího zážitku jako vyřešené součásti osobní minulosti a benefitu v podobě zvýšené odolnosti. Poslední část teorie je věnována psychosomatice. Praktická část zkoumá a porovnává znalosti o posttraumatické stresové poruše studentů pedagogické a lékařské fakulty. Ve výsledcích výzkumu se objevují nečekané rezervy v profesionální přípravě budoucích lékařů a učitelů. Komparací souvisejících dat dochází k zajímavému zjištění, které vede k doporučení uspokojit a doplnit vědomostní potřeby studentů. KLÍČOVÁ SLOVA trauma, posttraumatická stresová porucha, psychosomatikacs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on posttraumatic stress disorder and the related psychosomatic conditions looking into the diversity of somatic responses to stress factors or a traumatic event. In the opening part, trauma processing mechanism is described as well as clinical changes in the brain after an unprocessed traumatic event. The following chapters describe therapy options in case of an existing posttraumatic stress disorder, accepting the traumatic event as part of a closed personal history and creating an added value in the form of higher resistance. The closing theoretic part deals with psychosomatic medicine. The practical part inquires into knowledge of students of the teaching and medical study programmes regarding posttraumatic stress disorder and compares the individual groups. The survey results discover surprising gaps in the professional knowledge of future physicians and teachers. By comparing the related data, a recommendation is being made that students' knowledge has to be broadened in this respect. KEY WORDS psychic traumatic, posttraumatic stress disorder, psychosomatic medicineen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecttraumacs_CZ
dc.subjectposttraumatická stresová poruchacs_CZ
dc.subjectpsychosomatikacs_CZ
dc.subjectpsychic traumaticen_US
dc.subjectposttraumatic stress disorderen_US
dc.subjectpsychosomatic medicineen_US
dc.titleZnalosti vybraných studentů Univerzity Karlovy o posttraumatické stresové porušecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-16
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId162201
dc.title.translatedKnowledge of selected students of the Charles University of posttraumatic stress disorderen_US
dc.contributor.refereeKučírek, Jiří
dc.identifier.aleph002088096
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na posttraumatickou stresovou poruchu a související psychosomatiku, která zkoumá somatickou odpověď a odlišnosti reakcí těla na působící stresové faktory či traumatickou událost. Podrobněji je na začátku teoretické části popsán mechanismus zpracování a objektivní změny na mozku po nezpracovaném traumatickém zážitku. Následující kapitoly pojednávají o možnostech zpracování posttraumatické stresové poruchy, přijetí traumatizujícího zážitku jako vyřešené součásti osobní minulosti a benefitu v podobě zvýšené odolnosti. Poslední část teorie je věnována psychosomatice. Praktická část zkoumá a porovnává znalosti o posttraumatické stresové poruše studentů pedagogické a lékařské fakulty. Ve výsledcích výzkumu se objevují nečekané rezervy v profesionální přípravě budoucích lékařů a učitelů. Komparací souvisejících dat dochází k zajímavému zjištění, které vede k doporučení uspokojit a doplnit vědomostní potřeby studentů. KLÍČOVÁ SLOVA trauma, posttraumatická stresová porucha, psychosomatikacs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on posttraumatic stress disorder and the related psychosomatic conditions looking into the diversity of somatic responses to stress factors or a traumatic event. In the opening part, trauma processing mechanism is described as well as clinical changes in the brain after an unprocessed traumatic event. The following chapters describe therapy options in case of an existing posttraumatic stress disorder, accepting the traumatic event as part of a closed personal history and creating an added value in the form of higher resistance. The closing theoretic part deals with psychosomatic medicine. The practical part inquires into knowledge of students of the teaching and medical study programmes regarding posttraumatic stress disorder and compares the individual groups. The survey results discover surprising gaps in the professional knowledge of future physicians and teachers. By comparing the related data, a recommendation is being made that students' knowledge has to be broadened in this respect. KEY WORDS psychic traumatic, posttraumatic stress disorder, psychosomatic medicineen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020880960106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV